اخبار خانه تئاتر

برگزاری تور نمایش رمان آگاتا گریستی

نمایش «و سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» به کارگردانی لوسی بیلی در شهرهای انگلستان و ایرلند روی صحنه می‌رود.

 

نمایش «و سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» بر اساس رمان جنایی و مشهور آگاتا کریستی به همین نام درباره هشت غریبه است که هیچ‌یک با دیگری آشنایی ندارد. آن‌ها توسط آقا و خانم اوون به یک عمارت قدیمی در یک جزیره کوچک در نزدیکی ساحل دوون انگلستان دعوت شده‌اند. پس از حضور مهمانان در عمارت اتفاقات ترسناکی رخ می‌دهد و قاتلی ناشناس دست به جنایت و کشتن آنان می‌زند. پرسش اصلی و پیش‌برنده داستان این است: در جزیره‌ای که تنها راه ورود و خروجش از طریق یک قایق پارویی است، قاتل چه کسی می‌تواند باشد؟

 

نخستین بار نمایش «و سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» در سال ۲۰۲۱ در سالن رویال ودرنگیت در شهر نورثمپتون، انگلستان اجرا شد. قرار است «و سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» از هفتم تا شانزدهم سپتامبر (شانزدهم تا بیست‌وپنجم شهریور) در نورثمپتون اجرا ‌شود و سپس تور شهر به شهر این اثر نمایشی در انگلستان و ایرلند آغاز خواهد شد.

 

بازیگرانی مانند بیل برت، جوزف بیتی، اولیور کلیتون، جفری کیسون در این نمایش بازی می‌کنند.

 

این کتاب در ابتدا با نام نه‌چندان خوشایند «ده کاکاسیاه کوچک» روانه کتاب‌فروشی‌ها شد اما بعدها و در نوبت چاپ‌های بعدی با نام «ده سرخ‌پوست کوچولو» منتشر شد و درنهایت با انتشار نسخه‌های جدیدتر طی سه، چهار دهه اخیر با نام «سپس هیچ‌کدام باقی نماندند» شناخته‌ می‌شود. این متن سال‌ها پیش در بازار کتاب ایران با عنوان «۱۰ زنگی کوچولو» و چند سال پیش در مجموعه کتاب‌های کارآگاه نشر هرمس با عنوان «۱۰ بچه زنگی» به خوانندگان و علاقه‌مندان ادبیات پلیسی ارائه شده است.

 

این رمان مشهور ملکه جنایت، دستمایه ساخت چندین فیلم سینمایی هم قرار گرفته است. رنه کلر (سال ۱۹۴۵) و جورج پولاک (۱۹۶۵) بر اساس این کتاب که در نزد کارشناسان ادبیات پلیسی و علاقه‌مندان آثار جنایی و معمایی به‌ویژه طرفداران کریستی جایگاه ویژه‌ای دارد، فیلم ساخته‌اند. شبکه بی.بی.سی هم سال ۲۰۱۵ مینی‌سریالی سه‌قسمتی بر مبنای این اثر با شرکت بیل نای هنرپیشه معروف انگلیسی آگاتا کریستی ساخته است.

 

منبع: ایران تئاتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *