اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

فروش امسال تئاتر شهر به پنج میلیارد رسید

آمار هفتگی فروش و مخاطبان مجموعه تئاتر شهر در حالی در سومین هفته خرداد اعلام شد که این مجموعه تئاتری از ابتدای سال ۱۴۰۳ با فروش نزدیک به ۵ میلیارد تومان میزبان بیش از ۲۷ هزار مخاطب شده است.

به گزارش گجروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط‌عمومی تئاتر شهر، آمار هفتگی فروش و مخاطبان مجموعه تئاتر شهر در حالی در سومین هفته خردادماه اعلام شد که این مجموعه تئاتری از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون با ۱۵ نمایش و فروش نزدیک به ۵ میلیارد تومان میزبان بیش از ۲۷ هزار مخاطب شده است.

بنابراین گزارش، نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت ۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۳۳ اجرا و میزبانی از ۱۳ هزار و ۱۴۸ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۳ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «توو» به کارگردانی محمد متین اوجانی که اجرای خود را از ۷ خرداد در تالار چهارسو، با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۶ اجرا و میزبانی از ۳۱۷ مخاطب توانست به فروشی معادل ۴۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «شاید» به کارگردانی اسماعیل نجار که اجرای خود را از ۷ خرداد در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۷ اجرا و میزبانی از ۲۷۵ مخاطب توانست به فروشی معادل ۲۸ میلیون و ۶۶۲ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی پرهام خاکزاد نیز که اجرای خود را از ۲۴ اردیبهشت در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۹ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۷۱۹ مخاطب به فروشی معادل ۲۶۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «دوازده سی‌وشش» به کارگردانی امید دانشوران که از ۲۵ اردیبهشت در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۶۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۰ اجرا و میزبانی از ۳۲۷ مخاطب به فروشی معادل ۳۲ میلیون و ۱۶ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «گربه جان» به کارگردانی حسن علیکرمی که از ۲۶ اردیبهشت در تالار سایه با ظرفیت صندلی ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۴۰ هزار تومان روی صحنه رفته است تا پایان روز جمعه ۱۸ خرداد با ۱۱ اجرا، ۵۳۷ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۴۷ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان دست‌یافته است.

نمایش «تاج سلطان» به کارگردانی علیرضا باقری که از ۱۶ خرداد در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان روی صحنه رفته است با ۲ اجرا میزبان ۴۸ مخاطب به فروشی معادل ۴ میلیون ۴۰۰ هزار تومان دست پیداکرده است.

بر اساس آمار هفتگی منتشر شده، مجموعه تئاتر شهر طی ۸۰ روز نخست سال علاوه بر نمایش‌های «نامبرده»، با آثاری چون «اتاق ورونیکا»، «آبی گونه»، «پس از»، «آن برد»، «توقف اتانازی»، «نظام‌الدین عربی»، «روال عادی» و «کان لم یکن» در مجموع بیش از ۲۷ هزار مخاطب را میزبانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *