«جمعه های تئاترشهر» با نمایش پرتره ای از بهرام بیضایی برگزار می‌شود

اولین ویژه برنامه «جمعه های تئاترشهر» روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه با نمایش مستند پرتره ای از زنده یاد بهرام بیضایی به کارگردانی فرشید قلی پور در تالار مشاهیر این مجموعه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از مجموعه تئاترشهر، ویژه برنامه «جمعه های تئاترشهر» ساعت 17 روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه با نمایش مستند پرتره ای از زنده یاد بهرام بیضایی با نام «چریکه بهرام» به کارگردانی فرشید قلی پور در تالار مشاهیر این مجموعه برگزار می شود.

در این ویژه برنامه که اولین نشست از سسلسله برنامه های پروژه «جمعه های تئاترشهر» محسوب می شود، ابتدا فیلم مستند «چریکه بهرام» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی فرشید قلی پور با حضور کارگردان و برخی دیگر از عوامل اجرایی این اثر به نمایش درمی آید و سپس نشست تخصصی درباره نحوه ساخت و تولید پروژه که دربرگیرنده ناگفته های جالب توجهی است، برگزار می شود.

فیلم مستند«چریکه بهرام» از جمله آثار شاخص سینمای مستند درباره زنده یاد بهرام بیضایی نویسنده، پژوهشگر و کارگردان فقید تئاتر و سینمای کشورمان است که علاوه بر حضور جشنواره «سینما حقیقت» در گروه سینمایی «هنر و تجربه – سال 1398» ، جشنواره «دیوراما کشورهند – سال 2021»، جشنواره «داکا بنگلادش – سال 2022» به نمایش درآمده است.

در این مستند به سینما و تئاتر استاد بهرام بیضایی پرداخته شده و در صحبت با همکاران این هنرمند فقید و افراد صاحب‌نظر در حوزه‌ فرهنگ و هنر ایران، تاثیرگذاری زنده یاد بهرام بیضایی بر هنر معاصر ایران و نیز فرهنگ اصیل ایرانی، تحلیل و واکاوی شده است. ضمن اینکه ن بخش‌های متنوعی از سخنرانی‌های استاد بیضایی در سال‌های مختلف و بخش های جالب توجه دیگر، قسمت‌های تشکیل دهنده‌ این فیلم هستند.

ویژه برنامه «جمعه های تئاترشهر» از جمله رویدادهای جدید مجموعه تئاترشهر در این دوره است که طی آن برنامه هایی چون «اکران فیلم تئاترهای موفق به صحنه رفته در تئاترشهر»، «رونمایی از کتاب های تخصصی حوزه تئاتر»، «نشست های پژوهشی و تخصصی حوزه هنرهای نمایشی»، «مراسم نکوداشت چهره های شاخص عرصه تئاتر در ادوار مختلف»، «کارگاه های آموزشی» ، «جلسات نمایشنامه خوانی» و برنامه های متنوع دیگر پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

اولین ویژه برنامه «جمعه های تئاترشهر» که طراحی نشان (لوگو) آن بر عهده مجید کاشانی بوده، ساعت 17 روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه در تالار مشاهیر این مجموعه برگزار و ورود برای مخاطبان و علاقه مندان رایگان است.

تعیین حداقل دستمزد نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر در سال ۱۴۰۵

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر با هدف شفاف‌سازی حقوق حرفه‌ای و حمایت از معیشت فعالان حوزه نمایش، حداقل دستمزد نمایشنامه‌نویسان، مترجمان نمایشنامه و دراماتورژها را برای سال ۱۴۰۵ اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی خانه تئاتر از کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر، مبالغ جدید بر اساس حقوق و مزایای مصوب وزارت کار محاسبه شده و در سه حوزه «نمایشنامه‌نویسی»، «ترجمه نمایشنامه» و «اقتباس و دراماتورژی» و در سه سطح تخصصی «حرفه‌ای»، «ارشد» و «ممتاز» تعیین شده‌اند.

بر این اساس، در بخش نمایشنامه‌نویسی، حداقل دستمزد در سطح حرفه‌ای مبلغ یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون و ۵۳۰ هزار ریال، در سطح ارشد دو میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال و در سطح ممتاز سه میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۸۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

در حوزه ترجمه نمایشنامه نیز حداقل دستمزد برای سطح حرفه‌ای ۸۷۳ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال، برای سطح ارشد یک میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال و برای سطح ممتاز دو میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال اعلام شد.

همچنین در بخش اقتباس و دراماتورژی، حداقل دستمزد سطح حرفه‌ای ۶۵۴ میلیون و ۷۶۵ هزار ریال، سطح ارشد یک میلیارد و ۹۱ میلیون و ۲۷۵ هزار ریال و سطح ممتاز یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال تعیین شده است.

 

کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان خانه تئاتر اعلام کرده است که این اقدام در راستای تثبیت حقوق حرفه‌ای فعالان این حوزه، رعایت عدالت در پرداخت‌ها و حفظ استانداردهای تخصصی در عرصه نمایش صورت گرفته است.

اعضای خوش‌حساب خانه تئاتر از پرداخت حق عضویت ۱۴۰۵ معاف شدند

جلسه هیات مدیره خانه تئاتر با تصویب چند مصوبه مهم در حوزه امور مالی و اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، جلسه هیات مدیره خانه تئاتر با حضور اعضا و مدیرعامل برگزار شد. در این جلسه، اعضا با تصویب چند مصوبه مهم مالی و اجرایی، نرخ جدید ورودی و حق عضویت سال ۱۴۰۵ را تعیین کردند.
همچنین بر اساس این مصوبات، اعضایی که حق عضویت سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ خود را پرداخت کرده‌اند، از پرداخت حق عضویت سال ۱۴۰۵ معاف خواهند بود.
بر اساس مصوبه نخست این جلسه، مبلغ ورودی برای متقاضیان جدید عضویت در خانه تئاتر، ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد.
همچنین طبق مصوبه دوم، مبلغ حق عضویت اعضا برای سال ۱۴۰۵، ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.
در ادامه و با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات مالی برخی اعضا، حاضران در جلسه با تصویب مصوبه‌ای حمایتی اعلام کردند اعضایی که حق عضویت سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ خود را پرداخت کرده‌اند، از پرداخت حق عضویت سال ۱۴۰۵ معاف خواهند بود. این تصمیم با هدف قدردانی از همراهی اعضای متعهد و کاهش فشار مالی بر آنان اتخاذ شده است.
در بخش دیگری از جلسه نیز موضوع پرداخت بخشی از هزینه بیمه اعضا مطرح شد و مقرر گردید حمایت‌های مالی در این زمینه با اولویت افرادی که دارای شرایط خاص و مشکلات مالی هستند، مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
این مصوبات با هدف ساماندهی امور مالی انجمن ها، حمایت از اعضا و تسهیل روند فعالیت‌های آتی به تصویب رسید.

«ضرورت بازنگری در ساختارهای حمایتی؛ از بحرانِ معیشت تا بی‌توجهی به نمایندگیِ صنفی»

سخنگوی خانه تئاتر با تاکید بر بازنگری در ساختارهای حمایتی از تئاتر گفت: تعطیلی‌های بلند مدت در تئاتر، قطعی اینترنت و عدم اطلاع رسانی آسیب‌های جدی به فعالان تئاتر وارد کرده است.

 

دکتر رضا دادویی در گفت وگویی به مسائل پیش روی فعالان تئاتر اشاره کرد و درباره مشکلات و وضعیت اهالی تئاتر هشدار داد.
آنچه در ادامه می‌آید گفت‌وگو با این عضو هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر است.

شما به عنوان عضو هیأت مدیره مرکزی و سخنگوی خانه تئاتر وضعیت این روزهای تئاتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟ در طی هفته‌های جاری برخی هنرمندان تئاتر از وضعیت معیشتی و بیمه‌های خود گله و شکایت‌هایی داشتند.

رضا دادویی: تئاتر امروز در یک چرخه‌ مرگبار گرفتار شده‌ است. تئاتر، هنری است که هزینه‌یِ تولیدِ آن، از جیبِ خودِ هنرمند تأمین می‌شود. در حالی که تورم و بحران‌های اقتصادی کشور هزینه‌های تولید را به شکلی سرسام‌آور افزایش داده، تعطیلی‌های بلندمدت، وقفه در فروش و قطعی اینترنت و عدم اطلاع‌رسانی و… موجب وقفه در فروش و کاهش شدید مخاطب و در نهایت از دست رفتن همان درآمدهای ناچیز شده است. وقتی درآمدِ هنرمند تئاتر، حتی از زیرِ خطِ فقر هم پایین‌تر است، مطالبه‌یِ پرداختِ حق بیمه، فشار اقتصادی می‌شود. هنرمندی که درآمدی نداشته، نه تنها بیمه‌ی بیکاری دریافت نمی‌کند بلکه در صورت عدم توان در پرداخت حق بیمه، از تمامی خدمات اجتماعی و درمانی محروم می‌شود.

آیا نهادها و موسساتی مثل «صندوق اعتباری هنر» کمکی به حل این مشکلات نمی‌کنند؟

رضا دادویی: حتما تلاش خودشان را می‌کنند ولی این تلاش‌ها ابداً پاسخگوی مطالبات به حق اهالی هنر بالاخص هنرمندان تئاتر نیست. من معتقدم این عدم توفیق، ریشه در مسائل ساختاری دارد. همان‌طور که رویکردهای دائمی وزارت ارشاد بیش‌تر متوجه محدودیت و ممنوعیت است تا بالندگی و شکوفایی. در غیر این صورت در طول این چند دهه به فکر ایجاد تسهیلات و ساختن سالن‌های تئاتر و مکان‌های متمرکز اجرایی می‌بود که امروز هنرمندان تئاتر مجبور نشوند با هزینه‌های گزاف و مشکلات متعدد سالن‌های نامناسب دست و پنجه نرم کنند. درست است که اهالی تئاتر، با کلمات و احساس زندگی می‌کنند، اما در دنیای واقعی، باید شخصاً با مقوله‌ی اجاره‌بهای سالن و هزینه‌های تولید دست‌وپنجه نرم کنند. وقتی ما برای یک نمایش ساده، نیاز به بودجه‌ای داریم که حتی کفاف معاش روزمره عوامل را نمی‌کند، نهادها و ارگان‌های دولتی سالیان سال است که در خوابی عمیق فرو رفته‌اند و امورات خود را با برگزاری جشنواره‌های بی‌هویت و تهی از معنا می‌گذرانند و بیلان کاری ارائه می‌دهند. تصمیم‌گیران حوزه فرهنگ و هنر انگار فراموش کرده‌اند که هنر، از طریقِ فقر و تنگدستی، رشد نمی‌کند؛ هنر با امنیتِ مالی و حمایتِ ساختاریافته شکوفا می‌شود. اما هنرمند در این شرایط ناچار است بین بقا و معیشت و خلق اثر هنری یکی را انتخاب کند. این یعنی مرگِ تدریجیِ خلاقیت. و زمانی ترسناک است به یأس و ناامیدی بیانجامد. صندوق اعتباری هنر نیز نمی‌تواند گره چندانی از کار ما باز کند. چون این صندوق، صدایِ ما را به دقت و درست نمی‌شنود. چطور ممکن است که یک نهادِ صنفی و اعتباری مثل خانه تئاتر، در ساختارِ مدیریت کلان و تصمیم‌گیرنده‌ی صندوق اعتباری هنر، هیچ نماینده‌ای نداشته باشد.

یعنی تصمیماتِ مربوط به هنرمندان تئاتر، توسط کسانی گرفته می‌شود که خودشان از فضایِ تخصصیِ تئاتر و چالش‌هایِ آن بی‌خبرند؟

رضا دادویی: البته هنرمندان و نمایندگانی از دیگر صنوف هنری در آن‌جا حضور دارند، ولی در نهایت همین موضوع خود نشانه تبعیض و موجب عدم اطلاع دقیق از وضعیت هنرمندان و اجراهای تئاتری است. وقتی مدیرعامل یا نماینده‌ای از خانه تئاتر در صندوق حضور ندارد، یعنی تصمیماتِ مالی، بیمه‌ای و حمایتی، بدونِ درکِ واقعیتِ آسیب‌هایِ شغلیِ تئاتر و بدونِ شناختِ وضعیتِ معیشتیِ اهالی تئاتر اتخاذ می‌شود.

آقای دکتر شما به عنوان کسی که سال‌ها رئیس انجمن مدرسان تئاتر هم بودید، تأثیر این وضعیتِ کشور و شرایط تحمیل شده از فضای جنگ در حوژه تئاتر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

رضا دادویی: پیامدش ساده است: مرگِ تئاتر. وقتی هنرمند، هم از نظرِ روحی آسیب می‌بیند، هم از نظرِ اقتصادی توانِ بقا ندارد، هم از نظرِ صنفی در ساختارهایِ حمایتی، نماینده‌ای ندارد و… چاره‌ای جز ترکِ صحنه نخواهد داشت. ما در حالِ از دست دادنِ نسل‌هایی از هنرمندان هستیم که برای بقای خود و خانواده‌شان یا به سمتِ کارهایِ غیرهنری می‌روند، یا در سکوتِ درماندگی، به شکلی خاموش دارند صحنه را ترک می‌کنند.
اگر وزارت ارشاد و سایر وزارتخانه‌ها و موسسات مالی و اعتباری مثل صندوق اعتباری هنر، این چرخه‌ی معیوب و ساختارِ ناصحیح را اصلاح نکنند اصلاً چشم‌انداز خوبی در حوزه فرهنگ و هنر نخواهیم داشت.

در بحث‌های مربوط به معیشت هنرمندان، نهادهای دولتی مثل مرکز هنرهای نمایشی معمولاً از کمبود بودجه صحبت می‌کنند، این چالش از چه زاویه‌ای قابل بررسی است؟

رضا دادویی: باید نگاه ما از «کمبود بودجه» به سمت «عدم تناسبِ ساختارها با واقعیتِ اقتصادی» تغییر کند. ما در شرایطی هستیم که هزینه‌های تولید و تورمِ ناشی از تنش‌های سیاسی و بحران‌های اقتصادی، زندگی روزمره‌ی هنرمندان را به شدت تحت فشار قرار داده است. در این میان، مطالبه‌ی پرداختِ حق بیمه با نرخ‌های فعلی، برای بسیاری از فعالانِ تئاتر، یک چالشِ زیستیِ جدی است.
مسئله این است که مدل‌های حمایتی و سیستم‌های بیمه‌ایِ موجود، با سطحِ درآمدِ واقعی و ماهیتِ شغلیِ هنرمند تئاتر همخوانی ندارد. ما به دنبالِ سیستمی هستیم که به ‌جای فشار آوردن به هنرمند، راهکارهایِ تسهیل‌کننده‌ای برای پوششِ بیمه‌ای و سلامتِ شغلی ارائه دهد.

 

با توجه به شرایطِ حساسِ سیاسی و سایه‌ی سنگینِ تنش‌های منطقه‌ای، این مطالبه‌ها چه اهمیتی پیدا می‌کنند؟

رضا دادویی: تنش‌های سیاسی و سایه‌ی جنگ، بدون شک تأثیر مستقیمی بر ثباتِ اقتصادی و امنیتِ روانیِ جامعه خواهد داشت و به همین دلیل است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد و راهکارهای عملی ارائه داد. این شرایط، باعثِ ناپایداریِ بیشتر در بازارِ کار و کاهشِ قدرتِ خریدِ مخاطب می‌شود که در نهایت، فشار را بر دوشِ هنرمندِ تئاتر بیشتر می‌کند. در چنین شرایطِ بحرانی، ما نیاز داریم که ساختارهایِ حمایتی، به‌جایِ حالتِ واکنشی، حالتِ پیشگیرانه به خود بگیرند. نهادهای دولتی موظف هستند تا با ایجاد تمهیدات عملی از فروپاشیِ ساختارِ معیشتیِ هنرمندان جلوگیری کنند. مطالبه‌ی ما در واقع، ایجادِ یک «شبکه امنیتِ شغلی» است که در برابرِ شوک‌هایِ اقتصادی و سیاسی، از هنرمندِ تئاتر محافظت کند.

 

در نهایت، اگر بخواهید خلاصه خواسته‌های خود را بیان کنید، چه خواهد بود؟

دادویی: مسئله‌ اول اصلاحِ مدل‌هایِ بیمه‌ای است. طراحیِ پوشش‌هایِ بیمه‌ای که با سطحِ درآمدِ هنرمند و ماهیتِ آسیب‌هایِ شغلی تئاتر همخوانی داشته باشد. یعنی علاوه بر حمایت از تولید و اجرا، برای شرایط خاص و زمان بیکاری تمهیدات جدی اندیشیده شود.
دوم این که ساختارِ مدیریتِ حمایتی در نهادهای دولتی مثل صندوق اعتباری هنر و… به جهتِ مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها، جایگاهی رسمی و قانونی برای نماینده‌ی خانه تئاتر ایجاد کنند.
سوم این که در پی ایجادِ امنیتِ معیشتیِ پایدار برای هنرمندان به طور عام، و برای اهالی تئاتر به طور خاص باشند. تدوینِ سیاست‌هایِ حمایتی که در برابرِ نوساناتِ اقتصادی و تنش‌هایِ سیاسی، از وضعیت معیشتی و کاری آن‌ها محافظت کند.

گفت‌وگو با ایسنا

انتشار آثار تازه بابک والی در حوزه بازیگری و نمایشنامه‌نویسی

بابک والی، بازیگر و فعال حوزه تئاتر، از انتشار دو اثر جدید خود در زمینه بازیگری و نمایشنامه‌نویسی خبر داد؛ آثاری که با رویکرد آموزشی و تجربی، می‌توانند مورد استفاده هنرجویان و علاقه‌مندان تئاتر قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، بابک والی، فعال تئاتر، با اشاره به تازه‌ترین آثار خود، از انتشار کتابی در زمینه شکل‌گیری بازیگری در نمایش‌های کمدی خبر داد و اظهار کرد: این کتاب حاصل سال‌ها تحقیق، پژوهش و بررسی تجربیات بازیگران برجسته جهان در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ است.

وی افزود: در کنار مباحث تخصصی، بخش‌هایی از این اثر به دل‌نوشته‌های تئاتری اختصاص دارد و این کتاب می‌تواند به‌عنوان منبعی آموزشی در دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های هنری و انجمن‌های بازیگری در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

والی همچنین از نگارش نمایشنامه‌ای کوتاه با عنوان «خط نارنجی» خبر داد و گفت: این اثر که در قالبی ابزورد نوشته شده، حاصل تجربه حضور چندروزه‌ام در بیمارستان امام خمینی(ره) و اتفاقات آن فضاست که با چاشنی تخیل به نگارش درآمده است.

این هنرمند در ادامه به اثر دیگری در دست نگارش اشاره کرد و افزود: در حال نگارش داستانی معمایی-جنایی با عنوان «بازپرس چروکیده‌صورت» هستم که با الهام از شیوه نویسندگانی چون آگاتا کریستی و استیون کینگ شکل گرفته و در صورت فراهم بودن شرایط، به‌صورت مجموعه‌ای ادامه‌دار منتشر خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتشار این آثار، علاوه بر گسترش دانش و تجربه در حوزه تئاتر، بتواند بخشی از هزینه‌های درمانی وی را نیز تأمین کند.

برگزاری جلسه هم افزایی روابط عمومی انجمن‌های خانه تئاتر/ صدای اعضای خانه تئاتر باشیم

روابط عمومی انجمن‌ها و کانون‌های خانه تئاتر در جلسه ای با حضور مدیرعامل خانه و روابط عمومی، بر این مهم که صدای اعضای خانه در بحران‌ها و اتفاقات مختلف به گوش مسوولان برسد تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، جلسه هم‌اندیشی مسوولان روابط عمومی انجمن‌های خانه تئاتر با حضور علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر،روابط عمومی انجمن‌ها و کانون های این خانه و روابط عمومی خانه تئاتر برگزار شد.
گیلوری در این جلسه با تقدیر از همراهی رسانه‌ها در رساندن صدای اعضای خانه تئاتر به مسوولان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رسانه و روابط عمومی در ماه‌های اخیر عنوان کرد: ظرفیت های بسیاری در خانه تئاتر وجود دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و فعالیت‌های خانه و انجمن‌ها باید اطلاع رسانی درستی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش روابط عمومی انجمن‌ها در اطلاع‌رسانی فعالیت ها یادآور شد: روابط عمومی خانه تئاتر با تمام ظرفیت در خدمت انجمن‌ها و کانون‌ها است. این جلسه برای هم‌افزایی حوزه روابط عمومی است و امیدوارم ظرفیت های موجود در کنار یکدیگر قرار گیرد.
مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به مظلومیت اعضای این خانه در جنگ اخیر و آسیب‌هایی که به آنان رسیده گفت: باید صدای این عزیزان را به گوش مسوولان برسانیم و در این راه روابط عمومی انجمن‌ها نقش خطیری دارند.

در ادامه این برنامه اعضای حاضر پیشنهاد انجمن‌ها و کانون‌های خود را در بخش روابط عمومی اعلام کردند.
پاسداشت زبان فارسی، پاسخگویی سریع، ارتباط پایدار در فضای مجازی، اطلاع رسانی به موقع، راه اندازی خبرگزاری خانه تئاتر، تهیه تقویم رویدادهای تئاتری، تهیه سند سیاستگذاری ارتباطی خانه تئاتر، ارتباط موثر خانه تئاتر با خانه‌های تئاتر دیگرکشورها، راه اندازی نشریه خانه تئاتر، کمک به اطلاع رسانی فعالیت اعضای انجمن‌ها و کانون‌ها، راه اندازی سامانه پیامکی خانه تئاتر در راستای کمک به تبلیغ فعالیت اعضا، تهیه تاریخچه از مدیران عامل خانه، تفکیک بخش فراخوان‌ها، ارتباط موثر با بخش خصوصی و دولتی برای حمایت از خانه تئاتر، راه اندازی بخش سمعی و بصری خانه تئاتر، استفاده از ظرفیت کانون روابط عمومی خانه تئاتر در راستای بهبود فعالیت‌ها و ارتباطات حرفه‌ای با بخش‌های خصوصی، سازمانی از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

مونا گلپایگانی از انجمن طراحان صحنه و لباس، ژاله کاظمی از انجمن نمایشگران خیابانی، رضا صالحی از انجمن گریم، المیرا طالبی از انجمن نمایشگران عروسکی، میثم صفری از کانون کارکنان فنی، هادی بادپا از کانون دستیاران کارگردان، زهره فضلی از انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر، بابک معماری از انجمن مدرسان، کاظم پورمهدی از کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان، غلامرضا عربی از کانون کارگردانان، مریم رحیمی از انجمن بازیگران، رضا صالحی از انجمن گریم و ماسک، مرتضی رنجبران مدیر روابط عمومی خانه تئاتر، محمد وفایی و محمدرضا ایمانیان از کانون روابط عمومی خانه تئاتر در این جلسه حضور داشتند.

بررسی همکاری مشترک انجمن مدرسان با دانشگاه سروش و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو

دومین جلسه انجمن مدرسان خانه تئاتر، روز سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه، با حضور اعضای هیات مدیره و میهمانان، در محل خانه تئاتر، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از انجمن مدرسان، در این جلسه، ابتدا اعضای هیات مدیره، پیرامون نحوه تعاملات انجمن و سرفصل‌های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی سروش، با جناب آقای رحیم نوروزی مدیر گروه بازیگری این دانشگاه، به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد در جلسات آتی نیز، جزییات اجرایی شدن پیشنهادات مطرح شده در این جلسه، بررسی شود.
در ادامه این جلسه طرح تولید و ضبط برنامه رادیویی و تلویزیونی از سمینارهای آموزشی اساتید انجمن مدرسان خانه تئاتر و ایجاد مدرسه آموزشی تئاتر در راستای برقراری تعاملی مشترک با جناب آقای محسن سوهانی (مدیر رادیو نمایش و‌ اداره کل هنرهای نمایشی) مطرح و مقرر شد پس از انجام هماهنگی های اولیه آن، این امور به اجرا برسد.
پیشنهاد تهیه فرم قرارداد و تعیین دستمزد آموزشی هماهنگ، جهت استفاده آموزشگاه های هنری کشور، از دیگر موضوعات مطروحه بود که برای نهایی شدن؛ به جلسات آتی، موکول شد.
جلسه بعدی انجمن مدرسان خانه تئاتر، در خرداد ماه سالجاری، برگزار خواهد شد. حمید ابراهیمی رئیس هیات مدیره، عرفان پهلوانی ، زکیه سیف، آیدا فرهمند ، پریشاد مستوفی فرد در این جلسه حضور داشتند.

 مجمع عمومی و انتخابات کانون تئاتر کودک و نوجوان خانهٔ تئاتر برگزار می‌شود

مجمع عمومی کانون تئاتر کودک و نوجوان خانهٔ تئاتر شنبه 26 اردیبهشت برگزار می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، کانون تئاتر کودک و نوجوان خانهٔ تئاتر اعلام کرد: بدین‌وسیله به آگاهی اعضای محترم کانون تئاتر کودک و نوجوان خانهٔ تئاتر می‌رسد، مجمع عمومی همراه با انتخابات هیات‌مدیره و بازرسان، روز شنبه۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۶ در سالن استاد جوانمرد خانهٔ تئاتر برگزار خواهد شد.
از اعضای پیوسته‌ای که تمایل دارند به‌عنوان کاندیدای هیات‌مدیره و بازرس ثبت‌نام کنند، دعوت می‌شود از روز چهارشنبه ۱۶ الی ۲۳ اردیبهشت ،با مراجعهٔ حضوری به دبیرخانهٔ خانهٔ تئاتر ـ عمارت واقع در خیابان سمیه، طبقهٔ اول، نزد آقای قربانی ـ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
لازم به ذکر است ثبت‌نام داوطلبان صرفاً به‌صورت حضوری انجام می‌شود.
حضور تمامی اعضا در مجمع عمومی ضروری است. همچنین اعضایی که امکان حضور در جلسه را ندارند، می‌توانند وکالت کتبی خود را به یکی دیگر از اعضا واگذار کنند.
با سپاس کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر

فعالیت عمارت خانه تئاتر رسما آغاز شد

فعالیت های خانه تئاتر از این پس در عمارت اصلی این نهاد صنفی واقع در خیابان سمیه انجام خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، اعضای خانه تئاتر به منظور پیگیری امور مربوط به خود می توانند از این پس به عمارت خانه به آدرس خیابان سمیه بعد از خیابان نجات الهی پلاک 260 مراجعه کنند.  

همچنین تمامی جلسات اعضای خانه تئاتر در عمارت جدید برگزار می شود.تلفن 88801438 021 پاسخگوی سوالات اعضای خانه تئاتر خواهد بود.