اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

هذیان هملت یک درام اجتماعی است

نمایش «هذیان هملت» بر روی سرشت انسانی متمرکزشده و مخاطب آن همۀ اقشار جامعه است.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، رهام بحیرایی، کارگردان نمایش «هذیان هملت» در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به اقتباس این نمایش از نمایشنامۀ شکسپیر که به نام هملت است، گفت: از منظر داستانی در این نمایشنامه، شخصیت نمایش به نام «یونس خطیبی» در مرز خیال و واقعیت، مؤلفه‌های نمایش هملت را با زندگی خود پیوند داده و در این نمایشنامه بر سرشت انسانی که در وجود همه ما است، هدف‌گذاری شده و این فارغ از مکان و زمان است.

او با بیان اینکه معمولاً اقتباس از نمایشنامه‌ها و مطرح کردن آن‌ها با رویکرد و نگاه جدید، چالشی است که معمولاً در آن دچار ضعف هستیم، بیان کرد: نمایش «هذیان هملت» یک درام اجتماعی است و ما در زمان کار بر روی این نمایش، سعی کردیم تا مخاطبان مختلف از همۀ اقشار جامعه را درن ظر بگیریم، به‌طوری‌که مخاطب عام نیز می‌تواند با این نمایش ارتباط برقرار کند.

کارگردان نمایش «هذیان هملت» یادآوری کرد: نام قصۀ این نمایش، هذیان هملت است که شخصیت اصلی آن(با توجه به نام نمایش) در زندگی خود به استیصال رسیده و مرز بین واقعیت و حقیقت را گم‌کرده است. این مرز، مسئله بسیار مهمی است که در صورت دریافت آن از اجرا توسط مخاطب، می‌تواند تأثیر بسزایی در او داشته باشد.

بحیرایی با بیان اینکه ما هیچ‌گاه نباید جنبۀ سرگرمی یک نمایش را فراموش کنیم، ادامه داد: چگونگی به اجرا بردن نمایش «هذیان هملت» و انتقال درست مفهومش موضوعی است که برای ما اهمیت بسیاری داشته است؛ ازاین‌رو تلاش شد تا داستان این نمایش را با روش‌هایی به اجرا ببریم که امروزه جوابگو است. لازم به ذکر است که هدف من از اجرای این نمایش در درجه اول، به چالش کشیدن خود و سپس اشتراک‌گذاری آن با تماشاگران بود.

او اضافه کرد: محسن راهنما نویسندۀ نمایش «هذیان هملت» و سام کوراوند در آن به ایفای نقش پرداخته است. همچنین مرضیه صبوخانیان به‌عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز حضور دارد، زهرا خلیلیان منشی صحنه است. ضمن اینکه میلاد خجسته به‌عنوان مدیر صحنه و محبوبه کریمی نیز عکاس نمایش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *