جلسه هیات مدیره انجمن موسیقی برگزار شد

چهارمین جلسه هیات مدیره انجمن موسیقی تئاتر یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در سالن کنفرانس عمارت تئاتر برگزار شد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن، این جلسه با حضور خانم‌ها رزماری عیسی‌پور، یکتا اعتمادی و روجا عزیززاده به عنوان میهمان با دعوت هیات مدیره حضور و با بیان پیشنهادات خود به بحث و تبادل نظر در مورد فعالیت‌های صنفی پرداختند.

هیات مدیره در ادامه جلسه به بررسی مسائل صنفی از جمله ارسال نامه مجدد به وزارت کار به جهت اعزام نماینده برای حضور در مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره صنفی جدید، بررسی درخواست‌های عضویت جدید، تعیین تاریخ ۱۴ بهمن به جهت برگزاری مجمع و انتخابات پرداخته و سپس سعید ذهنی رئیس انجمن، گزارشی از برگزاری اولین کنسرت موسیقی تئاتر کودک در تالار هنر که با استقبال بی‌نظیر مخاطبان همراه بود ارائه کرد. این جلسه ساعت ١٨:٣٠ دقیقه خاتمه یافت.

بهزاد فراهانی: این روزها همه در حال شلیک کردن هستیم

بهزاد فراهانی یکی از جدیدترین نمایش‌نامه‌هایش را خواند و درباره‌ی این اثر با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، هفتمین نشست «صدای نمایش‌نامه‌نویس» که به روخوانی و گفت‌وگو درباره‌ی نمایش‌نامه‌‌ «بدخیم» یا «اسباب‌بازی» نوشته‌ی بهزاد فراهانی اختصاص داشت، با حضور علاقه‌مندان ادبیات نمایشی و تنی چند از هنرمندان، شام‌گاه یک‌شنبه 17 دی ماه در سالن استاد جوانمرد عمارت خانه‌ تئاتر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست بهزاد فراهانی در پاسخ به پرسش بهزاد صدیقی، دبیر سلسله‌نشست‌های «صدای نمایش‌نامه‌نویسِ» کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران مبنی بر این که فکر نوشتن این اثر چه‌گونه به ذهن‌تان راه یافت و این نمایش‌نامه‌ را نوشتید، توضیح داد: «نمایش‌نامه‌ «بدخیم» یکی از نمایش‌نامه‌های جدیدم است که آن را به پیشنهاد دوست هنرمندم، ابراهیم مکی، نمایش‌نامه‌نویسی که سال‌هاست مقیم فرانسه است، نوشتم.»

صدیقی نیز در سخنانی گفت: «این نمایش‌نامه‌ تک‌پرده‌ای، هم‌چون بسیاری از متون نمایشی دیگر که از نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان نمایش‌نامه نوشته شده‌اند، بازتابی از زندگی، روزگار و جامعه‌ امروز ما هستند.»

در ادامه، فراهانی در پاسخ به مخاطبانش توضیحاتی درباره‌ شخصیت‌های نمایش‌نامه، پایان‌بندی و زبان آن ارایه کرد. این نمایش‌نامه‌نویس درباره‌ پایان‌بندی نمایش‌نامه «بدخیم» گفت: «این روزها همه در حال شلیک کردن هستیم و هر روز مدام با مرگ رو به روییم. بنابراین پایان این نمایش‌نامه، غیرواقعی نیست.»

در ادامه‌ این نشست، رضا بابک، دیگر هنرمند حاضر در آن در سخنانی درباره‌ نمایش‌نامه‌ «بدخیم» گفت: «این متن جنبه‌های خیلی مثبتی دارد. دیالوگ‌نویسی‌اش خوب است ولی جای موسیقی در این اجرا خالی بود. جاهایی حس می‌کردم، حسی از هیچکاک در این کار هست.»

فراهانی در پاسخ به او توضیح داد: «می‌خواستم موسیقی تخت‌حوضی داشته باشم، ولی نوازنده مورد نظرم نتوانست بیاید.»

او ادامه داد: «یکی از فیلم‌های ویلیام وایلر را دوست دارم و در این نمایش‌نامه از آن بهره گرفته‌ام.»

فراهانی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره زبان نمایش‌نامه‌اش گفت: «لمپنیزمی که در کار وجود دارد، در زندگی ما جاری است و اتفاق غریبی نیست. این نویسنده هم‌چنین در پاسخ به سخنان حاضران درباره کشته‌شدن یکی از شخصیت‌های نمایش‌نامه افزود: «شخصیت ما به سادگی کشته نمی‌شود، بلکه پیچیده کشته می‌شود. او به دست کسی کشته می‌شود که معلول است و مشکلات گوناگونی دارد.»

در این نشست، فراهانی در پاسخ به مخاطبان خود تأکید کرد که به نظرات و پیش‌نهادهای آنان درباره‌ نمایش‌نامه‌اش فکر خواهد کرد و در بازنویسی‌هایی که بر این متن انجام می‌دهد، این نظرات را مورد توجه قرار خواهد داد.

رضا بابک، عباس جهانگیریان، فهیمه رحیم‌نیا، سلما سلامتی، علی عابدی، فرزانه نشاط‌خواه، جمشید جهان‌زاده، شهرام گیل‌آبادی، شهرام ابوالقاسمی، آرام محضری، رحیم رشیدی‌تبار و … از جمله حاضران در این نشست بودند.

لازم به یادآوری است سلسه‌ نشست‌های نمایش‌نامه‌خوانی «صدای نمایش‌نامه‌نویس» توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران به دبیری بهزاد صدیقی، در نخستین شنبه‌ هر ماه برگزار می‌شود اما به دلیل هم‌زمانی جلسه‌ بهمن ماه با زمان برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، نشست بهمن‌ماه، شام‌گاه 17 دی ماه برگزار شد.

آغاز اکران فیلم‌ تئاتر در خانه هنرمندان با نمایش علی رفیعی

نخستین جلسه از سلسله جلسات نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص ایرانی روز چهارشنبه بیستم دی ماه با اکران نمایشی از علی رفیعی در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نخستین برنامه نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص ایرانی با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» اختصاص دارد.

نمایش «خانه برناردا آلبا» نوشته فدریکو گارسیالورکا، با ترجمه احمد شاملو به طراحی و کارگردانی علی رفیعی و تهیه‌کنندگی ستاره اسکندری، سال ۱۳۹۷ روی صحنه رفت و به مناسبت زادروز این کارگردان ایرانی، فیلم‌تئاتر آن چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن فریدون ناصری نمایش داده می‌شود.

پس از نمایش این فیلم‌تئاتر، نشست تحلیل و بررسی آن با حضور عباس غفاری (مجری و منتقد)، ستاره اسکندری (بازیگر و تهیه‌کننده) و حمید پورآذری (کارگردان و دستیار علی رفیعی) برگزار می‌شود.

شب عکس تئاتر به ایستگاه پایانی می‌رسد

آیین پایانی نخستین شب عکس تئاتر عصر پنجشنبه، 14 دی ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران، ابراهیم حسینی، دبیر اولین جشن «شب عکس تئاتر»، برنامه‌های اختتامیه این رویداد هنری را تشریح کرد.

او گفت: آیین پایانی اولین جشن «شب عکس تئاتر» ساعت 17 روز پنجشنبه 14 دی ماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود که طی آن جوایز برگزیدگان نخستین شب عکس تئاتر اهدا خواهد شد.

حسینی افزود: در این برنامه با پخش تصاویری از بابک برزویه و محمدرضا مسگری به عنوان دو عضو انجمن که در سال‌های اخیر از دنیا رفته‌اند، از آنان یاد می‌کنیم.

به گفته او، در این برنامه که با کارگردانی فرهاد جاوید و اجرای منصور ضابطیان برپا می‌شود، برگزیدگان نخستین مسابقه «شب عکس تئاتر» جوایز خود را دریافت خواهند کرد و اجرای دو قطعه پرفورمنس به کارگردانی یاسر خاسب و مروارید دماوندی و اجرای تکنوازی موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

حسینی اضافه کرد: در برنامه اختتامیه دو فتوکلیپ خواهیم داشت که یکی از آنها به نمایشگاه عکس‌های آقای حمید جبلی مربوط می‌شود که به یاد آقای آتیلا پسیانی برگزار شده و دیگری هم مربوط به آثار راه یافته به نمایشگاه عکس است.

این عکاس با ابراز تاسف از حذف بخش عکاسی در دوره اخیر جشنواره تئاتر فجر افزود: متاسفانه بعد از 15 سال پیاپی، در دوره چهل و دوم جشنواره تئاتر فجر بودجه‌ای برای اقلام تبلیغاتی لحاظ نشد در حالیکه هزینه این بخش در قیاس با دیگر بخش‌های جشنواره بسیار ناچیز بود. به همین دلیل یکی از انگیزه‌های ما در برگزاری اولین جشن شب عکس تئاتر، پر کردن همین خلاء بود.

حسینی در عین حال تصریح کرد: البته همه اینها بهانه‌ای است برای گرد هم آمدن هنرمندان و امیدواریم با برپایی این رویداد هنری، هم حال خوبی به خودمان ببخشیم و هم به مخاطبان برنامه.نخستین جشن «شب عکس تئاتر» به کوشش انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران با مشارکت خانه تئاتر و همکاری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بامانی به سانس فوق‌ا‌لعاده رسید

کنسرت نمایش «بامانی» که قرار بود در سه نوبت در سه‌روز روی صحنه تالار هنر برود، به اجرای فوق‌العاده‌ رسید.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، کنسرت نمایش «بامانی»، به میزبانی تالار هنر، دو اجرای فوق‌العاده در روزهای پنجشنبه و جمعه، 14 و 15 دی خواهد داشت.

کنسرت نمایش «بامانی»، طبق برنامه پیشین، از 13 تا 15 دی، ساعت 19:30 در تالار هنر روی صحنه می‌رود که برای دو روز پنجشنبه 14 دی و جمعه 15 دی، اجراهایی فوق‌العاده‌ در ساعت 17:30 هم خواهد داشت.

سعید ذهنی، مجری طرح این رویداد است و شروین عباسی، سمت دبیر اجرایی آن را به عهده دارد. عبد آتشانی هم در جایگاه سرپرست گروه و طراح و آهنگساز این کنسرت حضور دارد. مریم آشوری نیز به‌عنوان دستیار و برنامه‌ریز، در این گروه اجرایی فعالیت می‌کند.

نوازندگان گروه بامانی عبارتند از امیر عادل (گیتار الکتروآکوستیک)، امیرحسین‌ مؤمن (تنبک، پرکاشن و داربوکا)، یاشار نظری (گیتار آکوستیک)، امیرحسین رمضانیان (درامز)، آریا دارابی (گیتارباس و هارمونیک)، کیمیا صمدی (پیانو)، سارا موسوی (ویولن)، میلاد پرصبر (تار)، حسن اسماعیلی (نی‌انبان)، مریم آشوری (همخوان و  دایره)، نغمه نظری (همخوان، دایره)، سما قبادی (همخوان)، عبد آتشانی (خواننده) و امیر عادل (تنظیم برای اجرا)،

مسعود جوادیان و پیمان کلانتری (بازی‌سازان صحنه)، آزاده فرهنگیان و حمزه صالحی (شاعر)، سعید ملک (طراح گرافیک)، رامین بهادری (طراح لوگو)، زهرا یعقوبی (طراح لباس نمایش)، حسین تبریزی (گریم)، رضا خضرایی (طراح نور)، سامان فلاح و شایان زینی (ساخت تیزر)، الناز حجارزاده (عکاس و فیلمبردار) و ریحانه مطهری، رژین ستاری و روشنک کریمی (روابط عمومی)، به‌عنوان سایر دست‌اندرکاران در اجرای این رویداد حضور دارند.

کنسرت نمایش «بامانی» با همکاری آموزشگاه فورته و جمعی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان، در تالار هنر، واقع در خیابان مفتح جنوبی، جنب ورزشگاه شهید شیرودی، خیابان ورزنده اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند از طریق سایت تیوال و برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های ۰۹۰۳۴۹۹۰۲۸۵ و ۰۹۲۲۳۹۳۲۸۹۲ اقدام کنند.

بهزاد فراهانی نمایشنامه بدخیم را می‌خواند

هفتمین نشست «صدای نمایش‌نامه‌نویس» با حضور و نمایش‌نامه‌خوانیِ بهزاد فراهانی توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران، در هفتمین نشست «صدای نمایش‌نامه‌نویس»، دور جدید از سلسله‌ نشست‌های نمایش‌نامه‌خوانی این کانون، نمایش‌نامه‌ «بدخیم» نوشته‌ی بهزاد فراهانی، با حضور و نمایش‌نامه‌خوانی بهزاد فراهانی، ساعت ۱۸ روز یک‌شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۲، در تماشاخانه‌ استاد جوانمرد نمایش‌نامه‌خوانی می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این رویداد فرهنگی‌هنری، نمایش‌نامه‌ها توسط خودِ نمایش‌نامه‌نویس یا مترجم نمایش‌نامه، نمایش‌نامه‌خوانی و ضبط تصویری می‌شود. در نشست‌های پیشین «صدای نمایش‌نامه‌نویس» نیز، نمایش‌نامه‌های «مجلس شبیه در ذکر مصائب استاد نوید ماکان و همسرش رُخشید فرزین» نوشته‌ استاد بهرام بیضایی، «هیچ‌کس به ما سلامی نکرد» نوشته‌ قطب‌الدین صادقی، «معمار و امپراطور آشور» نوشته‌ فرناندو آرابال، ترجمه‌ شهرام زرگر و رامین ناصرنصیر، «مَردخوار» نوشته‌ علی عابدی، «درماندن در وضعیت آخر» نوشته‌ شکوفه آروین و «تلفن همراهِ مردِ مُرده» نوشته‌ سارا رول، ترجمه‌ مازیار معاونی نمایش‌نامه‌خوانی شده بود.
لازم به توضیح است از آن‌جا که سلسه‌ نشست‌های صدای نمایش‌نامه‌نویس در نخستین شنبه‌ هر ماه توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برگزار می‌شود، هفتمین نشست از این برنامه به دلیل تداخل با برگزاری جشنواره‌ی تئاتر فجر، استثنا یک‌شنبه و در تاریخ یادشده برگزار خواهد شد.
گفتنی است شرکت و ورود در این برنامه‌ نمایش‌نامه‌خوانی آزاد است، اما به دلیل ظرفیت محدود صندلی‌های سالن استاد جوانمرد، علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌بایستی با مراجعه به وب‌گاه تیوال بلیت‌های خود را از قبل رزرو کنند.
تماشاخانه‌ استاد جوانمرد عمارت خانه‌ تئاتر، در خیابانِ استاد نجات‌اللهی، خیابانِ سمیه، پلاک ۲۶۰ واقع است.
سلسله‌ نشست‌های نمایش‌نامه‌خوانی«صدای نمایش‌نامه‌نویس» به دبیری بهزاد صدیقی و توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در عمارت خانه‌ تئاتر برگزار می‌شود.

ایجاد بستر مناسب برای انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز رفاهی در جلسه انجمن گریم

نشست فَرنشینان انجمن گریم وماسک چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴ نیمروز در ساختمان شماره یک خانه تئاتر در خیابان صبا برگزار شد و موارد زیر دردستور کار قرار گرفت :

– تقدیم گزارش نشست مرکزی خانه تئاتر ازسوی بانو آیلار ابیضی

– بررسی نشست‌ها و برنامه‌های جاری کارگروه پژوهشی انجمن

– پیگیری مزایای صنف شدن انجمن و جستجوی راهکارهای مناسب

– بررسی و ایجاد بستر مناسب در زمینه تفاهم‌نامه با مراکز رفاهی و خدماتی برای هموندان (اعضا) انجمن

– -تقدیم گزارش مدون سازی و شماره‌بندی پرونده‌های هموندان از سوی بانو بتسابه نعیمایی

– پیگیری چاپ مقاله‌ها و پژوهش‌های انجام شده از سوی مدیریت خانه تئاتر

– بررسی پرونده بانو دولت‌آبادی که به دلیل نداشتن مستندات کافی از دستور خارج شد

این نشست ساعت ۱۶ پایان یافت.

 

حمید جبلی در شب عکس تئاتر: کوچکترین کاری بود که می‌توانستم برای یک دوست انجام دهم

نمایشگاه نخستین جشن «شب عکس تئاتر» و «دیدار» جمعه ۸ دی با حضور مردم و جمعی از هنرمندان در گالری‌های پاییزِ و میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، پس از انتشار فراخوان نمایشگاه نخستین جشن «شب عکس تئاتر» برای اعضای انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران، ۴۵۵ اثر از ۹۲ عکاس به این رویداد ارسال شد که در نهایت ۶۰ اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا کرده است. اکنون این عکس‌ها در گالری پاییزِ خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است. همچنین نمایشگاه «دیدار» که منتخبی از عکس‌های حمید جبلی از تئاترهای آتیلا پسیانی (گروه تئاتر بازی) است نیز در گالری میرمیران خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته شده است.

محمد مهدی عسگرپور، کیومرث مرادی، ابراهیم حقیقی، اصغر پیران، سیامک زمردی‌مطلق، هوتن شکیبا، ستاره پسیانی، مسعود پاکدل، مهدی آشنا از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

حمید جبلی در مراسم افتتاحیه این ۲ نمایشگاه گفت: به همگی خوش‌آمد می‌گویم. از طرف انجمن صنفی عکاسان تئاتر شما را به تماشای آثار ۲ گالری پاییز و میرمیران دعوت می‌کنم. آثار حاضر در گالری میرمیران، عکس‌های من به یاد آتیلا پسیانی است. آثار حاضر در گالری پاییز نیز عکس‌های بخش مسابقه بود که باید آن‌ها را مفصل‌تر ببینید.

ابراهیم حسینی دبیر نمایشگاه نخستین جشن «شب عکس تئاتر» نیز در ادامه این مراسم گفت: در این فرصت لازم است که از مجموعه خانه هنرمندان تشکر کنم. اینجا خانه ماست و در آن خیلی احساس راحتی می‌کنیم. فکر می‌کنم وظیفه همه ماست که در نگهداری خانه هنرمندان کوشا باشیم. تمام رویدادهای عکاسی ما در ۲۰ سال گذشته، در خانه هنرمندان بوده و هیچ جای دیگری هم نرفته و نمی‌رویم. در این مدت سه کارگاه داشتیم؛ یک کارگاه دیگر و یک برنامه اختتامیه هم داریم. جا دارد که دو مرتبه از خانه هنرمندان ایران تشکر کنم.

جبلی نیز در ادامه مراسم با تشکر از حضار، بیان کرد: از آقای عسگرپور تشکر می‌کنم که این امکان را در اختیار بچه‌های انجمن عکاسان تئاتر گذاشته‌اند. متاسفانه روز به روز شرایط ما از لحاظ امکانات و اقتصادی بدتر می‌شود. اکنون اگر عشق نباشد دیگر عکس و عکاسی تئاتر وجود ندارد. چون واقعا هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که شغل من عکاسی تئاتر است و با این کار زندگی می‌کنم. امیدوارم این موضوع هم به صورتی حل شود.

وی افزود: نمایشگاه آثار حاضر در گالری پاییز، عکس‌های بخش مسابقه بین دوستان عکاس جوان‌تر بوده که ۶۰ اثر آن برای این نمایشگاه انتخاب شده است. چون داور بودم، اسم هیچکدام از عکاس‌های انتخاب شده را نمی‌دانم. در واقع ما برای داوری، با کد درج شده روی آثار آنها را می‌دیدیم و انتخاب می‌کردیم.

این هنرمند درباره نمایش عکس‌هایش در گالری میرمیران گفت: من نمی‌دانستم برای دوستم آتیلا پسیانی که بیش از سال ۶۰ باهم کار کرده بودیم، چه کاری می‌توانم انجام دهم. چون آقای پسیانی گروه تئاتر «بازی» را تاسیس کرده بود و من به عنوان عکاس در گروه با ایشان همکاری می‌کردم، این آثار را برای نمایش انتخاب کردم. عکس‌های حاضر در نمایشگاه از سال ۶۲، ۶۳ شروع شده و به آخرین کار او می‌رسد که این اتفاق رخ داد. متاسفانه نتوانستم آخرین عکس‌ها را با کیفیت خوب به ایشان نشان دهم؛ امیدوارم لذت ببرید.

وی عنوان کرد: این کوچکترین کاری بود که می‌توانستم برای یک دوست انجام دهم. این عکس‌ها را به انجمن صنفی عکاسان تئاتر تقدیم کردم تا هر طور توانستند از آنها محافظت کنند تا به صورتی یاد آتیلا برای‌مان باقی بماند.

نمایشگاه‌های نخستین جشن «شب عکس تئاتر» و «دیدار» تا ۱۸ دی ۱۴۰۲ در گالری‌های پاییزِ و میرمیران خانه هنرمندان ایران برپا است. علاقمندان به تماشای این آثار می‌توانند همه روزه (به غیر از شنبه‌ها) از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

نمایشگاه شب عکس تئاتر تا 18 دی برپاست

نمایشگاه نخستین جشن «شب عکس تئاتر» تا ۱۸ دی ۱۴۰۲ در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر، این نمایشگاه که دربرگیرنده 60 اثر از عکاسان تئاتر و 30 اثر از حمید جبلی است، تا روز دوشنبه 18 دی ۱۴۰۲، میزبان علاقه‌مندان است.

پس از انتشار فراخوان این جشن برای اعضای انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران، ۴۵۵ اثر از ۹۲ عکاس به دبیرخانه این رویداد رسید که در نهایت ۶۰ عکس به بخش نمایشگاه راه پیدا کرده است.

هیات داوران این رویداد هنری، متشکل از حمید جبلی، محمود کلاری، سیف‌الله صمدیان، سیامک زمردی مطلق و هادی نوید است.

همچنین 30 اثر از حمید جبلی در کنار نمایشگاه «شب عکس تئاتر» به نمایش درخواهد آمد. این عکس‌ها را که حمید جبلی به انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران هدیه کرده است، در سالن استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران به تماشا گذاشته خواهند شد.

اختتامیه نخستین جشن «شب عکس تئاتر»، عصر پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

خانه هنرمندان ایران، روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید، روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

شما شهریارِ سخن بوده‌ و هستید

پیام کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران برای زادروز استاد بهرام بیضایی و فرخندگیِ هشتادوپنج ساله شدن‌شان:

ما با نامِ شما عشق‌بازی می‌کنیم آی‌ی‌ی لولی‌وشِ مَغموم عیارِ تنها زالِ خرد در سر؛

کاش هُرَست آوارِ زمان را بر روی و موی‌مان می‌دیدید؛

کاش صدای سکوتِ تنهایی‌مان را می‌شنیدید؛

شما در غُربت و ما در عُسْرَت و عُزلت‌؛

هیچ‌گاه واژه‌ غریبی و تنهایی این‌سان چون شمشیری دو دَم جان و اندیشه‌مان را شرحه شرحه نکرده بود؛

آیا اشتباه بود آن‌چه نگاشتید؟

آیا طوفان و مسیر، شما را به هرزآبه برد؟

مگر نه این‌که واژه‌ واژه‌ نوشته‌های‌تان بُرّاده‌ی جان بود؟

نه، هرگز گمان نمی‌بریم که شما جز این که هستید باید می‌بودید؛

شما شهریارِ سخن بوده‌ و هستید، چون پدرتان فردوسی و برادرتان سعدی،

شما حکیم بوده‌ و هستید چون پورِ سینا و عینْ‌القُضات،

شما تاریخ را مکتوب کرده‌اید چون بلعمی و بیهقی،

شما کاری کرده‌اید کارستان؛ و ما آبشخور کانِ جانِ و خردِ شما هستیم و خواهیم بود؛

پس بمانید والا گُهر که وجودِ اَهورایی‌تان برای شکافتنِ این شبانِ تیره ما را بس؛

زادروزتان در پنجمین روز از دهمین ماه این سال بر ما خجسته باد که شما تا ازل جاودانه‌اید.

کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران
پنجمِ دی‌ماهِ یک‌هزاروچهارصدودو