وی، در ادامه با بیان این نکته که در هر دو حوزه عروسک گردانی و نقالی خیمهشببازی فعالیت کرده است، افزود: من هم میتوانم در پای خیمه برای نقالی بنشینم و هم میتوانم به عنوان عروسک گردان در داخل خیمه فعالیت کنم.
محمدزاده با بیان اینکه در این هنر عروسک گردان با استفاده از سوتک به ایجاد صدا برای عروسک میپردازد، ادامه داد: در زمان قدیم پدر بنده سوتکها را عوض میکردند و برای هر عروسک صدای خاصی را ایجاد میکردند و با آن صدا صحبت میکردند، اما متاسفانه امروز دیده میشود که هنرمندان فعال در این عرصه، تنها با یک صدای سوتک به اجرای هنر خیمه شب بازی میپردازند.
محمدزاده ضمن ابراز تاسف از این امر که امروز اهمیت آنچنانی به حوزه نمایش خیمه شب بازی داده نمیشود، اضافه کرد: من دارای دو فرزند پسر هستم و قرار بود که فرزندانم را وارد این هنر کنم تا بتوانم در این عرصه فعالیت کنند، اما به خاطر این که بی توجهی به این عرصه، متأسفانه نتوانستم فرزندان خودم را برای ورود به این هنر قانع کنم.
وی با بیان این نکته که افراد علاقهمند بسیار زیادی مصرانه خواستار استمرار و گسترش این هنر هستند، اظهار داشت: من یک نوه هشت ساله دارم که او را با این هنر آشنا کردم و او نیز علاقه خود را به این هنر نشان داده است، اما باید این نکته نیز در نظر گرفت که امروز، هنر خیمه شب بازی به دست فراموشی سپرده شده است و تنها در نمایشگاههای این چنینی از آن یاد میشود.
این هنرمند عرصه عروسک گردانی، با اذعان به این امر که امروز سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، باید برنامههایی در جهت حفظ این هنر دیرینه داشته باشد، تصریح کرد: میراث فرهنگی استان تهران میبایست گامهای مؤثری را در جهت حفظ این هنر بردارد و همانگونه که ما با استفاده از داستانهای کهن در جهت حفظ این رشته تلاش میکنیم، باید زمینه را برای ورود قصههای جدید به هنر خیمه شببازی فراهم آوریم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران میتواند با ارائه داستانهای جدید هنرمندان عرصه خیمهشببازی را یاری دهد، تصریح کرد: رشته هنرهای نمایشی و به ویژه خیمه شب بازی در رشتههای دانشگاهی وجود دارد، اما بیشتر آموزشهای جاری در این زمینه تجربی است و آنگونه که باید آموزشهای آکادمیک در این زمینه وجود ندارد.