اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

دو نمایش ایرانی از جشنواره تونس جایزه گرفتند

نمایش «پرستو»، به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین (هنرمند شیرازی)، در بخش خیابانی جایزه ویژه هئیت داوران بخش مقاومت از ششمین دوره جشنواره بین‌المللی مونودرام کارتاژ تونس و نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار و بازیگری شیما جعفرزاده، رتبه دوم بخش نقاد «منتقدان» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کردند.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، نمایش خیابانی «پرستو»، به نویسندگی مسعود احمدی و بازیگری و کارگردانی شیما پورسهم‌الدین در این جشنواره اجرا شد. «پرستو»، داستان زنی باردار است که با کودک درون شکم خود، تنها وسط جنگ قرار گرفته و دست خالی سعی در فرار و مهاجرت دارد؛ اسم او پرستو به معنی مهاجرت و کوچ است.

در این نمایش، موسیقی بر عهده شیوا بافهم و علی ربیعی بود. امین غفارپور و مجید یزدانشناس، دستیاران کارگردان بودند. غزال رفیعی منشی صحنه، هانیه بهزادی عکاس و مریم احمدی طراح لباس بودند و زهرا رنجبر کار گریم را انجام داد. همچنین مهرداد سهامی و مجید امین‌زاده به عنوان مدیران صحنه در اجرای این نمایش همکاری کردند.

«آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار که پیش‌ازاین در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائه‌جون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود، رتبه دوم بخش نقاد «منتقدان» جشنواره بین‌المللی مونودرامای تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودرامای تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و درنهایت نمایش «آلاء» رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.

این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی نداشت و لوح قدردانی و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *