اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

آیین شب چراغ غرمپشا و کشتن چراغ برگزار شد

مراسم شب‌چراغ و اجرای نمایش«غرمپشا و کشتن چراغ» با حضور حسن رونده، محمد دشت‌گلی و ابراهیم پشت کوهی شب گذشته در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» نوشته ابراهیم پشت کوهی و کار محمد سلامتی، هنرمند شناخته‌شده جزیره هرمز، از ۷ تا ۱۹ خرداد ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

آیین شب‌چراغ نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» شب گذشته ۷ اردیبهشت، با حضور حسن رونده، محمد دشت گلی و ابراهیم پشت کوهی و در میان استقبال تماشاگران برگزار شد.

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی کشور، در این آیین، با تشکر از تماشاگرانی که این نمایش را برای تماشا انتخاب کرده بودند، گفت: نمایش «غرمپشا و کشتن چراغ» از دل خلیج فارس آمده است و آیین‌ها و موسیقی خاص هرمزگان را نشان می‌دهد و حاصل تلاش هنرمندان صبور و بااستعداد جزیره زیبای هرمز است. جزیره رنگارنگی که در بیشتر اوقات سال میزبان عزیزانی از سراسر کشور است؛ حالا به میهمانی پایتخت آمده است.

او ادامه داد: «استان هرمزگان هنرمندان بسیار خوبی را به جامعه معرفی کرده است از جمله ابراهیم پشت کوهی نویسنده این نمایش. به‌طورکلی، تئاتر وامدار هنرمندان سراسر کشور و همه شهرستان‌ها است که باید مورد توجه قرار بگیرند و هنرمندان و استعدادهای منحصربه‌فرد این عزیزان شناخته و حمایت شود.»

در ادامه ابراهیم پشت کوهی، نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: «محمد سلامتی کارگردان این اثر، از هنرمندان بسیار خوب جنوبی است، زمانی که من تمرین این گروه را دیدم از میزان صمیمیت و توانمندی‌شان شگفت‌زده شدم.»

او افزود: «در این اجرا ما با لحن به‌اصطلاح غیر تهرانی مواجه هستیم و گرمای جنوب و شرجی و خونی که توی رگ‌های جنوبی هاست، در این نمایش موج می‌زند، بازی بازیگرها بسیار دلنشین است و به‌طورکلی این نمایش دارای پتانسیل اجرایی خیلی خوبی است.»

نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» در جشنواره استانی هرمزگان جایزه بازیگری زن، بازیگری مرد، طراحی صحنه، نویسندگی و موسیقی را کسب کرده و بعد از اجرای عمومی در جزیره هرمز، برای ادامه اجراهای خود به تهران آمده است.

در خلاصه این نمایش آمده است: جوانان جزیره چندین سال است که در سن ۲۲ سالگی می‌میرند. بزرگ جزیره، دختر و برادرزاده‌اش را برای حفاظت از جانشان در اتاقی محبوس می‌کند و…

بازیگران نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» حسین غلامپور، اسماعیل اوج، علی ملاحی، نادر پیشدار، شایان زارعی، زهرا سلامتی و زهرا نیک هستند.

دیگر عواملی که محمد سلامتی را در اجرای این نمایش همراهی می‌کنند عبارت‌اند از: موسیقی (گروه زاروگه)، علی پر (طراح نور) ، مهران محمود زاده (طراح صحنه و دکور)، ایوب گلزاری (طراح پوستر)، میترا رضائی (مشاور رسانه) .

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش «غرمپشا وکشتن چراغ» به سایت گیشه تئاتر و تیوال مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *