تقدیر رئیس اورژانس کشور از خانه سینما، موسیقی و تئاتر

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با تقدیر از مدیران عامل خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی از توجه جامعه هنری به خدمات امدادگران در طول جنگ اخیر تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با حضور در خانه سینما و با اهداء لوح به همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر از برگزاری مراسم ویژه به مدت ۳ شب برای امدادگران کشور  (اورژانس، آتش نشانان، هلال احمر) تشکر کرد.

میعادفر با اشاره به اینکه همکاران اورژانس در کشور افراد تحصیل کرده و منظمی هستند، گفت: وظیفه ما مراقبت از سلامت و جان مردم است و البته در این راه همیشه تعدادی از امدادگران نیز خودشان آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند در آثارشان بخشی از فعالیت‌ها و خدمات امدادگران  اورژانس کشور را به مردم نشان بدهند، افزود: در جنگ اخیر روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس داشتیم که تقاضای حضور اورژانس را داشتند ، ۱۰ آمبولانس کاملا از بین رفت و ۶۲ آمبولانس نیز آسیب دید و این اتفاقات باید در فیلم‌ها به تصویر کشیده شود.

میعادفر با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار ما اعتماد مردم به آنها است، بیان داشت: مردم آنقدر به ما اعتماد دارند که ما اجازه داریم در خصوصی‌ترین محل‌های زندگی آنها نیز حضور پیدا کنیم و این اعتماد بسیار ارزشمند است زیرا آنچه باعث انسجام اجتماعی می‌شود، همین اعتماد است.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه کار ما سیاسی نیست بلکه خدمات اجتماعی است، گفت: ما پیش از جنگ و در زمان شیوع بیماری کرونا نیز حضور فعالی داشتیم و متاسفانه ۱۸ نفر از  همکاران امدادگر خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادیم.

میعادفر توجه به وضعیت معیشتی امدادگران را بسیار مهم دانست و افزود: متاسفانه میزان درآمد و حقوق آنها با وضعیت اشتغال و فعالیت‌هایشان هماهنگی ندارد و درآمد آنها بسیار پایین است.

همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما نیز گفت: از زمان آغاز جنگ جامعه هنری تلاش داشت تا در کنار بخش‌های مختلف به کمک‌رسانی مردم بپردازد و ما در اولین گام، ستاد همیاری خانه سینما را تشکیل دادیم و برنامه‌هایی را برای خانواده‌های آسیب دیده از جنگ اجرا کردیم.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که در جنگ اخیر خالصانه و بی هیچ چشم داشتی از همه توان خود برای کمک رسانی استفاده کرد؛ امدادگران اورژانس ، هلال احمر و آتش نشانان بودند و ما وظیفه خود می‌دانستیم که هرچند کوچک بتوانیم از زحمات آنها تقدیر کنیم. بر همین اساس با همکاری و همفکری دوستانمان در خانه موسیقی و خانه تئاتر به مدت 3 شب در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برنامه‌ای شاد را اجرا کردیم تا ضمن تقدیر از نمایندگان امدادگران کشور ساعات خوشی را برای خانواده‌های آنها فراهم کنیم.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز بیان داشت: خوشحالیم که در اجرای این برنامه مشارکت داشتیم و امیدوارم این برنامه‌ها تداوم پیدا کند. همچنین از محسن شریفیان سپاسگذارم که دعوت ما را برای حضور در این برنامه پذیرفت.

علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر نیز گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که جامعه هنری و امدادگران باید ارتباط خود را گسترده‌تر و نزدیک‌تر کنند و بیشتر در جریان فعالیت‌های یکدیگر قرار بگیرند.

محسن شریفیان  نوازنده و آهنگساز نیز اظهار داشت: حضور من و گروهم در این سه شب یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌ها بود و خوشحالم از اینکه توانستم در اجرای این برنامه مشارکت کنم.

وی ادامه داد: در سراسر دنیا جامعه امدادگران افراد مورد اعتماد ، احترام و مقبولی هستند و در ایران نیز مردم قدردان زحمات آنها همیشه بوده اند. در دوران کرونا و جنگ اخیر شاهد بودیم که فعالیت‌های اورژانس، هلال احمر و آتش نشانان چقدر برای کشور اهمیت دارد.

مجتبی لشگری مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس نیز گفت: اجرای برنامه مشترک توسط جامعه هنری تاثیر مثبتی در روحیه امدادگران و خانواده‌های آنها داشت و همکاران ما نیاز به این تقویت روحیه داشتند. امیدوارم در آینده با همکاری‌های بیشتر بین هنرمندان سینما، تئاتر و موسیقی با جامعه امدادگران ، شاهد اجرای برنامه‌های بیشتری از این دست باشیم.

عاطفه رضوی بازیگر سینما نیز امدادگران را افراد فداکاری در جامعه دانست و افزود: زمانی که امدادگران برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده به ماموریت می‌روند، از خانواده خود دور می‌شوند و به همین دلیل همسران و فرزندان آنها دائم نگران سلامت آنها هستند. از این رو خانواده امدادگران نیز جزء افراد فداکار جامعه هستند، نباید آنها را فراموش کرد و باید مورد حمایت قرار داد.

در این دیدار میثم فراهانی مدیرکل حوزه ریاست سازمان اورژانس، علیرضا حسینی دبیر هیات رئیسه خانه سینما، علی مردانه دستیار کارگردان و برنامه ریز سینما و سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی خانه سینما نیز حضور داشتند.

حضور‌ و غیاب دانش‌آموزان شهید میناب/ پرویز پرستویی: همه متعلق به این آب و خاک هستند

مراسم یادبود شهدای مدرسه میناب با عنوان «حضور غیاب» با همکاری خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی از  شب گذشته دوشنبه چهارم خرداد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از خانه سینما، پرویز پرستویی در این مراسم که با مشارکت خانه سینما، تئاتر و موسیقی برپا شد ، گفت: آدم هایی که در فیلم ها کشته می‌شوند ادای کشته شدن را درمی‌آورند اما در واقعیت همه چیز متفاوت است.
وی با اشاره به از دست رفتن جان هموطنان در جنگ تحمیلی اخیر و اعتراضات گفت: همه این عزیزان متعلق به آب و خاک همین سرزمین هستند.
پرستویی با بیان اینکه مردم در جنگ همانند بچه‌های میناب کشته می‌شوند ، گفت: هرکدام از این بچه ها یک انسان بودند که قرار بود ظهر با ذوق و شوق پیش پدر و مادرهایشان برگردند.
پرستویی در ادامه از تک تک دانش آموزان شهید نام برد و مردم حاضر به جای این شهدا، همانند کلاس درس اعلام حاضری کردند.
پرستویی با بغض با نام بردن از ماکان نصیری یادآور شد که پیکر او پیدا نشد.

مرضیه برومند با یک اجرای تئاتری نقش یکی از مادران چشم انتظار میناب را در میان مردم به صحنه برد.

مدیر هنری این برنامه امیر اثباتی است.

اجرای قطعات موسیقی، پرفورمنس ، نمایش خیابانی توسط هنرمندان شناخته شده  و شروه خوانی توسط مالک حدپور از جمله برنامه‌های است که هر شب در محوطه باز خانه هنرمندان اجرا خواهد شد.

مراسم یادبود شهدای مدرسه میناب از شب گذشته ۴ خرداد آغاز شد و تا روز  دوشنبه ۱۱ خرداد ادامه خواهد داشت.

این برنامه با همکاری شهرداری منطقه ۶ و با حمایت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران به اجرا در می‌آید.

همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما، علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان، محمدرضا کارچی شهردار منطقه ۶، آیدین ظریف سخنگوی خانه سینما، محیط طباطبایی مدیر ایکوم، رضا درستکار، آناهید آباد، مریم هژیروند، علی جناب، حمیدرضا عاطفی معاون اجرایی خانه موسیقی ایران،  بابک رضایی مدیرکل دفتر موسیقی ، اسحاق شکری مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در این برنامه حضور داشتند.
همچنین علیرضا تاجیک طراح حرکت و
محمد مبین تاجیک، جاوید رضوی، امیرحسین فتحی، یگانه خالقی، محدثه رضازاده و شقایق فکور گروه حرمت را تشکیل می‌دادند.
گروه بازیگران میناب نیز عبارتند از:
محمد باقر صفا نور، علیرضا تاجیک، زینب عادل فر، زهرا غلامی، مریم حجتی، آریو رئیسی.
یسنا لطفعلی زاده ( دختر بچه)، محمد رضا مدبری( پسر بچه ) و الهام زمانی ( معلم) بازیگران مدرسه بودند.

حضور اعضای هیات مدیره و مدیرعامل خانه‌تئاتر در منزل هنرمندان آسیب دیده از جنگ

هیات مدیره مرکزی و مدیرعامل خانه‌تئاتر با حضور در منزل برخی هنرمندان، از آخرین وضعیت منزل وی که در جنگ اخیر آسیب دیده است بازدید کرده و با این هنرمندان گفت‌وگو کردند.
به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر، مجید قناد، علی گودینی، مریم رحیمی و مهدی قلعه از هیات مدیره مرکزی خانه‌تئاتر به همراه فرزین محدث و اسماعیل خلج در منزل حمید گلی، سهیلا جوادی و فاطمه خدابنده‌لو که منازلشان بر اثر جنگ تحمیلی اخیر آسیب دیده حضور یافته و با آنان گفت‌وگو کردند.
علیرضا گیلوری در این دیدارها با اشاره به تلاش خانه تئاتر برای حل مسائل پیش روی هنرمندان هنرهای نمایشی در جنگ اخیر اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های انجام شده، ترمیم منازل این سه هنرمند تسریع شود.
وی همچنین تاکید کرد که خانه تئاتر مسائل پیرامون این هنرمندان از جمله وام و ترمیم منازل را تا حصول نتیجه پیگیر خواهد بود.
حمید گلی در این دیدارها با اشاره به روز حادثه یادآور شد: در روز حادثه به همراه همسر و فرزندانم در منزل بودیم و خوشبختانه کسی آسیب جدی ندید.
بخشی از سقف، پنجره‌ها و دیوارهای منزل حمید گلی در پی حمله آمریکا و اسراییل دچار آسیب شده است.
در این دیدار مجید قناد، به حمید گلی کتاب حافظ اهدا و ابراز امیدواری کرد که مسائل و مشکلات پیش روی هنرمندان تئاتر زودتر حل شود. علی فروتن نیز در این دیدار حضور داشت.


در بخش دیگری از این دیدارها اعضای خانه تئاتر به دیدار خانواده فاطمه خدا بنده‌لو رفتند. این عضو خانه تئاتر در جنگ تحمیلی اخیر بر اثر اصابت موشک، مادر خود را از دست داد.
خدا بنده لو با اشاره به آسیب بسیار بالای منزل و شهادت مادرش یادآور شد: در این مجتمع، علاوه بر مادرم، هفت تن دیگر نیز به شهادت رسیدند.
وی همچنین بخشی از مشکلات پیش رو از جمله مسئله تامین پول پیش برای تهیه منزل تا ترمیم منزل خود را تشریح کرد و گفت: متاسفانه از هتل اسکان مجبور به ترک هتل شدیم و در نهایت با پیگیری‌ها چند روز مهلت دادند.


سهیلا جوادی نیز با اشاره به اینکه هزینه‌ تعمیرات منزل با پرداختی‌ها همخوانی ندارد اظهار امیدواری کرد که این موضوع حل شود.

اهالی تئاتر و سینما در «شب همدلی» به دیدار مردم آسیب دیده از جنگ رفتند

برنامه «شب همدلی» با همکاری خانه سینما، خانه تئاتر ، خانه موسیقی با حضور کودکان و خانواده‌های آسیب دیده جنگ اخیر، شب گذشته ۵ اردیبهشت در هتل لاله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، در این برنامه سه نمایش عروسکی توسط انجمن نمایشگران عروسکی، هنرمندان انجمن کودک و نوجوان و انجمن نمایشگران خیابانی خانه تئاتر اجرا شد که سرپرستی آن را ستاره اسکندری برعهده داشت.

در بخش موسیقی؛ گروه آذری وحید اسداللهی وگروه موسیقی دی بند قطعاتی را اجرا کردند و فضای شاد و مفرحی را برای هموطنان آسیب دیده بوجود آوردند.علاوه بر اجرای نمایش و موسیقی، هنرمندان سینما و تئاتری که در این مراسم حضور داشتند با خانواده‌های آسیب دیده صمیمانه گفتگو کردند و با آنها عکس یادگاری گرفتند.

کودکان نیز استقبال بسیارخوبی از این برنامه داشتند و با عروسک‌ها عکس‌های یادگاری گرفتند .در انتهای این برنامه با اهداء لوح تقدیر از گروه‌های موسیقی تقدیرشد؛ حمیدرضا نوربخش به روی سن آمد و گفت: وحید اسدالهی جزء مفاخر کشور ما است، از ابتدا پای کار بودند و به محض پیشنهاد حضور در این مراسم با آغوش باز پذیرفتند.

از هنرمندانی که امشب در جمع ما هستند تشکر ویژه می‌کنم امیدوارم ایران عزیزمان سربلند و مردم عزیزش سرافراز باشند. علی روئین تن کارگردان سینما نیز به روی سن آمد و خطاب به آسیب دیدگان جنگ آمریکا و اسرائیل علیه کشورمان، گفت: ایران چشم ما است و چشم ما خانه شماست.

امروز ما نیاز به همدلی داریم زیرا با کسانی مواجه هستیم که در خارج از کشور وطن خود را می‌فروشند و در داخل کشور نیز به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مشترک خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی ، ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها نشان داد هنرمندان مانند سایر اقشار جامعه کنار مردم هستند و ثابت کردند که جانشان به جان ایران و مردم ایران گره خورده است.در این برنامه همچنین توسط هلال احمر مسابقه ای برای کودکان آسیب دیده جنگ برگزار و جوایزی به آنها اهدا شد.

علیرضاشجاع نوری، هادی حجازی فر، روح الله حجازی، مهران غفوریان، عاطفه رضوی، بهناز جعفری،مهراوه شریفی نیا، لاله اسکندری،سید جواد هاشمی،علی اوسیوند، کوروش سلیمانی، سجاد بابایی، مونا زندی، سیاوش چراغی پور، وحید آقاپور، فرزین محدث، مینو شریفی،الهام نامی ، نادر فوقانی ( رئیس انجمن عکاسان سینما)، علیرضا حسینی دبیر هیات رئیسه خانه سینما،امیرپدرام طاهریان، حمیدرضا عاطفی، امیرعباس ستایشگر (اعضاء هیات مدیره خانه موسیقی) ، محمد وفایی رئیس هیات مدیره انجمن روابط عمومی خانه تاتر، علی علیایی نژاد رئیس هیات مدیره انجمن حرکت ، مازیلا نوری شاد رئیس هیات مدیره انجمن عروسکی، جمعی از اعضای انجمن بازیگران و کارگردانان خانه تئاتر از جمله افرادی بودند که در این برنامه حضور داشتند.در این مراسم از سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ و محمدرضا کارچی مشاور شهردار منطقه ۶ نیز تشکر شد.

همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما، علیرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر از همکاری صمیمانه مدیریت و کارکنان مجموعه هتل لاله تشکر و قدردانی کردند.لازم به ذکر است، اجرای این برنامه بر عهده ستاد همیاری خانه سینما ( با مسئولیت آناهید آباد) است و قرار است به شکل‌های مختلف ادامه داشته باشد.

عکس از کورش جوان

اهالی تئاتر بیاد شهدای جنگ رمضان گردهم آمدند

اهالی تئاتر شامگاه دوشنبه گردهم آمدند تا یاد و خاطر درگذشتگان سال گذشته و شهدای جنگ رمضان را زنده نگه دارند. 

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، ویژه برنامه «ایران. تئاتر. تئاترشهر» در قالب دیدار و احوالپرسی اهالی تئاتر در روزهای پس از جنگ تحمیلی سوّم، گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید در سال 1404 و یادبود شهدای دانش آموز میناب عصر دوشنبه در سالن انتظار تالار اصلی تئاتر شهر برگزار شد.
در ابتدای برنامه، قطعه‌هایی با مضمون ایران و دانش‌آموزان شهید میناب با عنوان «بچه‌های خوب میناب» توسط محمد فرشته‌نژاد اجرا شد.
سهیلا جوادی طراح چهره‌پرداز، بازیگر تئاتر همسر زنده‌یاد علی سلیمانی یادداشتی را درباره تخریب خانه خود در جریان جنگ تحمیلی سوم خواند و اظهار کرد: جنگ بد نیست، نفرت انگیز است.
همچنین در این آیین کلیپی به یاد هنرمندان در گذشته تئاتر و سینما همچون بهرام بیضایی، جمال اجلالی، ایرج صغیری، سعید مظفری، ناصر تقوایی، هادی مرزبان، محمدعلی دشتی، همایون ارشادی، یعقوب صباحی، حمید طالقانی، شیرین یزدان بخش، کیوان کاوند، اصغر شریعتی، عنایت بخشی، طناز شهسوارحقیقی، زویا امامی، مژده دایی، پخش شد و یاد و نام آنان گرامیداشته شد.همچنین مهرداد ضیایی اثر نمایشی (مونولوگ) را با مضمون ایران و تئاترشهر اجرا کرد.

نام برخی از هنرمندانی که منازل‌شان در جریان جنگ تحمیلی سوم آسیب جدی دیده است، نیز گرامی داشته شد.

مجموعه تئاتر شهر از پنجشنبه (سوم اردیبهشت ماه) فعالیت نمایشی خود را آغاز خواهد کرد.

نمایش‌های «زندانی خیابان دوم» به کارگردانی سیدجواد روشن، «کانگوروی ژاپنی» به کارگردانی مسعود میرطاهری و «بیست و چهار» به کارگردانی علی حیدری سوم تا ششم اردیبهشت ماه آغاز گر فعالیت های اجرایی تئاترشهر طی سال جدید در تالار قشقایی، تالار سایه و کارگاه نمایش این مجموعه خواهند بود.
محمد بهرامی رییس هیات مدیره خانه تئاتر، علیرضا گیلوری مدیر عامل، جواد روشن عضو هیات مدیره، مهدی قلعه بازرس خانه، اعضای هیات مدیره کودک و نوجوان، کارگردانان، دستیاران کارگردان، انجمن فنی، انجمن روابط عمومی و کارکنان خانه تئاتر در این مراسم حاضر بودند.

اهالی تئاتر در «ایران.تئاتر.تئاترشهر» گردهم می آیند

ویژه برنامه «ایران. تئاتر. تئاترشهر» در قالب دیدار و احوالپرسی اهالی تئاتر در روزهای پس از جنگ تحمیلی سوّم، گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید در سال 1404 و یادبود شهدای دانش آموز میناب برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، ویژه برنامه «ایران.تئاتر. تئاترشهر» در قالب یک رویداد همدلانه و با گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان درگذشته تئاتر در سال 1404، هم دردی با هنرمندان آسیب دیده در جنگ و یادبود شهدای دانش آموز مدرسه شجره طیبه میناب روز دوشنبه سی و یکم فروردین ماه با حضور هنرمندان، مدیران و اعضای صنوف مختلف خانه تئاتر، مدیران تماشاخانه های خصوصی و دولتی و فعالان هنرهای نمایشی و برگزاری چند برنامه «روز دوشنبه، ۳۱ فروردین» در سالن انتظار تالار اصلی تئاتر شهر برگزار می شود.
گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان درگذشته تئاتر و سینما در سال 1404 ، یادبود شهدای مظلوم کودک و نوجوان مدرسه شجره طیبه میناب، اجرای چند قطعه نمایشی با هنرنمایی تعدادی از هنرمندان شاخص عرصه تئاتر و برخی از هنرمندانی که منازلشان در جریان جنگ تحمیلی رمضان آسیب جدی دیده، اجرای چند قطعه موسیقایی با هنرمندی محمد فرشته نژاد و معرفی برنامه تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر و دیگر تماشاخانه های دولتی و خصوصی از جمله برنامه های مختلف این رویداد هستند.
ویژه برنامه «ایران. تئاتر.تئاترشهر» ساعت 17 روز دوشنبه ۳۱ فروردین ماه در سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

ایرج راد: تئاتر یعنی ایستادگی در برابر بی عدالتی، بی قانونی، تجاوز و نسل کشی

به گزارش خانه تئاتر، در یادداشت ایرج راد به بهانه روز جهانی تئاتر آمده است:

تئاتر یعنی تفکر و اندیشه ، تئاتر یعنی ایستادگی در برابر بی عدالتی، بی قانونی ، تجاوز و نسل کشیتئاتر یعنی ایستادگی در برابر بی عدالتی، بی قانونی ، تجاوز و نسل کشی .

تئاتر یعنی گفتگو در جهت امنیت و آسایش انسانها،

تئاتر یعنی تبادل فرهنگی بین جوامع بشری ، تئاتر یعنی احساس مسئولیت در برابر سرزمین اجدادی برای حفظ و نگهداری از آن در مقابل هجوم دشمنان .

هفتم فروردین

روز جهانی تئاتر مبارک

ایرج راد

روز ملی هنرهای نمایشی، مرور باشکوه‌ترین فضیلت‌های ایرانی است

اخسرو خورشیدی در پیام روز ملی هنرهای نمایشی نوشت:

روز ملی هنرهای نمایشی، مرور باشکوه‌ترین فضیلت‌های ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، خسرو خورشیدی، طراح صحنه پیشکسوت تئاتر و از چهره‌های تأثیرگذار تئاتر ایران، به مناسبت ۷ فروردین، روز ملی هنرهای نمایشی مصادف با روز جهانی تئاتر (٢٧ مارس) پیامی منتشر کرد.

متن کامل پیام خسرو خورشیدی به این شرح است:

«تئاتر، ترسیم تعالی تمدن‌ها و تبلور فهم اجتماعی ملت‌هاست که هنرمندانه ارزش‌های انسانی و گنجینه‌های تاریخی را بیان می‌کند. تئاتر همواره با احترام به میراث فرهنگی و ستایش ارزش‌های ملی، اصالت و هویت ملت‌ها را به نمایش می‌گذارد.

تئاتر ایران، فرزند خلف جامعه‌ای است که همواره خود را منادی زندگی، انسانیت، صلح، اخلاق، معنویت و دیگردوستی معرفی کرده و عزتمندانه یادآور غرور و اراده مردم این سرزمین بوده است. هنری که آگاهانه تماشاگران را به «خداپرستی» و‌ «وطن‌دوستی» دعوت کرده و با تکیه بر دو ستون ایمان و آرمان، «برابری» و‌ «برادری» را پیشنهاد داده است.

در ایران عزیز ما، «روز ملی هنرهای نمایشی» در ایران مقارن با «روز جهانی تئاتر» گرامی داشته می‌شود. این روز مرور زیباترین مفاهیم انسانی و باشکوه‌ترین فضیلت‌های ایرانی است. به اهتمام هنرمندان تئاتر، به هم‌زیستی شرافتمدانه‌ی با دیگر ملل محترم دنیا به استقلال و اقتدار این سرزمین تاکید می‌شود.

ایمان دارم در این روزگار پرستیز، مسئولیت شهروندی هنرمندان تئاتر سرزمین سربلندم ایجاب می‌کند که در دفاع از میهن خویش، «راویان اعتزاز و اقتدار ایران» و «سفیران نوع‌دوستی ایرانیان» باشند و‌ هم‌چنان که پیش از این نیز با کلیدواژه‌های اخلاق و انسانیت و پایداری پرچمدار هنر هویت‌‌زا و فرهنگ‌‌آفرین بوده‌اند، معرف شایستگی‌ها و بایستگی‌های ایران عصر خویش شوند.

من ایمان دارم که هر چقدر وطن خویش را دوست داشته باشیم، این خاک پرگهر آبادتر و آزادتر خواهد بود.

اینجانب فرا رسیدن «روز ملی هنرهای نمایشی» را گرامی می‌دارم و ضمن عرض ارادت به محضر یکایک هنرمندان و فعالان این هنر بی‌بدیل، از این روز عزیز و ارزشمند به عنوان نمادی از «انسانیت»، «ایرانیت» و «اخلاق» یاد می‌کنم.

دوستدار شما، خسرو خورشیدی»

هرسال مصادف با روز ملی هنرهای نمایشی، پیامی توسط یک هنرمند شاخص و پیشکسوت تئاتر، نوشته می‌شود.

 

 

همراه شدن خانه تئاتر با پویش “سفر سرخ”

همزمان با روز جهانی تئاتر، خانه تاتر در فراخوانی از اعضای خود و خانواده تاتر دعوت می کند با حضور در مراکز انتقال خون در سراسر کشور در پویش ملی “سفر سرخ” شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، در اطلاعیه خانه تئاتر آمده است: ما باور داریم همان‌طور که تئاتر زندگی را روی صحنه بازآفرینی می‌کند، ما نیز می‌توانیم بیرون از صحنه، زندگی را تداوم ببخشیم. در این روز ها که شهرهای ایران صحنه ای از اتحاد و همدلی را نمایش می دهد، هر قطره خون نیز می‌تواند نقشی واقعی در نجات جان ها داشته باشد. لذا با توجه به شرایط کشور و نیاز مراکز درمانی، خانه تاتر از اعضای خود همچنین هنرمندان تاتر در سراسر کشور دعوت می کند به به مناسبت روز جهانی تاتر در روزهای جمعه و شنبه ۷ و ۸ فروردین ماه برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه و در این پویش انسان دوستانه و ملی که نشانه ای از مسئولیت اجتماعی است شرکت کنند. هنرمندان در تهران نیز می توانند به سازمان انتقال خون در خیابان وصال مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است ۷ فروردین ماه (۲۷ مارس) به عنوان روز جهانی تاتر شناخته می شود و پویش ملی “سفر سرخ” به منظور تامین نیازهای خونی مراکز درمانی و بیماران از ۲۸ اسفند ۱۴۰۴ در سراسر کشور آغاز شده است.