نخستین جلسه هیات‌مدیره کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر برگزار شد؛ رئیس و نایب‌رئیس انتخاب شدند

نخستین جلسه هیات‌مدیره جدید کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر روز جمعه اول خردادماه برگزار شد و اعضا ضمن تعیین مسئولیت‌ها و سمت‌های مختلف، درباره برخی مصوبات و برنامه‌های اجرایی کانون نیز به جمع‌بندی رسیدند.

به گزارش روابط‌عمومی خانه تئاتر، نخستین جلسه هیات‌مدیره جدید کانون تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر روز جمعه اول خردادماه با حضور اعضای هیات‌مدیره برگزار شد و طی آن مسئولیت‌ها و سمت‌های مختلف اعضا تعیین شد.

بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این جلسه، مهدی قلعه به عنوان رئیس هیات‌مدیره و مجید قناد به عنوان نایب‌رئیس هیات‌مدیره انتخاب شدند. همچنین مسئولیت کمیته آموزش و سخنگویی کانون به روشنک کریمی واگذار شد و مریم تهرانی نیز مسئولیت روابط‌عمومی را برعهده گرفت.

در ادامه این تقسیم مسئولیت‌ها، ژاکلین آواره به عنوان مسئول کمیته رفاه معرفی شد و مسئولیت کمیته حقوقی نیز به صورت مشترک به مجید قناد و جواد مهدی سپرده شد. همچنین مجید نصیری به عنوان مسئول مالی کانون انتخاب شد.

بر اساس مصوبه این جلسه، مجتبی گوهرخای از اعضای انجمن کودک خارج از ترکیب هیات‌مدیره نیز مسئولیت دبیری جلسات و امور اداری را برعهده خواهد داشت.

اعضای هیات‌مدیره در نخستین نشست خود علاوه بر تعیین مسئولیت‌ها، درباره برخی برنامه‌ها و مصوبات اجرایی کانون نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقرر شد جزئیات این تصمیمات و مصوبات در ادامه از طریق کانال رسمی انجمن در پیام‌رسان «بله» به اطلاع اعضای کانون برسد. این جلسه در حالی برگزار شد که اعضای هیات‌مدیره جدید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل آموزشی، رفاهی و حقوقی اعضای کانون و همچنین برنامه‌ریزی برای ارتقای فعالیت‌های حوزه تئاتر کودک و نوجوان تأکید کردند.

آمادگی تالار هنر برای میزبانی از مخاطبان تئاتر

تالار هنر، که به عنوان قطب تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در پایتخت شناخته می‌شود، پس از پشت سر گذاشتن دوران بازسازی، آماده است تا دوباره میزبان هنرمندان، نمایش‌ها و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به هنر نمایش باشد.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از تالار هنر، این مجموعه فرهنگی هنری که ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۴ در پی حادثه اصابت موشک به مرکز بنیاد شهید واقع در خیابان ملک الشعرا، دچار خساراتی ناشی از موج انفجار شده بود، با تلاش و همت مسئولان و کارشناسان، به سرعت بازسازی و مرمت شد.

امیر مشهدی عباس مدیر تالار هنر ضمن ابراز خرسندی از اتمام عملیات بازسازی اظهارداشت: ما متعهد به ارتقای فضایی امن و الهام‌بخش برای نسل آینده هستیم. بازسازی موفقیت‌آمیز تالار هنر، در بخش های تعویض شیشه‌های تالار، نوسازی مبلمان سالن انتظار، نوسازی پست برق و تعمیر درب‌های آسیب دیده نشان‌دهنده روحیه پایداری و عشق به هنر در میان همکاران ما و حمایت دلسوزان فرهنگ و هنر است.

تالار هنر با بهره‌گیری از فضاهای تخصصی خود، همچنان به اجرای برنامه‌های متنوع تئاتری، کارگاه‌های آموزشی و رویدادهای فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان ادامه خواهد داد و میزبان هنرمتدان و تماشاگران عزیز و فهیم نمایش های کودک و نوجوان است.

تالار «هنر» حدود سال ۱۳۴۰ و برای اجرای برنامه‌های هنری ساخته شد اما به تئاتر سنتی و سیاه‌بازی اختصاص پیدا کرد. در ۱۰ سال اخیر، «تالار هنر» به کانون نمایش‌های عروسکی، تئاتر کودک و نوجوان و جشنواره‌های عروسکی و کودک اختصاص پیدا کرده‌ است. این تالار دارای یک سالن در دو بخش همکف و بالکن و با ظرفیت ۲۴۴ تماشاگر است که زیرمجموعه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.

نمایش «آرزوی بزرگ» به نویسندگی مهدی سیم‌ریز ، یاسمن واحدی، کارگردانی میثم یوسفی و تهیه‌کنندگی متین محجوب از ۱۶ اردیبهشت ماه هر روز به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در تالار هنر میزبان کودکان، خانواده‌ها و علاقه‌مندان تئاتر است. این نمایش از تولیدات خانه نمایش امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) است که اجرای آن از اسفند سال گذشته و در پی شرایط جنگی و آسیب‌دیدن تالار هنر متوقف شده بود.

نمایش «آرزوی بزرگ» با محوریت خلیج فارس، تاریخ استعمار، حمله استعمارگران به این پهنه آبی و رشادت دلیرمردان تنگستانی تولید شده است. سازندگان این اثر معتقدند اجرای دوباره آن در روزهای حساس امروز می‌توانند برای کودکان و نوجوانان، حس وطن‌دوستی و آشنایی با تاریخ مقاومت مردم ایران را تقویت کند.