اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

مارشملو سه جایزه از جشنواره روسیه برد

نمایش عروسکی کاغذی «مارشملو» برنده سه جایزه از جشنواره بین‌المللی «پرکرستوک» در نووسیبرسک روسیه شد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از ایران تئاتر، نمایش عروسکی کاغذی «مارشملو» به کارگردانی آلبرت بیگ‌جانی در تارخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ توانست سه جایزه از جشنواره بین‌المللی «پرکرستوک» نووسیبرسک را از آن خود کند.

«مارشملو» جایزه ویژه هیئت داوران و نمایش برگزیده جشنواره شامل تندیس و دیپلم افتخار، دیپلم افتخار نمایش برگزیده از دید هیئت داوران بخش کودک و نوجوان جشنواره در بخش طراحی صحنه و عروسک و تقدیر گروه از سوی شهردار شهر نووسیبریسک را برای این گروه نمایشی به ارمغان آورد.

این نمایش قدمتی ۱۵ ساله دارد و در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی از جمله در کشورهای گرجستان، ارمنستان، لیتوانی، اوکراین، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه شرکت کرده است.

به گفته بیگ جانی این نمایش تک نفره است و تاکنون به ۵ زبان فارسی، ارمنی، گرجی، انگلیسی و روسی اجرا شده و جوایز متعددی به دست آورده است. متن آن برگرفته از داستان «لافکادیو» اثر شل سیلور اشتاین است.

کارگردانی این نمایش را آلبرت بیگ‌جانی، طراحی دکور را آده بیگ‌جانی، هنرمند هشت ساله گروه و طراح موسیقی را مانی منادی‌زاده به عهده داشته‌اند.

همچنین بازیگری و عروسک‌گردانی زبان روسی اجرا به عهده شروین درستی و مدیریت اجرایی پروژه روسیه به عهده سامان خلیلیان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *