اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

آیین شب‌چراغ سلطان عمرا بمیرد برگزار می‌شود

اجرای نمایش کمدی «سلطان عمرا بمیرد» سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با برپایی مراسم شب‌چراغ در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش کمدی «سلطان عمرا بمیرد» نوشته و کارگردانی سیدمحمدجواد کبودرآهنگی، سه شنبه چهارم اردیبهشت با برپایی مراسم شب‌چراغ اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

مهمان ویژه مراسم شب چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» شهرام کرمی، نویسنده و کارگردان تئاتر است که شمع آغاز اجرای عمومی این نمایش را می‌افروزد.

اجرای این اثر نمایشی که برداشتی آزاد از نمایشنامه «شاه می‌میرد» نوشته اوژن یونسکو است با هنرمندی بازیگرانی چون مهدی چایانی، محمد عادل غلامی، طاهره بهرامی، سولماز عسگری، مهدی بیابانی و امیرمسعود قاسمی ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت آغاز می‌شود و مراسم شب چراغ آن ساعت ۱۹.۳۰ همان روز  برگزار می‌شود.

در این گروه محمد عادل غلامی به عنوان دستیار کارگردان و سیدمهرداد کاوسی حسینی به عنوان مشاور کارگردان همکاری دارند.

در بخش موسیقی این نمایش کمدی، مجید داننده (نوازنده تار)، سعید پوراطمینان (نوازنده تنبک)، علی جباری و عارف بهبهانی (نوازندگان کمانچه) به اجرای زنده می‌پردازند.

در این اثر نمایشی، مدیر صحنه و هماهنگی را مرتضی ذاکری، طراحی پوستر و بروشور را مهدیار توکلی، طراحی نور را حسین کاظم رودباری، طراحی لباس را سولماز عسگری، دوخت لباس را اعظم اسدآبادی، عکاسی و تصویربرداری را سیدسیاوش کبودرآهنگی و سما محبوبی، روابط عمومی و تبلیغات را مرتضی ذاکر، تبلیغات مجازی را مرضیه دهقان و ساخت تیزر را عادل غلامی برعهده دارند.

این نمایش داستان سلطانی را روایت می‌کند که قرار است تا پایان نمایش بمیرد. او برای فرار از مرگ، جایگاهش را به مبارک (نوکر دربار) می‌دهد و همین موضوع موجب خلق ماجراهایی کمیک می‌شود.

پیش‌فروش روزهای اول اجرای این نمایش در سایت گیشه تئاتر (https://gishehtheater.ir/) و سایت تیوال فعال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *