اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

داماهی در روسیه روی صحنه می‌رود

نمایش «داماهی» به کارگردانی مشترک احمد ندافی و الهه خیام‌فرد، با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی ایران، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کشورهای عضو بریکس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، نمایش «داماهی» به کارگردانی مشترک احمد ندافی و الهه خیام‌فرد، به عنوان نماینده ایران، در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کشورهای عضو بریکس حضور دارد.

مهسا دهقانی، حمیدرضا شاهمتی، هدیه کیانفرد، مجتبی لاله‌زاری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کشورهای عضو بریکس از یکم تا هشتم ژوئن برابر با دوازدهم تا نوزدهم خرداد در پارک شهر «نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی» در کشور روسیه برگزار می‌شود.

دانشگاه هنرهای نمایشی مسکو هرساله مسئول برگزاری جشنواره‌های کشورهای BRICS و مدارس نمایشی از سال ۲۰۱۷ است.

این جشنواره به عنوان شکلی از دیپلماسی عمومی با هدف توسعه روابط دوستانه میان جوانان دانشجو در کشورهای  BRICS از سوی صندوق کمک‌های مالی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه روسیه و شخصاً از وزیر، سرجی لاوروف مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این جشنواره سالانه هنرمندان را از کشورهای مختلف در یک اجرای متقابل با استفاده از قالب «اجرا و بازی با هم» گرد هم می‌آورد و هنرمندان نمایشی بدون مترجم، در یک صحنه به زبان مادری خود اجرا می‌کنند.

جشنواره کشورهای VII BRICS و مدارس هنرهای نمایشی در پارک شهر «نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد ملی» میزبان مخاطبان خواهد بود و دانش‌آموزان اجراهای خود را مبنی بر اثر الکساندر پوشکین، داستان «ماهیگیر و ماهی» به نمایش می‌گذارند و محصول نهایی در «قالب‌بازی با هم» نمایشی که از فرهنگ‌ها، مکاتب، تکنیک‌ها و ویژگی‌های ملی مختلف ترکیب شده است، شگفت‌انگیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *