اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

جادوگر شهر اُز به تالار هنر می‌رود

نمایش «جادوگر شهر اُز» با طراحی و کارگردانی مهدی قلعه که از رمانی معروف با همین نام اقتباس شده است، از اول آذر دوره دوم اجراهای خود را در تالار هنر آغاز می‌کند.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر،‌ این نمایش تابستان امسال در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان در پارک لاله، روی صحنه رفت که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شد و یکی از پرفروش‌ترین نمایش‌های کودک بود.

این نمایش‌ با طراحی و کارگردانی مهدی قلعه، بر اساس نمایشنامه‌ای به قلم کالتر مارتینز و ترجمه حسین فدایی‌حسین که اقتباسی از رمان مشهور «جادوگر شهر اُز» نوشته لایمن فرانک بام است، به اجرا درمی‌آید.

«جادوگر شهر اُز» در ۱۲۳ سال گذشته، دستمایه انتشار کتاب، ساخت فیلم، انیمیشن و تئاترهای بسیاری در سراسر جهان شده است که مشهورترین آن فیلمی هالیوودی است به کارگردانی ویکتور فلمینگ که در سال ۱۹۳۹ ساخته شد.

استان این نمایش درباره دختر بچه‌ای به اسم دورتی است که در سرزمین کانزاس زندگی می‌کند و باد و طوفان شدید خانه و خودش را به «سرزمین اُز» فرود می‌آورد. دورتی که از این اتفاق خیلی ناراحت است با راهنمایی فرشته مهربان به سمت جادوگر شهر اُز رفته تا با کمک آن بتواند به شهر کانزاس برگردد و در طول مسیر با مترسکی که مغز ندارد و هیزم‌شکنی که از حلبی درست شده و قلب ندارد و شیری که شجاعت ندارد و ترسو است، همراه می‌شود و اتفاق‌های عجیبی برای او می‌افتد تا این که…

علی صفا، نیلوفر ‌سیاری، قاسم انصاری شاد، سحر صفر پور، محسن ‌قصری، شادی کارایین و مهدی ‌مزدارانی بازیگران «جادوگر شهر از» هستند.

شاعر:  علی ‌بیگ ‌محمدی، دستیار کارگردان:  لیلا اسبقی، آهنگساز:  بابک نصیری خواه، طراح گریم:  لیلا پریشان، طراحی لباس و دوخت لباس: مهدی ‌مزدارانی،  طراح صحنه: مهدی قلعه، طراح عروسک و ساخت عروسک:علیرضا حسین‌پور، ساخت دکور: علیرضا حسین‌پور، طراح نور:کیوان ضیاپور، طراح پوستر: عماد ‌سالکی،  عکاس: فرزانه علی دوست،  منشی صحنه:مریم علوی، مدیر صحنه:  ابوذر کریمی، مرجان نشاط زادگان افکت:  رضا کیایی دیگر عوامل این نمایش هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *