اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

لاک‌پشت و خرگوش در مرکز تولید تئاتر کانون

نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» خرداد و تیر ۱۴۰۳ در سالن آینه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری ویژه کودکان و خردسالان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس داستانی از قصه‌های کهن (داستان لاک‌پشت و خرگوش) تولید شده است.

منوچهر اکبرلو نویسندگی و سعید صادقی کارگردانی این نمایش را برعهده داشتند. همچنین دیگر عوامل نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» عبارتند از: بازیگر، عروسک‌گردان و طراح صحنه: مریم اکبری، تنظیم و انتخاب موسیقی: فرید نوایی، ساخت دکور: علیرضا حسین‌پور، دستیار کارگردان: پارمیدا عزیزی‌نژاد، منشی صحنه: پارمیس عزیزی‌نژاد و روابط عمومی: مینا بهرامی‌تبار.

نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» برگرفته از داستان نمادین لاک‌پشت و خرگوش است که به عنوان نماد آهسته و پیوسته رفتن در جامعه مورد توجه است. اما در این نمایش درکنار استفاده از این نمادها مراحل دیگری هم وجود دارد که در پایان مشارکت و همکاری دسته‌جمعی به کودکان آموزش داده می‌شود.

در این نمایش تلاش می‌شود با استفاده از دکور ساده، خلاق و عروسک‌های مرسوم در هر خانه‌ای، نمایشی به اجرا در بیاوریم که هر کودکی در منزل خود بتواند، بازی را تجربه و به‌اصطلاح خود خاله‌بازی را به راحتی انجام دهد.

نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» خرداد و تیر ۱۴۰۳ روزهای یک‌شنبه تا جمعه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن آینه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در بوستان لاله اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان به دیدن نمایش «لاک‌پشت و خرگوش» می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ ۰۹۱۸۴۲۳۶۱۱۵ تماس بگیرند.

این نمایش که پیش‌تر نیز در مرکز تئاتر کانون نیز اجرا شده بود در سال ۱۳۹۶ در بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر همدان حضور داشت و موفق به کسب جایزه بازیگری نقش اول زن در بخش خردسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *