اخبار خانه تئاتر

خوانش نوای اسرارآمیز و به ماه ناخنک زدم در جلسات نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران

دو نمایشنامه «نوای اسرارآمیز» و «به ماه ناخنک زدم» شنبه ۱۸ شهریور در سری جلسات نمایشنامه‌خوانی انجمن بازیگران روخوانی می‌شود.

«نوای اسرارآمیز» نوشته اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حائری به کارگردانی آزیتا نوری‌وفا روخوانی می‌شود. حسن عسگری و کیوان هاشمی نقش‌خوانان آن هستند.  در خلاصه این نمایشنامه آمده است: «مردی که جایزه ادبی نوبل گرفته و نگرش  آوانگارد نسبت به مقوله ی عشق دارد و به همین دلیل معشوقه ی خود را وادار به جدایی از خود می‌کند  و دورادور با او ارتباط دارد در حالیکه معشوقه اش ازدواج کرده و …» . این نمایشنامه ساعت ۱۸، هجدهم شهریور در سالن جوانمرد خانه تئاتر روخوانی خواهد شد.

« به ماه ناخنک زدم» با نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فریبا شاهسون روخوانی هم در همین روز خواهد شد. فریبا شاهسون، سپیده پهلوان‌زاده، حسن تسعیری، منوچهر علیپور، مهری آل‌آقا، حمید بهرامی، مهدی وثوقی‌راد، وحید ترحمی‌مقدم، کوروش برزی و بازیگر نوجوان رستا اینانلو، نقش‌خوانان این نمایش هستند. این نمایشنامه ساعت ۱۹:۳۰ هجدهم شهریور در سالن جوانمرد روخوانی می‌شود.

این اثر نمایشی آبان  ۱۴۰۱ با تیراژ ۵۰۰ نسخه به چاپ رسید و در اسفند ۱۴۰۱  با تیراژ ۵۰۰ نسخه، به چاپ دوم رسید. چاپ دوم این کتاب در سی و چهارمین‌ نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شد.

کتاب «به ماه ناخنک زدم» در هفت پرده نمایشی، شش قصه را در ارتباط با روزهای جنگ‌ تحمیلی و دفاع مقدس روایت می‌کند و در طول قصه‌ها، شخصیت‌ها با روایت مسیر خویش، زندگی خود را به تصویر می‌کشند و در بطن دیالوگ‌ها به این‌موضوع می‌پردازد که انسان در طول زندگی خویش با جنگ‌های متفاوتی روبروست که به آن‌ها تحمیل شده است و جنگیدن فقط شامل تفنگ در دست گرفتن نیست. هر انسانی در پروسه زندگی و مسیرش جنگ‌هایی به او تحمیل‌می شود و او ناگزیر به مبارزه است.

علاقمند می‌توانند برای تهیه به سایت تیوال مراجعه کنند.

سالن جوانمرد خانه تئاتر در خیابان سمیه بعد از تقاطع نجا‌ت‌اللهی، پلاک ۲۶۰ واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *