اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

اقتباسی آزاد از نمایشنامه مده‌آ در قشقایی به صحنه می‌رود

نمایش «خورشت خون» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مرتضا امینی‌پور و تهیه‌کنندگی آزاده تقی‌آبادی از بیست و پنجم خرداد در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، نمایش «خورشت خون» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مرتضا امینی‌پور پیش از این در سال ۱۳۹۹ در جشنواره «هنر زنده است» و همچنین دی ۱۴۰۲ در جشنواره «هم آغاز» روی صحنه رفته بود، از ۲۵ خرداد در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «خورشت خون» در ژانر درام اسطوره‌ای با محوریت زن و زنانگی کار شده است و در جشنواره «هم آغاز» موفق به کاندید جایزه در بخش‌های طراحی صحنه، بازیگری نقش اول زن و بازیگری نقش مکمل زن شد.

این نمایش که اقتباسی آزاد از نمایشنامه‌ «مده‌آ» نوشته‌ اوریپید است تمرین‌های جدید خود را از مرداد ۱۴٠۱ با گروه بازیگران جدید آغاز کرد و در طول تمرین‌ها، متن نمایشنامه با توجه به شرایط اجتماعی روز چندین‌بار بازنویسی شد.

نسیم ‌عربانی، شایان ‌حاجی ‌اسماعیلی، سئودا ‌رضایی، مهشید ‌آبیار، النا آسا، زهرا ‌نیکبخت، عدی مولیات، محمدرضا ‌باهوش، زینب ‌حجه ‌فروش، نیلوفر ‌جنس ‌بافی، مانیا خاکسار، مریم ‌مرادی‌نیا، هانا فرد بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه‌ «خورشت خون» که پیش‌فروش روزهای نخست آن در سایت تیوال و گیشه‌تئاتر آغاز شده آمده است: «اکنون تنها هستم و همه چیز را از دست داده‌ام … کاش راهی جز مرگ برای انتقام بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *