برای خسرو احمدی و حضور همیشگی‌اش در تئاتر

خسرو احمدی از بازیگران فعال تئاتر است که حضورش فقط روی صحنه رقم نمی‌خورد و همواره به عنوان یکی از تماشاگران فعال تئاتر، نظاره‌گر فعالیت همکاران خویش است.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از ایسنا، کمتر بازیگری را بتوان در تئاتر یافت که به اندازه خسرو احمدی، به تماشای کار دیگر همکاران خویش بنشیند و همین رویکرد سبب شده که همواره در مجموعه‌های تئاتری به ویژه مجموعه تئاترشهر حضوری پررنگ داشته باشد.

این روزها که حال و روز تئاتر چندان خوش نیست، او نیز کمتر به تئاترشهر رفت و آمد دارد اما به تازگی در مراسم بدرقه پیکر بهناز نازی ـ دیگر بازیگر تئاترـ حاضر شد. حضوری که نشان می‌داد حال و احوال جسمانی‌اش تغییراتی داشته و البته او هنرمندی است که تمایلی به گفتگو هم ندارد. با این حال طبق پیگیری ایسنا، او مراحل درمان را سپری کرده و حال جسمانی‌اش خوب است.

خسرو احمدی که در کارنامه هنری‌اش همکاری با بسیاری از کارگردانان شناخته‌شده تئاتر، سینما و تلویزیون به چشم می‌خورد، جزو بازیگرانی است که هم در آثار کودکانه فعالیت داشته و هم در نمایش‌های مربوط به بزرگسالان.

او با بازی در نقش «دولنگ» در مجموعه «النگ و دولنگ» برای کودکان دهه ۶۰ خاطره‌ساز است.

در کارنامه هنری این بازیگر، بازی در نمایش‌هایی همچون «اسب‌ها» و «پل» به کارگردانی محمد رحمانیان، «تهرن» کار محمود استادمحمد، «ترن» کار حمید آذرنگ، «ایوانف» کار اکبر زنجان‌پور، «باران» و «روژان» به کارگردانی امیر دژاکام، «بیژن و منیژه« کار پری صابری،«هفت خاج رستم و غول زنگی قلعه سنگباران» به کارگردانی شکرخدا گودرزی، «وکیل تسخیری» کار گلرخ میلانی و … و نیز بازی در فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی مانند «سه زن» کار منیژه حکمت، «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌الله حجازی، «زیرخاکی» ساخته جلیل سامان، «باخانمان» کار برزو نیک‌نژاد، «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» ساخته مازیار میری، «چراغ جادو» کار همایون اسعدیان، «قطار ابدی» به کارگردانی رضا عطاران، «پایتخت ۱» ساخته سیروس مقدم،«نون و ریحون» ساخته فرزاد موتمن، «دختر شیرینی فروش»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «کلاه قرمزی و بچه ننه» ساخته‌های ایرج طهماسب، «خوابگاه دختران» کار محمد حسین لطیفی، «دونده زمین» کار کمال تبریزی، «تارزن و تارزان» ساخته علی عبدالعلی‌زاده، «جایی برای زندگی» کار محمد بزرگ‌نیا و … دیده می‌شود.
خسرو احمدی ۲۸ خرداد ماه امسال ۶۳ ساله می‌شود.

بهناز نازی درگذشت

بهناز نازی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، طراح صحنه و لباس، امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت درگذشت.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، بهناز نازی مبتلا به بیماری سرطان و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود.

نازی متولد ۱۳۴۶ بود، او فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ در حوزه تئاتر آغاز کرد، ایفای نقش در نمایش‌های «گمسار» به کارگردانی شهرام کرمی، «روزگاری برای بودن»، «دختری با شنل ارغوانی»، «مکبث»، «سقراط»، «فردریک» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، «آژاکس»، «کالون و قیام کاتسیلون» به کارگردانی آرش دادگر، «محبوبه‌ها» به کارگردانی ژاله صامتی، ایفای نقش در مجموعه‌های تلویزیونی «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «پزشکان» به کارگردانی مسعود کرامتی، «سیاه، سفید، خاکستری» به کارگردانی سیامک شایقی، «ازازیل» و «جیران» (نمایش خانگی) به کارگردانی حسن فتحی و فیلم‌های سینمایی «مادرم گیسو»، «شراره» به کارگردانی سیامک شایقی و «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا از سوابق بهناز نازی است.

او طراحی صحنه و لباس نمایش‌های «روزنه» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، «روزگار طولانی تنهایی» به کارگردانی شهرام کرمی و «انتظار با بوی نرگس» به کارگردانی عباس غفاری و کارگردانی نمایش «گابریل»(سال ۱۳۹۸) را برعهده داشت.

همچنین دریافت جایزه دوم بازیگری از جشنواره دانشگاه آزاد بوشهر برای بازی در نمایش «گمه‌سار»، جایزه دوم طراحی صحنه و لباس از جشنواره استانی تهران برای طراحی صحنه نمایش «روزنه» و «روزگار طولانی تنهایی»، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس از جشنواره فیلم فجر برای طراحی صحنه فیلم «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور و کسب رتبه سوم بازیگری از جشنواره سراسری دانشجویی برای بازی در نمایش «روزگاری برای بودن» از افتخارات این هنرمند بود.

خانه تئاتر درگذشت این بازیگر را تسلیت می‌گوید.

بهناز نازی در خواب مصنوعی به‌سر می‌برد؛ همکار ۳۲ ساله در چنگال سرطان

حمیدرضا نعیمی ضمن اشاره به همکاری ۳۲ ساله با بهناز نازی در گروه هنری «شایعات»، از به خواب مصنوعی رفتن این بازیگر و پیشرفت بیماری وی خبر داد. 

به گزارش روابط‌عمومی خانه تئاتر به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا نعیمی، بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما گفت: بهناز نازی در چند سال اخیر با بیماری می‌جنگید و هر چند وقت یک بار آن را شکست می‌داد و شرایط بهتری پیدا می‌کرد.

وی افزود: حتی در یکی از دوره‌های شیمی‌درمانی، با وجود بیماری، ما یک نمایش بسیار دشوار را در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا کردیم. وی در آن نمایش نقش مهمی را بازی می‌کرد؛ بین بازی‌ها پشت صحنه می‌آمد، روی تخت دراز می‌کشید، کمی به مداوای پاهایش می‌رسید و دوباره برای صحنه بعد آماده می‌شد. نازی آن نقش را بسیار با شکوه و زیبا بازی کرد.

نعیمی با اشاره به روند درمانی این بازیگر عنوان کرد: بعد از آن دوران سخت‌تری شروع شد و چندین بار دیگر شیمی‌درمانی ادامه پیدا کرد. در چند ماه اخیر متأسفانه سرطان او پیشرفت زیادی کرده است. همسر ایشان، آقای بهرام بدخشانی از بزرگان فیلمبرداری سینمای ایران، در تمام این سال‌ها شبانه‌روز در کنار خانم نازی بود و این روزها هم ایشان در بیمارستان شریعتی، بخش آی‌سی‌یو جنرال بستری هستند، اما متأسفانه در بیهوشی و خواب مصنوعی قرار گرفته‌اند. به نوعی می‌شود گفت در کما هستند.

وی تاکید کرد: ما و تمام دوستان و دوستداران‌شان هر روز که روز ملاقات باشد می‌رویم و سر می‌زنیم. خود من تمام تلاشم را می‌کنم که سریع به بیمارستان برسم و جویای احوالشان باشم. به هر حال خانم نازی روزهای بسیار سخت و دشواری را سپری کرد. در تمام این سال‌ها و ماه‌ها و روزها سلحشوارانه با بیماری جنگید. هیچ‌وقت واقعاً شکایتی نکرد، هیچ‌وقت شکوه نکرد. تمام مدت بدون مصاحبه و بحث و گفتگو فقط سعی کرد که این دوران را سپری کند.

نعیمی در ادامه بیان کرد: خدا را شکر می‌کنم که تا به امروز، دوست بزرگ، انسان بزرگ و هنرمندی والا را در گروه تئاتر «شایا» در کنار خودمان داشتیم. عمری نزدیک به ۳۲ سال. و هنوز هم امیدواریم که بهناز نازی با شکست دادن بیماری و برخاستن از آن تخت بیمارستان، یک حرکت اساطیری از خودش نشان بدهد و مرگ را شکست بدهد. امیدوارم یک بار دیگر بتوانیم خانم نازی را در کنار خودمان ببینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی فرایند بستری شدن آغاز شده، مطرح کرد: تقریباً این اتفاق به سه ماه پیش برمی‌گردد. زمانی که از سفر خارج از کشور برگشتند، حدود یک هفته تا ده روز بعد دوباره دوره شیمی‌درمانی شروع شد. یک مدت طولانی، ۴۵ روز در بیمارستان نیکان بستری بودند و بعد به بیمارستان شریعتی انتقال پیدا کردند. خوشبختانه پرسنل بیمارستان با نهایت دقت، احترام و سخت‌کوشی از وی مراقبت می‌کنند. واقعاً باید از عزیزان بیمارستان شریعتی تشکر کنیم. الان تقریباً می‌شود گفت سه ماه است که در این شرایط به سر می‌برند.

نعیمی در پاسخ به اینکه نازی چند وقت است که وارد کما شده‌است، توضیح داد: حدود یک هفته است که در این شرایط هستند و همه ما را نگران کرده‌اند. امیدوارم هرچه زودتر بهبود پیدا کنند.

وی در پایان با احساسی عمیق تاکید کرد: قسم می‌خورم، تنها آرزوی من این است که یک بار دیگر با خانم نازی تئاتری را روی صحنه ببرم.

فرید کشکولی بازیگر تئاتر درگذشت

فرید کشکولی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما درگذشت.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر،  زنده‌یاد فرید کشکولی

در نمایش‌هایی چون «فاصله‌های تاریک ستاره‌ها»، «سفر به جنون»، «تپانچه و سکوت»، «خیال روی ریل جنگ»، «اگر یکی از شب‌ها، تهران، مسافری» و نمایش تعزیه «امیر کبیر» ایفای نقش کرده است.

بازی در فیلم‌های «درمیان ابرها» به کارگردانی روح‌الله حجازی و «پرواز خاموش‏» عبدالحسن برزیده بخش دیگری از کارنامه هنری کشکولی بود.

وی در آثاری همچون «سرزمین خورشید»، «دکل»، «سفر مرگ» به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان حضور داشته است.

آیین خاکسپاری او فردا شنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۰ سالن عروجیان بهشت زهرا برگزار می‌شود.