اخبار انجمن ها, اخبار خانه تئاتر, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر, ویژه اعضاء خانه تئاتر

تئاتر مالتی مدیا دنیایی فراتر از واقعیت روزمره

زندگی در عصر دیجیتال، هنر و هنرمندان را به بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته سوق داده و آنان را وادار می‌کند برای ارتباط موثر با مخاطب، به ابزارهای مدرن روی آورند. فیلم‌های ابتدایی سینما الهام گرفته از نمایش‌های واریته بودند؛ نمایش‌هایی کوتاه و سرگرم‌کننده همراه با رقص و آواز، متنوع ولی بر پایه داستان‌های ساده.
به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر ، با گذر زمان ، فیلم‌سازان برای جذب بیشتر مخاطب و ارائه تجربه‌ای نو، از تروکاژها و افکت‌های تصویری بهره گرفتند تا دنیایی فراتر از واقعیت روزمره را به تصویر بکشند. با ظهور تلویزیون، سینما با یک رقیب جدی مواجه شد و در خطر از دست دادن اعتبار عصر طلایی خود قرار گرفت. اما با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و دیجیتال، توانست دوباره جایگاه خود را احیا کند.
در این مدت، هنر تئاتر برای حفظ ارتباط با مخاطبان، زبان و شیوه‌های مختلفی را به کار گرفت و با رسانه‌ها و سایر رشته‌های هنری تعامل برقرار کرد. ورود تکنولوژی دیجیتال به عرصه زندگی و هنر، این تعامل را به ابعاد گسترده‌تری رساند.
امروزه تئاتر مالتی‌مدیا به عنوان یک شیوه‌ی تاثیرگذار در جهان تئاتر مطرح است. با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌ی تکنولوژی، هوش مصنوعی، رباتیک و…، آینده این مسیر همچنان در حال شکل‌گیری است. در عصری که رسانه‌های اینتراکتیو و زنده جایگزین رسانه‌های منجمد و غیرمنعطف شده‌اند، تئاتر نیز نا‌گزیر است که خود را با این تغییرات هماهنگ کند.
کتاب “تئاتر مالتی‌مدیا” نوشته‌ی بنفشه اعرابی که انتشارات بازتاب نگار  آن را به چاپ رسانده است، به بررسی درهم‌تنیدگی هنرهای گوناگون، به ویژه سینما و تئاتر و تاثیر هنرمندان پیشروی این عرصه می‌پردازد. این اثر در همه کتاب فروشى هاى نشر چشمه و پلتفرم هاى مجازى مثل دیجى بوک ، سى بوک و …. در دسترس مخاطبان گرامى است. مراسم رونمایى و معرفى این کتاب به زودى در خانه تئاتر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *