اخبار انجمن ها, اخبار خانه تئاتر, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر, ویژه اعضاء خانه تئاتر

گزارش عملکرد شش ماهه اول فعالیت کانون روابط عمومی و تبلیغات منتشر شد

هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر گزارش عملکرد شش ماهه اول فعالیت خود را از زمان آغاز فعالیت منتشر کرد .

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر ، عملکرد هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در شش ماهه نخست دوره سوم به شرح زیر است :

بنام خدا

با احترام و درود خدمت اعضای محترم کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر عملکرد شش ماهه اول هیأت مدیره متبوع به شرح جلسات و تعداد آن، مصوبات و مقررات بانضمام مقرری‌های انجام شده، اقدامات و معوقات، تغییر برنامه‌ها به نظر بازرس کانون رسیده و اکنون پس از تایید به حضور اعلام می‌شود.

. الف: هیأت مدیره کانون منطبق با قوانین اساسنامه‌ای از تاریخ ۱۴۰۳/۴/۳۰ با برگزاری اولین جلسه خود رسماً آغاز به کار نموده و تا پایان شش ماهه اول ۱۲ جلسه برگزار نموده است. از این نظر علیرغم وقفه‌های غیرمترقبه خارج از برنامه مثل تعطیلات اجباری بدلیل آلودگی هوا، وقایع سیاسی، اجتماعی و طبیعی و مناسبتی، هیأت مدیره ظرفیت متوسط تعداد لازم جلسات خود را بشکل حضوری و آنلاین با احتساب ایام کار تکمیل کرده و از نظر برگزاری جلسات بر حسب تعداد لازم کسری نداشته و لغو یا عدم برگزاری غیر موجه ندارد. (۱۲ جلسه)

حضور و غیاب اعضای هیأت مدیره با نظارت بازرس به انجام رسیده و هیچکدام غیبت غیرموجه یا بدون اطلاع قبلی نداشته‌اند. تعداد حضور اعضای هیأت مدیره در صورتجلسات هر جلسه به تفکیک ثبت شده، به اطلاع اعضا رسیده و در سوابق موجود می‌باشد.

. ب: هیأت مدیره برنامه شش ماهه و یکساله و چشم‌انداز بلند مدت خود را تدوین و بر این اساس تعداد ۱ مصوبه را تصویب و تعداد ۱۶ اقدام اجرایی مقرر نموده است.

مصوبات ۶ ماهه اول:

. تعداد مصوبات: ۱ مصوبه

. وضعیت: مقدمات انجام شده اجرا: در دست اقدام

شرح مصوبه:

. برگزاری دوره‌های آموزشی. دوره آزمایشی اول: کارگاه آموزش خبرنویسی

شرح اجرا:

. مکاتبات و تأمین مالی و هماهنگی با مدرس دوره انجام شده.

اعلام و برنامه برگزاری دوره، علیرغم برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی لازم، چندین بار به دلیل وقوع اتفاقات غیرمترقبه از جمله مصادف شدن با تعطیلات خارج از تقویم، تلاقی با رویدادها و جشنواره‌ها و ترافیک کاری اکثریت قریب به اتفاق اعضا و عدم امکان حضور و رسیدن به نصاب کارگاه، تعطیلات سرما و آلودگی هوا و همچنین تعمیرات ناگزیر محل برگزاری به تعویق افتاده و لاجرم به سال ۱۴۰۴ موکول شده است.

مقررات:

۱. ارائه پیشنهادات جهت تصمیم گیری در قالب طرح های قابل اجرا

۲. تهیه و ارائه نامه تأمین مالی به هیأت مدیره مرکزی جهت برگزاری کارگاه آموزشی

۳. هماهنگی برای دیدار با هیأت مدیره کانون کارگردانان

۴. اعلام عمومی جهت دریافت و بررسی پیشنهادهای اعضا

۵. راه‌اندازی صفحه تبلیغی اینستاگرام کانون با نام biatheater

۶. پیگیری راه اندازی وبسایت اختصاصی کانون روابط عمومی و تبلیغات تئاتر  (اقدامات اولیه)

۷. برگزاری جلسه با سامانه‌های فروش بلیط

۸. هماهنگی درج رایگان بنر تبلیغاتی پروژه‌های اعضاء در سایت پیام هنر

۹. تنظیم و انتشار برنامه اجرایی کوتاه مدت و سالانه هیأت مدیره کانون

۱۰. تبیین و تصویب انتشار عناوین شغلی اعضاء و فعالین حوزه روابط‌عمومی و تبلیغات تئاتر

. تدوین و بررسی انجام شده

. تصویب و انتشار در دست اقدام

۱۱. راه اندازی سامانه پیامکی کانون

۱۲. پیگیری و مکاتبات دیدار با مسئولین

۱۳. دیدار و گفتگو و مکاتبه با مسئولین صندوق اعتباری هنر جهت رفع تمدید عضویت اعضاء

۱۴. دو بار مراجعه حضوری به ساختمان صندوق اعتباری هنر، تهیه نامه تشریح فعالیت‌های هنری اعضاء کانون و تعریف شغلی. ارائه و تحویل آیین‌نامه کانون به معاونت اجرایی صندوق اعتباری هنر

۱۵. رفع مشکل عضویت و تبیین اساسنامه‌ای شغلی اعضای کانون در پیگیری با معاون صندوق اعتباری هنر

۱۶. مکاتبات و پیگیری برگزاری جلسه با دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

۱۷. تعیین کارشناسی کف دستمزد پس از بررسی‌های فراوان بشکل مجزا برای چهار عنوان شغلی مشاور رسانه‌ای، مدیر روابط‌عمومی، مدیر تبلیغات، تبلیغات مجازی. (اعلام و انتشار رسمی بعد از تصویب برای سال ۱۴۰۴)

۱۸. معرفی مستمر و ارسال اسامی و مشخصات اعضاء برای تولیدات نمایشی جدید

۱۹. بررسی پرونده‌ها و درخواست عضویت‌های جدید

۲۰. برگزاری سلسله نشست‌های آسیب‌شناسی ارتباط و تعامل با مخاطب تئاتر در چهارچوب روابط‌عمومی در بستر مجازی

۲۱. صدور اطلاعیه خطاب به تولیدکنندگان آثار نمایشی برای شفاف‌سازی چهارچوب حوزه روابط‌عمومی جهت همکاری با فعالین صاحب تخصص، تجربه و مورد تایید کانون روابط عمومی و تبلیغات

۲۲. معرفی اعضای فعال در حساب اینستاگرامی کانون پس از تامین ملزومات ( پس از راه‌اندازی سایت یا تکمیل بانک اطلاعاتی به انجام خواهد رسید)

۲۳. تهیه بانک اطلاعاتی اعضاء در قالب کتاب یا بولتن  (فقدان فعلی بودجه و منابع مالی، در دست پیگیری)

معوقات:

از مجموع اقدامات و عملکرد فوق، تعداد ۶ طرح در دست اقدام و پیگیری بوده و مابقی به انجام رسیده است.

شرحی بر دیدار با مسئولین دولتی: ۲ ماه بعد از استقرار هیأت مدیره جدید و مصادف با تحویل و تحولات در سطح مدیران دولتی هنرهای نمایشی، برای دیدار با مسئولین از جمله مدیر وقت اداره کل هنرهای نمایشی، معاونت هنری وزارت ارشاد، مدیر روابط عمومی معاونت هنری و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اقدامات و مکاتبات لازم انجام شد که در این مسیر با تغییر عمده مسولین، فرآیند دیدار و گفتگو وارد مسیر جدید شد و برنامه‌ریزی و اخذ تصمیم برای مکاتبات و برگزاری جلسات به شش ماهه دوم موکول شد.

برای دیدار با دبیر جشنواره فجر پس از اینکه ابقای ایشان در سمت مذکور محرز و مسلم شد که تغییری در ترکیب کادر اجرایی آن واقع نخواهد شد درخواست جلسه دیدار در روز سه‌شنبه ۱ آبانماه در مراجعه خانم زهرا شایان‌فر به دبیرخانه جشنواره حضوراً به اطلاع خود شخص دبیر جشنواره رسید. در پیگیری بعدی روز ۲ آبانماه توسط محمد وفایی با شخص دبیر، طبق اعلام ایشان مقرر شد که جلسه مورد نظر توسط دبیرخانه تنظیم و به اطلاع هیات مدیره کانون برسد که با اعلام دبیرخانه این جلسه برای روز دوشنبه ۷ آبان معین شد اما ظهر همان روز جلسه منظور به دلیل جلسه اضطراری از طرف دبیر جشنواره کنسل شد. در این مسیر چندین بار قرار جلسه مقرر شد اما به دلیل ترافیک کاری و سفرهای خارجی خارج از برنامه و جلسات غیرمترقبه دبیر باز جلسات به تعویق افتاد و در این مدت تمام ۵ اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت مدیره به اشکال مختلف پیگیر برگزاری جلسات بودند. متاسفانه علیرغم اصرار و پیگیری و پافشاری‌های زیاد، چندین و چند بار مراجعات و تماسهای مکرر و همینطور دوبار مکاتبه رسمی و دو بار دیدار مجدد حضوری با شخص دبیر جشنواره و معاون اجرایی و همینطور مدیر روابط‌عمومی جشنواره و اعلام موضوع تقاضا برای الحاق فصل روابط‌عمومی و تبلیغات در بخش‌های جشنواره و معرفی و تقدیر برگزیدگانی در این بخش به شکل غیر رقابتی به دلیل محدودیت‌های این دوره جشنواره و شرایط خاص آن، این هدف و انجام از سمت دبیرخانه فجر قابل انجام نبوده و میسر نشد. (مکاتبات در سوابق موجود است).

ملاقات با مدیر روابط‌عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، بعد از هماهنگی، در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۶ با حضور علیرضا سعیدی، زهرا شایان‌فر، حامد قریب، امیر پارساییان مهر، محمد وفایی در دفتر روابط‌عمومی معاونت هنری صورت گرفت و تبادل نظرات، پیشنهادات و برنامه‌های قابل ارائه عنوان و بررسی و در دستور کار برنامه‌های آتی قرار گرفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *