اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

 روایت ورود یک گروه امنیتی به کویر جن در معبد اقیانوس

نمایش «معبد اقیانوس» به کارگردانی آرش فلاحت‌پیشه در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، آرش فلاحت‌پیشه کارگردان این نمایش از بازیگران تئاتر است که طی ۲ سال اخیر و بر اساس آموزش به جوانان علاقه‌مند به بازیگری،  تعداد زیادی هنرجو تربیت کرده است. وی که در دوران کرونا نمایش «پنهان‌خانه پنج‌در» را با حضور هنرجویان تئاتری در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه برده بود، در جدیدترین تجربه خود در این زمینه، نمایش «معبد اقیانوس» را در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه  برده است.

این دومین پروژه عملی یا تولید تئاتر کلاس‌های بازیگری «تمرکز تا باور» است که کار اول در دوران کرونا، نمایش «پنهان خانه پنج در» بود که در تالار مولوی اجرا شد. محمد میرعلی‌اکبری طی ۲ ماه زیستی که با هنرجوها داشته نمایشنامه «معبد اقیانوس» را نوشت. این نمایش طی ۲ سال به صورت کارگاهی شکل گرفته و بارها و بارها بازنویسی شده است.

قرار بود نمایش «معبد اقیانوس» خرداد سال جاری در تالار مولوی اجرا شود ولی به دلایل اتفاقاتی که در شورای انتخاب متن رخ داد این نوبت اجرایی به عقب افتاد و باز هم در این مدت نمایشنامه بازنویسی شد.

این نمایش داستانی پلیسی- معمایی دارد؛ گروهی امنیتی در سال ۵۶ به دنبال یک قتل و قاتل که یک دیرینه‌شناس است راهی کویر «ریگ جن» می‌شوند.

بازیگران:  (به ترتیب حروف الفبا) شراره ‌آشوری، سجاد ‌احمدلو، محمود باقری، یوسف ‌جیحونی ‌نیا، علیرضا رشیدی، احد ‌شاملو، رضا ‌فرجی، یگانه ‌ماموریان و سیدجواد حسینی هستند.

طراح نور و صحنه و مشاور کارگردان: احسان فلاحت‌پیشه ، سرپرست گروه: سیدجواد حسینی،  طراح لباس: مهتاب فانی، آهنگساز و طراح صدا: بابک کیوانی، ساخت دکور: حمید خوشنویس، دستیار گرافیست: پوریا احمدیان، عکاس: شکرانه کریم، روابط عمومی: سعید جمشیدی‌پور، گروه کارگردانی و برنامه ریز : ماهور اروجی، منشی صحنه و اپراتور اتاق فرمان : پانیا تمری ، مدیر صحنه : یوسف جیحونی، دستیاران صحنه: زهرا رحیمی، محمدامین اسماعیلی ، مدیر تولید: امین محمدی، مدیر اجرا: مرتضی حقیقت بیان، ساخت تیزر: رامان عباسی، فیلم‌بردار تیزر: آبتین شریفی دیگر عوامل این نمایش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *