اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

زری اماد: صندوق اعتباری هنر حامی و ناجی نمایش ۲۴۲۴ است

نویسنده و کارگردان تئاتر ۲۴۲۴ با اشاره به مشکلات عدیده برای تولید اثر نمایشی و در نهایت رزرو سالن نمایش ، تصریح کرد: با حمایت‌ها و پشتیبانی صندوق اعتباری هنر نه تنها به عنوان حامی بلکه به عنوان ناجی توانستیم نمایش ۲۴۲۴ را که تولید کرده بودیم در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه ببریم.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، زری اماد با اشاره به ۹ ماه تلاش از زمان نگارش تا تمرین و کار با چند گروه و انتخاب گروهی حرفه‌ای از هنرمندان گفت: در نهایت موفق شدیم نمایشی را که نام آن را بتوان تئاتر گذاشت، تولید و به مخاطبان عرضه کنیم.

وی به وجود مشکلات زیاد پیش روی هنرمندان برای تولید اثر در حوزه نمایشی اشاره کرد و گفت: اگر حمایت و پشتیبانی صندوق اعتباری هنر و فرهنگسرای نیاوران نبود بطور یقین ما قادر نبودیم این اثر را به اجرا برسانیم.

این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون همچنین به مشکلات فراوان هنرمندان برای رزرو سالن و محلی برای نمایش آثار تولیدی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با کمک فرهنگسرای نیاوران که در حال حاضر از زیر مجموعه صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود ، تدابیری اندیشیده شد تا هنرمندان بتوانند تولیدات خود را به این مکان هنری آورده در سالن اختصاصی اجرا کنند.

اماد در عین حال تصریح کرد: ما آمده‌ایم به دور از تئاتر تجاری، تئاتری اندیشه‌ای با ویژگی های فلسفی و مذهبی که تفکر انسانی پشت آن هست را به مخاطبان و علاقه مندان ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر مخاطبان با اینگونه آثار بیگانه هستند یا تولیدات به سمتی رفته که مخاطب اینگونه آثار را کمتر مشاهده می کنند.

نویسنده تئاتر ۲۴۲۴ تصریح کرد: امیدواریم مخاطبان به فرهنگسرای نیاوران، به تماشای این نمایش نشسته و در نهایت هریک از آنها ویژگی‌های این اثر را به دیگران اعم از مخاطب خاص و عام انتقال بدهند.

نویسنده و کارگردان تئاتر۲۴۲۴ در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از فرهاد قائمیان تهیه کننده این هنر نمایشی، تأکید کرد: بی‌شک وجود ایشان در کنار ما نه تنها باعث دلگرمی و ادامه فعالیت گروه هنری این تئاتر شد بلکه با مساعدت‌هایی که از سوی آقای خاتمی مدیر فرهنگسرای نیاوران صورت گرفت هرآنچه نیاز بود تهیه و در نهایت سالن نمایش خلیج فارس این مجموعه با تجهیز مجدد و ایجاد امکانات جدید آماده نمایش شد که واقعا جای قدردانی چندباره از زحمات مسئولان صندوق و فرهنگسرا را دارد.

هنرمند سینما و تلویزیون همچنبن با قدردانی از همه عوامل اجرای نمایش ۲۴۲۴ و حضور ۱۰ بازیگر مرد که هنرنمایی زیبا و حرفه ای را به نمایش گذاشته اند، گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در فرهنگسرای نیاوران میزبان خوبی برای مخاطبان و علاقه مندان باشیم.

نویسنده و کارگردان تئاتر۲۴۲۴ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این نمایش فاخر درباره ۴۰۰ سال آینده بحث می کند که انسان در کجای زمین قرار دارد؛ آیا انسان می‌تواند زمین را نگه دارد یا زمین متلاشی خواهد شد.

اماد در ادامه سخنان خود تلنگری هم به فعالیت هنری خود از گذشته تاکنون زد و اظهار داشت: پس از حدود ۵ سال مجدد به صحنه بازگشتم و پس از ۹ ماه تلاش با یک گروه حرفه‌ای هنری این تئاتر را به مرحله نمایش رساندیم.

وی با اشاره به اینکه این نمایش هر شب بجز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود و میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان است، خاطرنشان کرد: از زمان افتتاحیه و نخستین نمایش تئاتر ۲۴۲۴ ، به رسم ادب هر شب یک اجرا را به یک بانوی هنرمند تقدیم می کنم. درواقع این اقدام به نوعی سپاسگزاری و قدردانی بنده از بانوان هنرمند محسوب می‌شود.

تئاتر ” ۲۴۲۴” به عنوان یکی از تازه ترین آثار نمایشی است که از روز بیستم خرداد ماه به نویسندگی و کارگردانی زری اماد و تهیه‌کنندگی فرهاد قائمیان در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران تهران اجرای خود را آغاز کرده و تا پایان تیرماه میزبان مخاطبان و علاقه مندان است.

سیروس اسنقی، محمدرضا فصیحی نیا، محمدعلایی، بهزاد محسنی، سیدرضا علوی، رضا داودوندی، خسرو کشاورز،احمد نخودیان، محمدرضا احمدی و ارسلان قاسمی هنرمندانی هستند که در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارند.

علاقه مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می توانند به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *