اخبار انجمن ها, اخبار خانه تئاتر, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر, ویژه اعضاء خانه تئاتر

صدرالدین حجازی درگذشت

صدرالدین حجازی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر پس از یک دوره بیماری درگذشت .

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر ، صدرالدین حجازی که از مدتی قبل به دلیل عوارض سرطان پیشرفته و نیز سکته مغزی در بیمارستان بستری بود و در شرایط کما به سر می‌برد، ساعتی قبل درگذشت.

این هنرمند پیشکسوت در سال ۱۳۴۲ به دانشگاه هنر راه یافت. در طول دوران دانشجویی نمایشنامه‌هایی مانند “تله و صیادان” را کارگردانی کرد و در نمایش منطقه جنگی و آموزگاران  بازی کرد. حجازی در سال ۱۳۵۶ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و جایزه اسب طلایی جشنواره بین‌المللی تئاتر را دریافت کرد که فقط همان یک سال برگزار شد. از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ سرپرستی مجتمع دانشسراهای هنر را به عهده داشت و در سال ۱۳۶۴ در سمت مدیریت تالار آبگینه فعالیت کرد.

حجازی از بازیگران شاخص تلویزیون بود. «کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر»، «زیرزمین»، «ساعت شنی»، «مرد دو هزار چهره»، «چار دیواری»، «مختارنامه» و … از جمله سریال هایی است که این بازیگر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

از میان فیلم‌های سینمایی صدرالدین حجازی می‌توان به نقش‌آفرینی او در «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» می‌توان اشاره کرد.

آخرین حضور او در تئاتر، نمایشنامه‌‌خوانی شیش و بش بود که اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تماشاخانه اهورا برگزار شد.

خانه تئاتر درگذشت صدرالدین حجازی را به خانواده و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *