موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

انتشار فراخوان جشنواره و درخواست دبیر از فعالان تئاتر کودک و نوجوان

فراخوان شرکت هنرمندان برای حضور در بخش‌های مختلف بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان یزد منتشر شد.

به گزارش ایسنا،در متن فراخوان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آمده است:

به نام خالق باران

استانداری یزد با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وانجمن هنرهای نمایشی ایران ، بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را با شعار«تئاتر، تمرین ناب زندگی » و با هدف تقویت همدلی و همراهی ، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش ، اسفندماه سال ۱۴۰۲در شهر تاریخی اردکان برگزار می کند.

تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان، ارتقای سطح فرهنگ عمومی، تقویت بنیان های اصیل خانواده و ارتباط نسل ها،آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوانان در تولید آثار نمایشی بخشی از حقوق این قشر پویا و اثرگذار جامعه است که بیست و هشتمین جشنواره به دنبال دستیابی به این اهداف خواهد بود.

 * سخن دبیر

هنرمندان، همکاران و همراهان عزیز

بسیار باعث خرسندی است که می توانیم همچون هرسال، بار دیگر در کنار شما بزرگواران ،آثار منتخب تئاتر کودک ونوجوان ایران عزیز و سایر کشورهای جهان را در یکی از استانهای پر عظمت و قدمت ایران،به نظاره بنشینیم.

خدا را شاکریم که می توانیم با بیست و هشتمین دوره ی جشنواره،مثل همیشه برای خانواده ها و بچه های ایران عزیزمان ، شادی بی آفرینیم. کهن شهردلنشین یزد  را با روح  نمایشهای کودکانه، خوش رنگ تر کنیم و در دنیای  متفاوت نوجوانان امروز ،خود را در آیینه ی صادق هنر نمایش ببینیم ، بسنجیم،به نقد بنشینیم و با توان و شوری که از مردم میگیریم یکسال پیش روی خود را به پیشرفت درتولید تئاتر برای آینده سازانمان بپردازیم.

برگزاری یک جشنواره در حد و شان تئاتر و هنرمندان تئاتر کودک ونوجوان،به واقع بسیار سخت و دشوار است چون شما هنرمندان شریف نشان دادید که با کم ترین ها و بدون هیچگونه انتظار عجیب، در تمامی دوران ها، در کنار بچه ها بودید، هستید و خواهید بود. فراموش نخواهیم کرد که جشنواره ی تئاتر کودک و نوجوان باید هر ساله در بهترین و کم نقص ترین شکل ممکن برگزار گردد تا شما هنرمندان بتوانید در آن خوش بدرخشید و ایده های ناب خود را در بهترین شرایط ممکن بر صحنه های پرشور تئاتر جلوه گر کنید . بنده  نیز به پشتوانه ی معاونت محترم هنری و اداره کل هنرهای نمایشی  وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی، تمام تلاش خود را بر آن نهادم تا حد و شان هنرمندانی همچون شما،به بهترین شکل گرامی داشته شود .

همواره این جشنواره یک جایگاه بین المللی برای ایران و متعلق به شما هنرمندان شایسته است و از نخستین دوره تا کنون عزیزان بسیاری زحمات فراوانی برای پایایی و پویایی آن متقبل شده اند ، با اینکه می دانیم درهر دوره ای کم و کاستی هایی وجود دارد اما یقین داریم که هر کمبود احتمالی  با همراهی و همدلی شما شایستگان برطرف میگردد و مخاطب همواره به بودن شما بر صحنه ها خواهند بالید.امید که به یاری پروردگار مهربان ، بر پایه تجربیات پیشین و با همت و همراهی تمامی دغدغه مندان هنر نمایش، جشنواره ای،بی نظیر و با شکوه تراز سال های پیش، برگزارشود.

ارادتمند / امیر مشهدی عباس – دبیر جشنواره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *