اخبار انجمن ها, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

بزرگداشت داوود کیانیان در خانه هنرمندان

به همت موزه مجازی بین‌المللی هنر کودک نشست پیشکسوتان نمایش خلاق کودک و بزرگداشت استاد داوود کیانیان در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر،‌نشست پیشکسوتان نمایش خلاق کودک و بزرگداشت استاد داوود کیانیان روز جمعه سوم آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نشست به همت موزه مجازی بین‌المللی هنر کودک از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

داوود کیانیان نمایشنامه نویس، کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر متولد روز سی ام دی  ۱۳۲۱ در تهران است. زندگی و کارنامه هنری او به دو بخش تقسیم می‌شود. در این نشست به بخش اول زندگی و کارنامه هنری او که شامل نویسندگی و کارگردانی آثارش است، پرداخته شده است. اما او از سال ۱۳۷۰ تاکنون بیشتر به نمایشنامه‌نویسی و پژوهش در عرصه تئاتر کودک و نوجوان پرداخته است. کیانیان در سال ۷۰  به عنوان مدیر مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون  پرورش  فکری کودکان و نوجوانان تهران منصوب شد.

او در سال ۱۳۸۷ نشان درجه یک هنری (معادل دکترا) را از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مشهد به نام اوست. داوود کیانیان سال‌ها در زمینه معلمی و پرورش نسل جدید تئاتر کشور تلاش کرده است و او را یکی از آقامعلم‌های تأثیرگذار تئاتر مشهد و کشور می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *