برای خسرو احمدی و حضور همیشگی‌اش در تئاتر

خسرو احمدی از بازیگران فعال تئاتر است که حضورش فقط روی صحنه رقم نمی‌خورد و همواره به عنوان یکی از تماشاگران فعال تئاتر، نظاره‌گر فعالیت همکاران خویش است.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از ایسنا، کمتر بازیگری را بتوان در تئاتر یافت که به اندازه خسرو احمدی، به تماشای کار دیگر همکاران خویش بنشیند و همین رویکرد سبب شده که همواره در مجموعه‌های تئاتری به ویژه مجموعه تئاترشهر حضوری پررنگ داشته باشد.

این روزها که حال و روز تئاتر چندان خوش نیست، او نیز کمتر به تئاترشهر رفت و آمد دارد اما به تازگی در مراسم بدرقه پیکر بهناز نازی ـ دیگر بازیگر تئاترـ حاضر شد. حضوری که نشان می‌داد حال و احوال جسمانی‌اش تغییراتی داشته و البته او هنرمندی است که تمایلی به گفتگو هم ندارد. با این حال طبق پیگیری ایسنا، او مراحل درمان را سپری کرده و حال جسمانی‌اش خوب است.

خسرو احمدی که در کارنامه هنری‌اش همکاری با بسیاری از کارگردانان شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون به چشم می‌خورد، جزو بازیگرانی است که هم در آثار کودکانه فعالیت داشته و هم در نمایش‌های مربوط به بزرگسالان.

او با بازی در نقش «دولنگ» در مجموعه «النگ و دولنگ» برای کودکان دهه ۶۰ خاطره‌ساز است.

در کارنامه هنری این بازیگر، بازی در نمایش‌هایی همچون «اسب‌ها» و «پل» به کارگردانی محمد رحمانیان، «تهرن» کار محمود استادمحمد، «ترن» کار حمید آذرنگ، «ایوانف» کار اکبر زنجان‌پور، «باران» و «روژان» به کارگردانی امیر دژاکام، «بیژن و منیژه« کار پری صابری،«هفت خاج رستم و غول زنگی قلعه سنگباران» به کارگردانی شکرخدا گودرزی، «وکیل تسخیری» کار گلرخ میلانی و … و نیز بازی در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مانند «سه زن» کار منیژه حکمت، «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌الله حجازی، «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان، «باخانمان» کار برزو نیک‌نژاد، «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» ساخته مازیار میری، «چراغ جادو» کار همایون اسعدیان، «قطار ابدی» به کارگردانی رضا عطاران، «پایتخت ۱» ساخته سیروس مقدم،«نون و ریحون» ساخته فرزاد موتمن، «دختر شیرینی فروش»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته‌های ایرج طهماسب، «خوابگاه دختران» کار محمد حسین لطیفی، «دونده زمین» کار کمال تبریزی، «تارزن و تارزان» ساخته علی عبدالعلی‌زاده، «جایی برای زندگی» کار محمد بزرگ‌نیا و … دیده می‌شود.
خسرو احمدی ۲۸ خرداد ماه امسال ۶۳ ساله می‌شود.

فراخوان دومین دوره جشنواره تخصصی و رقابتی «آکادمی نمایشنامه‌نویسان» منتشر شد

دومین دوره جشنواره تخصصی و رقابتی «آکادمی نمایشنامه‌نویسان» با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات نمایشنامه‌نویسی و تقویت نگاه حرفه‌ای میان اعضای کانون، به همت کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر و به دبیری سید حسن حسینی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی خانه تئاتر، در دومین دوره این رویداد با رویکردی تحول‌محور و متناسب با نیازهای روز، تغییرات ساختاری مهمی در روند برگزاری جشنواره اعمال شده است که هدف آن افزایش دقت در ارزیابی و تخصصی‌تر شدن فضای رقابت است.

از مهم‌ترین تغییرات این دوره، تفکیک آثار در دو بخش مستقل «تألیف» و «اقتباس» است؛ اقدامی که امکان بررسی دقیق‌تر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نویسندگان را در هر یک از این حوزه‌ها فراهم می‌کند.

همچنین بخشی ویژه با عنوان «مسائل روز جامعه (سیاووشان)» در این دوره طراحی شده است تا با تمرکز بر موضوعات و دغدغه‌های اجتماعی، زمینه تقویت نگاه مسئله‌محور و ایجاد پیوند میان نوشتار نمایشی و واقعیت‌های معاصر جامعه را فراهم سازد.

بازنگری در شیوه‌های ارزیابی و سازوکارهای تقدیر از برگزیدگان نیز از دیگر محورهای این دوره عنوان شده است؛ رویکردی که با هدف افزایش اعتبار، دقت و کیفیت انتخاب آثار برتر دنبال می‌شود.

برگزارکنندگان این رویداد تأکید کرده‌اند جشنواره «آکادمی نمایشنامه‌نویسان» فراتر از یک رقابت صرف، بستری برای گفت‌وگوهای تخصصی، ثبت و مستندسازی جریان‌های خلاق و ایجاد فرصت‌های تازه برای تعامل میان نویسندگان و فعالان عرصه تئاتر است.

از تمامی اعضای کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر دعوت شده است با مطالعه دقیق ضوابط و شرایط مندرج در فراخوان و ارسال آثار خود، در این مسیر مشترک برای ارتقای هنر نمایشنامه‌نویسی مشارکت کنند.

برگزاری سومین نشست هیات مدیره انجمن مدرسان/پیگیری امور رفاهی اعضا و بررسی چاپ کتاب و مقالات

هیات‌مدیره انجمن مدرسان خانه تئاتر در سومین نشست خود، پیگیری مسائل رفاهی اعضا، حمایت از فعالیت‌های علمی و بررسی برنامه‌های آتی انجمن را در دستور کار قرار داد.

به گزارش روابط‌عمومی خانه تئاتر از انجمن مدرسان، سومین جلسه انجمن مدرسان خانه تئاتر با حضور اعضای هیات‌مدیره در محل خانه تئاتر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، اعضای هیات‌مدیره درباره پیگیری امور رفاهی اعضای انجمن با حضور حمیدرضا منجر به گفت‌وگو پرداختند و مقرر شد برای جمع‌آوری و ارسال اطلاعات فردی و معیشتی اعضا، از جمله وضعیت بیماران خاص و نیازهای دارویی آنان، تعامل و هماهنگی بیشتری با بخش رفاهی خانه تئاتر صورت گیرد.

همچنین حمایت از چاپ کتاب‌ها و مقالات اعضای انجمن و انعقاد قرارداد با یکی از مراکز دندانپزشکی تهران از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود که پس از انجام هماهنگی‌های لازم، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

در ادامه، پرونده‌های عضویت ارسالی بررسی شد و با عضویت پیوسته سارا الله‌یاری و همچنین عضویت وابسته حمیدرضا بهروزی و آرزو گلشاهی به‌عنوان اعضای جدید انجمن موافقت شد.

برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با استادان، مدیران گروه و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، تدوین فرم قرارداد و تعیین دستمزد آموزشی هماهنگ برای استفاده آموزشگاه‌های هنری کشور نیز از دیگر محورهای این نشست بود که بررسی و نهایی شدن آن به جلسات آینده موکول شد.

بر اساس اعلام انجمن، جلسه بعدی مدرسان خانه تئاتر در خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وداع با بهناز نازی؛ بدرقه بازیگری که تا آخرین لحظه برای صحنه جنگید

مراسم بدرقه زنده‌یاد بهناز نازی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، صبح امروز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران فرهنگی و اهالی تئاتر در مقابل تالار وحدت برگزار شد؛ مراسمی آمیخته با اشک، خاطره و روایت‌هایی از سال‌ها عشق او به صحنه و مبارزه‌ای که تا واپسین روزهای زندگی ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار خانه تئاتر، مراسم بدرقه زنده‌یاد بهناز نازی صبح امروز با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران فرهنگی و اهالی هنر در مقابل تالار وحدت برگزار شد.

بهناز نازی که سال‌های بسیاری بر صحنه تالار وحدت نقش‌آفرینی کرده بود، این‌بار برای آخرین حضور خود به این تالار بازگشت؛ حضوری برای وداع با صحنه‌ای که بخش مهمی از زندگی هنری‌اش را در آن سپری کرده بود.

اجرای مراسم را مریم رحیمی، عضو هیات  مدیره مرکزی و عضو انجمن بازیگران خانه تئاتر، برعهده داشت. در آغاز برنامه و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دل‌نوشته گروه تئاتر «شایا» توسط او قرائت شد؛ متنی که در آن از بهناز نازی به عنوان هنرمندی یاد شد که هیچ‌گاه به ابتذال تن نداد و همواره برای هنر حرمت قائل بود.

در این متن آمده بود که تئاتر برای او صرفاً حرفه نبود، بلکه مسیری برای کشف و شهود به شمار می‌رفت و فقدانش، خسارتی برای تئاتر ایران محسوب می‌شود. همچنین از استقامت و پایمردی او در سال‌های مبارزه با بیماری یاد شد.

در ادامه و با نوای سنج و دمام، پیکر این هنرمند در میان اشک و اندوه حاضران به محل مراسم منتقل شد.

نخستین سخنران مراسم رضا کیانیان بود؛ هنرمندی که در حالی‌ که به‌شدت متأثر به نظر می‌رسید، سخنان خود را با تسلیت به خانواده و نزدیکان زنده‌یاد نازی آغاز کرد و گفت: «بهناز مثل دخترم بود. من در این سال‌ها سه تن از عزیزترین آدم‌های زندگی‌ام را بر اثر سرطان از دست دادم؛ داوود امیری، بهناز نازی و مریم حسینی. اگر جایی بود که می‌توانستم عمرم را به آنان ببخشم، از صمیم قلب حاضر به این کار بودم، چون من زندگی‌ام را کرده‌ام اما آن‌ها هنوز باید زندگی می‌کردند.»

او پس از بیان این جملات به دلیل تأثر فراوان نتوانست سخنانش را ادامه دهد.

در ادامه پیام مهران امام‌بخش، بازیگر و مدرس تئاتر که خارج از کشور حضور داشت، توسط مریم رحیمی قرائت شد.

اکبر زنجان‌پور، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و استاد دانشگاه زنده‌یاد نازی نیز در سخنانی کوتاه اما احساسی گفت: «تو بهترین و شریف‌ترین دانشجوی من بودی و همواره به تو افتخار می‌کنم. بیش از این توان گفتن ندارم.»

پس از آن، مریم رحیمی با مروری بر کارنامه هنری این بازیگر از حاضران خواست به اندازه بیش از دو دهه حضور او بر صحنه تئاتر، برایش دست بزنند.

در بخش دیگری از مراسم، بهرام ابراهیمی، رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر، پیام تسلیت این انجمن را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده بود:  بانوی ارجمند بهناز نازی بازیگر شریف، نجیب و تلاشگر همه صحنه‌های توان فرسای روزگار، چه دشوار است نوشتن درباره این سوگ ناباورانه که در دلمان آگاه شده، پس برای التیام سوگ سفر جاودانگی زودهنگام ایشان را به نخستین هول و ولای بازیگریمان پیوند می‌زنیم و با خود می‌گوییم مگر نه این است که مرگ برای ما بازیگران به معنای ترک یک صحنه، تعویض لباس و بازگشت با شخصیتی جدید است.

پس بانو بهناز نازی چه شکوهمندانه پرثمر و درخشان با نقش آفرینی‌های رنگین کمانی و بی تکرار سال‌های زندگیشان را معنی کرد از نو آفرید و بار‌ها همه تماشاگرانش را به تماشای آفرینش ذهن زیبایش فراخواند و جاودانگی را با هنرمندی به رخ کشید و تا آن هنگام که صحنه‌های تئاتر فروغ دارند تماشاگر اشتیاق دارند و نمایشنامه‌های گروه تئاتر پر اعتبار شایا با قلم‌هایی بسیار شریف و درخشان به روی کاغذ و صحنه می‌آیند.

نگاه گرم مهربان و عمیق بهناز نازی بازیگر شجاع تئاتر تلویزیون و سینما صدای نرم، رسا و زیبای ایشان شور و شعور و انرژی بی‌نظیرشان و همه لحظات جاودانگی‌شان از یادمان نخواهد رفت. بهناز نازی هر آینه بر روی صحنه در کنار ما و هم نفس ماست. خوابش آرام و پر از بیداری است.

هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر این سوگ عمیق را به همسر گرانقدر و هنرمند ایشان جناب آقای بهرام بدخشانی گرامی، فرزند برنای ایشان، خانواده محترمشان دوستان و خانواده تئاتری ایشان همکاران و دوستداران ایشان تسلیت گفته و برای روح این هنرمند گرامی مسیری پر از نور آرامش از پروردگار طلب می‌کند.

محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر نیز از بهناز نازی به عنوان الگویی برای هم‌دوره‌ای‌هایش یاد کرد و گفت: «از همان سال‌های دانشگاه، با سکوت، متانت و نگاه عمیقش الگو بود. او با پیوستن به گروه شایا، مسیر واقعی خود را پیدا کرد و تلخی زندگی را گرفت تا شیرینی آن را به مردم هدیه کند.»

اتابک نادری، مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با اشاره به نخستین همکاری خود با این هنرمند در فیلم «هیوا» گفت: «خانم نازی بسیار پرانرژی بود و با عشق کار می‌کرد. در سال‌های بیماری هم این عشق کم نشد. حتی در شرایط سخت جسمی، پشت صحنه برایش تختی گذاشته بودند تا استراحت کند و دوباره روی صحنه برود. این فقط از عشق به کار برمی‌آمد.»

حمیدرضا نعیمی، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر «شایا» نیز در سخنانی آمیخته به اندوه، ضمن بیان خاطراتی از همکاری با بهناز نازی، گفت: «هرچه سختی کشیدی، سکوت کردی چون نمی‌خواستی حاشیه‌ای ایجاد شود.»

او با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان افزود: «هنرمندان میراث زنده فرهنگی این کشور هستند و گاهی خیلی زود دیر می‌شود.»

نعیمی همچنین از همراهی و فداکاری بهرام بدخشانی، همسر زنده‌یاد نازی یاد کرد و گفت: «آن‌ها فقط همسر نبودند، رفیق بودند.»

در ادامه، بهرام بدخشانی، همسر زنده‌یاد نازی، در میان تشویق حاضران بر جایگاه حاضر شد و گفت: «بهناز تک‌تک شما را دوست داشت و برای همه احترام قائل بود.»
او با اشاره به روزهای پایانی زندگی همسرش افزود: «پزشکان می‌گفتند او صداها را می‌شنود اما نمی‌تواند واکنش نشان دهد. روز آخر به او گفتم خیلی دوستت دارم اما اگر می‌خواهی بروی، برو. دو ساعت بعد تماس گرفتند و گفتند خوابید.»

خواهرزاده زنده‌یاد نازی نیز در بخش پایانی مراسم با مرور خاطرات شخصی خود از خاله‌اش، از نقش پررنگ او در خانواده سخن گفت و تأکید کرد: «او فقط روی صحنه تأثیرگذار نبود، بلکه در زندگی اطرافیانش نیز نور می‌پاشید.»

در پایان این مراسم، پیکر زنده‌یاد بهناز نازی با نوای سنج و دمام و پس از اقامه نماز، به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد تا پرونده زندگی هنرمندی که سال‌ها بر صحنه ایستاد و تا واپسین روزها با عشق به تئاتر زیست، برای همیشه بسته شود.

در این مراسم اعضای هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر از جمله محمد بهرامی، مهدی قلعه، مریم رحیمی و… حضور داشتند.

علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر، مهدی شفیعی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتابک نادری مدیرکل هنر‌های نمایشی، کوروش سلیمانی رییس مجموعه تئاترشهر، اکبر زنجان پور، رضا کیانیان، فرهاد آئیش، منوچهر شاهسواری، شهرام کرمی، حمیدرضا نعیمی، حامد بهداد، کتانه افشاری نژاد، خسرو احمدی، فرزین محدث، سیروس همتی و… خانواده این هنرمند فقید و جمعی از مسئولان و هنرمندان در مقابل تالار وحدت، پهنه رودکی برگزار شد.

 

 

یادداشت محمد وفایی؛ روابط عمومی‌ها حیات‌بخش نبضِ تئاتر‌ها

رئیس هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در یادداشتی به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات از روابط عمومی تئاتر به عنوان حیات‌بخش نبضِ تئاتر‌ها یاد کرد. 

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، محمد وفایی (رئیس هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر) در یادداشتی نوشت: 
امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه، «روز جهانی ارتباطات و روابط‌عمومی» فرصتی مغتنم است تا یادی کنیم از سنگربانانِ نامرئی اما حیاتیِ دنیای هنر؛ کسانی که با ظرافت و تجربه و آگاهی خود، پل‌های مستحکمی میان اندیشه‌ و اثر هنرمند و نگاهِ مخاطب می‌سازند.
“روابط‌عمومی‌ها، معماران ارتباطات و حیات‌بخش نبضِ تئاتر‌ها هستند”
تئاتر، هنرِ «حضور» و «آن» است؛ هنری که در لحظه خلق می‌شود و در لحظه به پایان می‌رسد. اما در پسِ این جادوی روی صحنه، جادویی دیگر در جریان است که از جنسِ کلمات، رسانه و استراتژی است. متخصصان روابط‌عمومی در حوزه‌ی هنرهای نمایشی، تنها خبرنگار و تبلیغ‌کننده نیستند؛ آن‌ها «معمارانِ ادراک» و روایتگر تفاسیر ملوَن برای مخاطب از صحنه‌ و اثر نمایشی هستند.
امروز روابط‌عمومی خصوصاً در تئاتر، فراتر از یک ارتباط ثانویه ساده است. اگر تئاتر را آینه‌ی تمام‌نمای جامعه بدانیم، روابط‌عمومی همان قابی است که این آینه را در دیدرسِ همگان قرار می‌دهد. متخصصان این حوزه در تئاتر، با درک عمیق از ماهیتِ دراماتیک آثار، نقشی فراتر از تبلیغات ایفا می‌کنند. آن‌ها با بهره‌گیری از روان‌شناسی مخاطب و تکنیک‌های نوینِ ارتباطی، به «مخاطب‌سازی» می‌پردازند. این افراد با پیوند زدنِ پیامِ نهفته در نمایشنامه به دغدغه‌های روزمره جامعه، تئاتر را از یک هنرِ انتزاعی به یک ضرورتِ فرهنگی بدل می‌کنند.از ایده‌پردازی برای طراحی پوستر و تیزر و محتوای رسانه‌ای گرفته تا روایت‌های تعاملی همگی سناریوهاییست که به مدد روابط‌عمومی‌ها به جریان تئاتر امروز جان تازه‌ای داده و پیشرفت‌های چشمگیر آن در دنیای تئاتر، افق‌های تازه‌ای را گشوده است. امروز متخصصان این حوزه با استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال و ارتباطات شبکه‌ای، بسترهایی برای گفت‌وگوی بی‌واسطه میان کارگردان، بازیگر و تماشاگر ایجاد کرده‌اند. تئاتر دیگر نه فقط یک نمایش، که یک تجربه‌ی تعاملی است. استفاده از روایت‌گری در روابط‌عمومیِ مدرنِ تئاتر، «روایت پشت صحنه» را برجسته کرده است. نمایشِ تلاش‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌های گروه در طول تمرین، مخاطب را نه تنها با محصول نهایی، بلکه با فرآیندِ انسانیِ تولید هنر همراه می‌کند و وفاداریِ عمیقی ایجاد می‌نماید.به مددِ متخصصان ارتباطات، امروز گروه‌های تئاتری می‌دانند چه گروهی از جامعه، چه نوع نمایشی را می‌پسندد و چگونه می‌توان پیامی را به زبانِ روزِ هر نسل ترجمه کرد که این وامدار تحلیل‌ داده‌ها و بانک اطلاعاتی ارزشمندی‌ست که روابط‌عمومی‌ها به داشته‌های گروه تئاتری اضافه میکنند و روی سرنوشت اثرِ نمایشی تاثیر بسزایی دارند.


سخنی با روابط‌عمومی‌ها و خبرنگاران تئاترشما که در راهروهای تماشاخانه‌ها، میانِ نور و صدا، بی‌صدا ایستاده‌اید تا صدای هنرمند به گوش همگان برسد؛ شما که با هر متنِ خبری، هر نشستِ مطبوعاتی و هر کمپینِ خلاقانه و در پس روایت‌ها و آگهی‌ها، جانی تازه به کالبد هنر می‌دمید، سهم بزرگی در بقای فرهنگ دارید. تئاتر بدونِ هنر ارتباطیِ شما و تجربه و اندوخته‌ی مهارتتان، اینچنین صدایِ رسایی برای مخاطب نمی‌داشت؛ بدون شما صدای تئاتر در هیاهوهای هزارآهنگ این روزگار گم میشود؛ هر چند در میانه جنگ‌ایم و دوران پساجنگ‌زدگی را در سکوت و خاموشی سپری میکنیم و اینترنت و ابزارهای مجازی ارتباط قطع هستند، اما شما به هر ترتیبی نمیگذارید صدای تئاتری‌ها و چراغ تئاتر خاموش شود! روزِتان مبارک؛ شما نه تنها خبررسان، که حافظانِ شور و شعورِ و روایت‌ هنرآفرینی‌های روی صحنه‌اید.

یادداشت زهرا شایان‌فر به مناسبت روز روابط عمومی؛ لطفا دوام بیاورید

سخنگوی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در یادداشتی به مناسبت روز جهانی روابط عمومی نوشت: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵ و پیامی کوتاه به همکارانمان، لطفا دوام بیاورید!.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، در یادداشت زهرا شایان‌فر (سخنگوی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر) آمده است: 
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵جهت ثبت در تاریخروابط عمومی تئاتر پنج ماه است که مرده و زیر خروارها خاک قطع ارتباط، اقتصاد ویران، بی توجهی مسئولان و بدعهدی کارفرمایان تئاتر دفن شده است.

۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی، روز یادبود حرفه ی حرفه ای ترین متخصصان روابط عمومی که بودیم و پنج ماه دست و پا بسته بر مزار حرفه تئاتری خود گریستیم.

بدون اینترنت، بدون ارتباط، توقف بیسابقه تئاتر، بدون بیمه بیکاری، بدون تامین خسارت مالی و عدم پرداخت دستمزد کارهای گذشته و… جان روابط عمومی تئاتر را گرفته است.

در این روز ، این تاریخ، جملات قشنگ و تشریفاتی و تکراری برای همکارانمان که اسنپ و منشی دفتر و کارگر ساختمانی و… شده اند تا از ویرانی جنگ و مرگ و آوارگی گذر کنند بی معناست.
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵ و پیامی کوتاه به همکارانمان، لطفا دوام بیاورید! هر چند بمباران حرفه تان همچنان ادامه دارد! دوام بیاورید عزیزان!

یادداشت پیا احمدی کاشانی؛ روابط عمومی هنری از جنس شنیدن

بازرس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در یادداشتی از روابط عمومی به عنوان هنری از جنس شنیدن یاد کرد. 

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، پیام احمدی کاشانی بازرس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر در یادداشتی به مناسبت روز جهانی روابط عمومی نوشت: 
در هیاهوی واژه‌ها و میان رفت‌وآمد خبرها،
روابط عمومی هنری است از جنس شنیدن، فهمیدن و پیوند زدن دل‌ها.
اینجا جایی‌ست که گفت‌وگو جان می‌گیرد و اعتماد ساخته می‌شود.
روز روابط عمومی، روز پاسداشت کسانی است که بی‌هیاهو پل می‌سازند؛
میان سازمان و مردم، میان اندیشه و عمل، میان خبر و حقیقت.
این روز را به همه همکاران صبور و خلاق عرصه روابط عمومی تبریک می‌گویم؛
آن‌هایی که با قلم، تدبیر و لبخند، تصویر روشن‌تری از ارتباط و همدلی می‌آفرینند.
روز روابط عمومی گرامی باد.

بهناز نازی درگذشت

بهناز نازی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، طراح صحنه و لباس، امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت درگذشت.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، بهناز نازی مبتلا به بیماری سرطان و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.

نازی متولد ۱۳۴۶ بود، او فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ در حوزه تئاتر آغاز کرد، ایفای نقش در نمایش‌های «گمسار» به کارگردانی شهرام کرمی، «روزگاری برای بودن»، «دختری با شنل ارغوانی»، «مکبث»، «سقراط»، «فردریک» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، «آژاکس»، «کالون و قیام کاتسیلون» به کارگردانی آرش دادگر، «محبوبه‌ها» به کارگردانی ژاله صامتی، ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «پزشکان» به کارگردانی مسعود کرامتی، «سیاه، سفید، خاکستری» به کارگردانی سیامک شایقی، «ازازیل» و «جیران» (نمایش خانگی) به کارگردانی حسن فتحی و فیلم‌های سینمایی «مادرم گیسو»، «شراره» به کارگردانی سیامک شایقی و «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا از سوابق بهناز نازی است.

او طراحی صحنه و لباس نمایش‌های «روزنه» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، «روزگار طولانی تنهایی» به کارگردانی شهرام کرمی و «انتظار با بوی نرگس» به کارگردانی عباس غفاری و کارگردانی نمایش «گابریل»(سال ۱۳۹۸) را برعهده داشت.

همچنین دریافت جایزه دوم بازیگری از جشنواره دانشگاه آزاد بوشهر برای بازی در نمایش «گمه‌سار»، جایزه دوم طراحی صحنه و لباس از جشنواره استانی تهران برای طراحی صحنه نمایش «روزنه» و «روزگار طولانی تنهایی»، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس از جشنواره فیلم فجر برای طراحی صحنه فیلم «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور و کسب رتبه سوم بازیگری از جشنواره سراسری دانشجویی برای بازی در نمایش «روزگاری برای بودن» از افتخارات این هنرمند بود.

خانه تئاتر درگذشت این بازیگر را تسلیت می‌گوید.

بررسی تدوین «تفاهم‌نامه همکاری مشترک» میان انجمن مدرسان خانه تئاتر و انجمن صنفی مدرسان تهران

اعضای انجمن مدرسان خانه تئاتر و انجمن صنفی مدرسان تهران در دیداری مشترک، بر همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. 

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از انجمن مدرسان، نشست تخصصی انجمن مدرسان خانه تئاتر و انجمن صنفی مدرسان تهران، روز جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۵، در محل “تماشاخانه‌ی سیمرغ” بنیاد بیدل دهلوی، برگزار شد.
در این نشست، طرفین بر ضرورت تدوین «تفاهم‌نامه همکاری مشترک» در آینده نزدیک؛ به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد در جلسات آتی، جزییات اجرایی شدن آن، بررسی شود.
همچنین؛ در ادامه ایده‌های نوآورانه‌ مشترک جهت برقراری کلاس‌های آموزشیِ تخصصی و مستمر؛ به منظور ایجاد بستری علمی و حرفه‌ای برای انتقال دانش و تجربه به هنرمندان و پیوند زدنِ تخصصِ آکادمیک، به نیازهای اجرای صحنه ای، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم بر آن شد تا پس از انجام هماهنگی های اولیه؛ این امور اجرایی شود.
حمید ابراهیمی رئیس هیات مدیره انجمن مدرسان خانه تئاتر، در پایان؛ با اشاره به ظرفیت های اجرایی دو انجمن برای ایجاد تعاملی مشترک؛ این نشست را گامی بلند در مسیرِ ساماندهی به حیاتِ آموزشی تئاتر دانست و افزود: امیدواریم این هم‌افزایی، شعله‌ای از آگاهی و تخصص را در تار و پودِ آموزشِ هنری کشور، روشن‌ سازد.
در این نشست تخصصی؛ حمید ابراهیمی، عرفان پهلوانی، زکیه سیف، آیدا فرهمند و پریشاد مستوفی فرد، حامد شفیع خواه و بهروز مهرعلیان از سوی انجمن مدرسان خانه تئاتر و علی گودینی، عسل عصری ملکی، حمیدرضا صفار، حسین تهرانی، حسن پورگل محمدی، ندا قربانیان، امیر زریوند و لاله سیر از انجمن مدرسان تئاتر تهران در این جلسه حضور داشتند.