اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

گزارشی از حضور گروه‌های ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی

آلبرت بیگجانی، مدیر و مسئول روابط بین‌الملل گروه هنری «دیماک»، فهرست نمایش‌های راه‌یافته توسط این شرکت به جشنواره‌های مختلف بین‌المللی را تشریح کرد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، این کارگردان تئاتر که سال‌هاست گروه «دیماک» را پایه‌گذاری کرده است، درباره حضور گروه‌های ایرانی که از طریق این شرکت در رویدادهای بین‌المللی منطقه شرکت می‌کنند، به ایسنا گفت: حضور گروه‌های ایرانی با شرکت در جشنواره «رنگین کمان» آغاز می‌شود. این جشنواره  ۳ الی ۱۰ خرداد ماه در سنت پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود و نمایش «زن از خاطراتش عکس می‌گرفت» به کارگردانی امیر آسانی ازگروه «نگاتیو» در آن روی صحنه می‌رود.

به گفته او، دیگر جشنواره‌ای که پیش‌رو داریم، جشنواره کودک و نوجوان گرجستان است که از تاریخ ۱۱ الی ۱۶ خرداد در تفلیس برگزار می‌شود. در این جشنواره ۲ نمایش از کشورمان حضور دارند.

بیگجانی اضافه کرد: نمایش‌های «امروز درختی خواهم شد» به کارگردانی فرامرز غلامیان از گروه نماش کوتی تالار هنراصفهان و «ندای اروند» به کارگردانی فاطمه بحرینی ازگروه «خارک» منطقه آزاد اروند آثار ایرانی هستند که در این جشنواره اجرا می‌شوند.

این کارگردان تئاتر افزود: نیمه دوم خرداد نیز جشنواره عروسکی نووسیبیرسک روسیه را در پیش داریم که ۱۸ الی ۲۳ خرداد برگزار می‌شود و در آن نمایش «مارشملو» به کارگردانی من و به عنوان کاری از گروه دیماک، به زبان روسی، در آن اجرا خواهد شد.

به گفته او، همچنین نمایندگان این گروه هنری خرداد ماه امسال مهمان جشنواره «رنگین کمان» روسیه و «شوکیس عروسکی» گرجستان هستند.

بیگجانی درباره حضور گروه‌های ایرانی در دیگر جشنواره‌های منطقه توضیح داد: به اطلاع گروه‌های نمایشی می‌رسانیم که برای شرکت درجشنواره‌های فیزیکال گرجستان که ۲۵ تا ۲۸ خرداد در  تفلیس برگزار می‌شود و نیز جشنواره «هایفست» ارمنستان که از ۱۱ الی ۱۸ مهر برپا می‌شود و نیز جشنواره شهرداری مسکو که به تاریخ ۱۵ الی ۲۰ مرداد برپا می‌شود، همچنین جشنواره شکسپیرین ارمنستان که البته تاریخ برگزاری آن دقیقا مشخص نیست، می‌توانند لینک اجرایی نمایش خود را به گروه هنری دیماک ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *