اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

جلسه شورای هنر با حضور وزیر ارشاد و هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

جلسه شورای هنر به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور هنرمندان پیشکسوت تئاتر ایران برگزار شد و در آن، بررسی سند تحول هنرهای نمایشی ادامه یافت.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و با حضور محمود سالاری (معاون هنری وزیر)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، اعضای شورای هنر و برخی دیگر از چهره‌های هنری، صبح امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲) برگزار شد.

با توجه به بررسی «سند تحول هنرهای نمایشی» در این نشست، برخی از پیشکسوتان عرصه تئاتر از جمله هوشنگ توکلی، ایرج راد و قطب‌الدین صادقی نیز در جلسه شورای هنر حضور داشتند.

در ادامه جلسه شورای هنر، از پوستر «نخستین المپیاد ملی آموزش هنر» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در ایران برای کشف استعدادهای برتر و هدایت آنان به سمت حضور اجتماعی متعهدانه، در قالب مسابقات گروهی و با شرکت گروه‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر در سراسر کشور در رشته‌های مختلف هنری، در سه سطح آموزشگاهی و استانی و ملی برگزار می‌شود که فرآیند اجرایی آن در زمستان ۱۴۰۲ شروع می‌شود.

از جمله اهداف المپیاد ملی آموزش هنر می‌توان به شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری به ویژه در میان جوانان و نوجوانان، تشویق و آموزش کار گروهی، ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنری، ارتقای مهارت‌های فردی، گروهی و اجتماعی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *