اخبار خانه تئاتر

برگزاری نخستین جلسه‌ی شورای عالی مشاوران کانون نمایش‌نامه‌نویسان

نخستین جلسه‌ی شورای عالی مشاوران کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران با حضور اعضای هیات‌مدیره‌ و بازرس این کانون عصر روز بیست‌ونهم خردادماه هزاروچهارصدودو، در سالن شاهین سرکیسیان عمارت خانه‌ی ‌تئاتر برگزار شد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، در این نشست محمد امیریار‌احمدی، حمید امجد و افروز فروزند، از اعضای شورای مشاوران عالی  این کانون به هم‌راه بهزاد صدیقی، شهرام احمدزاده، آرام محضری (اعضای هیئت‌مدیره‌) و مریم منصوری (بازرس کانون) حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای نشست، مباحثی در خصوص ضرورت و ماهیت این شورا، بازنگری و بازنویسی اساس‌نامه‌ی کانون‌، مطرح کردن مباحث و مسائل کلان کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران بر اساسِ اساس‌نامه‌ی آن و تصمیم‌گیری درباره‌ی آن در جلسات شورای عالی مشاوران، هم‌چون برگزاری انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، احیای فعالیت‌های بین‌المللی کانون، انتشار نشریه تخصصی، بازار نمایش‌نامه، قرارداد نمایش‌نامه‌نویس، تعیین دست‌مزد نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان نمایش‌نامه بر اساس گروه‌بندی و … مطرح شد.

اشکالات، کاستی‌ها، بازخوانی و اصلاحات اساس‌نامه‌ی کانون و چگونگی کاربردی و روزآمد شدن آن، نبود تعاریف حقوق اعضا و هیئت مدیره، نبود تعریف از حقوق معنوی و مادی تئاتر، مشکلات و مسائل ممیزی، چگونگی به دست آوردن قدرت اجتماعی، رابطه‌ی کانون در سه سطح با دولت، جامعه و همکاران از دیگر مباحث مطرح شده‌ی این نشست از سوی حاضران آن بود.

در پایان این نشست همه‌ی اعضای حاضر در آن تأکید کردند در جلسه‌ی آتی این شورا، اساس‌نامه‌ی کانون مورد بازنگری دقیق قرار گیرد و اصلاحات و تغییرات لازم بر روی آن انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *