طرح حمایتی نوین برای اعضای صندوق اعتباری هنر؛ ارائه خدمات دندانپزشکی با شرایط ویژه اقساطی دو تا سه ساله تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و امکان افزایش تا ۴۵۰ میلیون تومان و بدون بهره بانکی

شرکت مهان انديشان آکام (زير مجموعه صندوق اعتباري هنر)، طرح جديدي  براي تسهيل پرداخت هزينه‌هاي درمان دندانپزشکي ويژه اعضا صندوق اعتباري هنر راه اندازي کرده است. هدف از اجراي اين طرح، فراهم کردن شرايطي است تا هنرمندان و فعالان فرهنگي بتوانند هزينه خدمات دندانپزشکي خود را به‌صورت اقساطي پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از صندوق اعتباری هنر، در شرایطی که هزینه‌های درمانی به‌ویژه در حوزه دندانپزشکی طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، شرکت «مهان اندیشان آکام» (مَ کارت) از شرکت‌های زیر مجموعه صندوق اعتباری هنر با هدف کاهش هزینه‌های درمان، طرحی نوین برای ارائه خدمات دندانپزشکی با امکان تقسیط بدون سود هزینه‌های درمان راه‌اندازی کرده است.
براساس این طرح، متقاضیان پس از مراجعه به مرکز طرف قرارداد و انجام معاینه تخصصی، می‌توانند معادل برآورد هزینه درمان خود، حداکثر تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، از تسهیلات قرض‌الحسنه درمان با بازپرداخت ۲۴ تا ۳۶ ماهه استفاده کنند تا بتوانند بدون پرداخت یکجای هزینه‌های درمان، خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند.
میزان این تسهیلات دقیقاً متناسب با هزینه درمان تعیین می‌شود و سقف پرداخت در این طرح برای اعضا تا ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 بازپرداخت این تسهیلات به‌صورت اقساطی، بدون سود و در بازه زمانی ۲۴ ماهه(بدون پیش پرداخت) تا ۳۶ ماهه (با ۱۵درصد پیش پرداخت) انجام می‌شود. همچنین هزینه های OPG با ۵۰ درصد و CBCT با ۲۵ درصد تخفیف ارائه خواهد شد.
از ویژگی‌های دیگر این طرح امکان معرفی افراد دیگر از سوی متقاضیان است. هر عضو می‌تواند تا سه نفر از افراد تحت تکفل خود را برای بهره‌مندی از این خدمات معرفی کند که هر یک از آنان نیز می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات درمان دندانپزشکی استفاده کنند.
همچنین اعضای معرفی شده امکان استفاده از خدمات درمانی این طرح را تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان برای ۴ کدملی به صورت شناور دارند.
ارائه تسهیلات صرفاً در قالب پوشش هزینه‌های مربوط به خدمات دندانپزشکی انجام می‌شود و این تسهیلات به صورت نقدی به متقاضیان پرداخت نخواهد شد.
این طرح در حال حاضر در شهر تهران در دو مرکز به نشانی میدان آزادی، اتوبان شهید لشگری جنب کمیته امداد امام خمینی، مجتمع دندانپزشکی بامداد و خیابان آیت اله کاشانی، نبش تقاطع مهران، مجتمع مهر پلاک ۹۱ واحد ۶ آغاز شده است؛ با این حال، اعضای سایر استان‌ها نیز می‌توانند در صورت مراجعه به این مراکز در تهران از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.
شایان ذکر است؛ با توسعه مراکز طرف قرارداد، اطلاعات مربوط به مراکز جدید متعاقباً به اعضای صندوق اعتباری هنر اطلاع‌رسانی خواهد شد.
متقاضیان برای دریافت این تسهیلات درمانی می‌توانند درخواست خود را از طریق اپلیکیشن صندوق هنر به نشانی app.honarcredit.ir و یا سایت مَ‌کارت به نشانی https://makart.ir/login ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، فرایند بررسی انجام شده و حداکثر طی ۷۲ ساعت، پیامک امکان استفاده از تسهیلات درمان برای متقاضی ارسال خواهد شد.
پس از دریافت پیامک، کارشناسان مرکز درمانی با متقاضی تماس گرفته و پس از تعیین وقت قبلی، هماهنگی های لازم برای مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی صورت می‌پذیرد.
گفتنی است؛ توسعه سبد خدمات، به‌ویژه در حوزه بیمه و درمان، از اولویت‌های اصلی صندوق اعتباری هنر در سال جاری به شمار می‌رود و این صندوق برنامه‌هایی را برای گسترش خدمات حمایتی در دست اجرا دارد.

با یادی از پرویز پور‌حسینی، تازه‌ترین شماره ماهنامه «نمایش» منتشر شد

جدیدترین شماره ماهنامه «نمایش» (شماره‌های ٣٠٢ و ٣٠٣) با صاحب امتیازی انجمن هنرهای نمایشی ایران و با یادبود پرویز پورحسینی منتشر شد. 

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، جدیدترین شماره ماهنامه «نمایش» (شماره‌های ٣٠٢ و ٣٠٣)  با صاحب امتیازی انجمن هنرهای نمایشی ایران، به سردبیری سید جواد روشن و با یادبود پرویز پورحسینی منتشر شد.

در چهارمین شماره از دوره جدید انتشار ماهنامه «نمایش» که با تغییرات گرافیکی و محتوایی نیز همراه است؛ مطالبی از جمشید ملک‌پور، عادل بزدوده، داوود کیانیان، همایون علی‌آبادی، زهره بهروزی‌نیا، سلما محسنی‌اردهالی، هومن زندی‌زاده، احسان زیور‌عالم، سینا ییلاق‌بیگی، عباس اقسامی، هومن نجفیان، پوپک رحیمی، محمد حسن‌خدایی، مرجان سمندری معطوف، مروارید رمضانی، نیلوفر ثانی، غزل اسدی، علیرضا اسدی، سحر منصوری، هیمن عثمانی و غزل غفاری، منتشر شده است.

پرونده ویژه این شماره به «نمایش عروسکی» اختصاص دارد و بخش درام نویس نیز به بررسی آثار و زندگی هنری تام استوپارد پرداخته است. در بخش یادبود نیز یادداشت‌هایی به مناسبت سالگرد درگذشت زنده‌یاد پرویز پورحسینی و زنده‌یاد جواد ذوالقاری منتشر شده است.

نقد نمایش‌های «فردا»، «ادبیات»، «اکتینگ» و «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» از دیگر بخش‌های این شماره است. همچنین بخش تاریخ شفاهی تئاتر ایران نیز با انتشار قسمت دوم از گفت‌وگو  با علی منتظری همراه است و در بخش استان‌ها  تئاتر در خراسان رضوی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. معرفی ناشر به معرفی نشر بیدگل اختصاص دارد و در میزگرد دانشگاهی نیز وضعیت نمایش عروسکی در دانشگاه مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

شماره جدید مجله «نمایش» به همت دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات نمایش و مدیریت هنری مهدی دوایی در ١۴٨ صفحه و قیمت ۴٠٠ هزار تومان منتشر و عرضه شده است.

برای سلامتی بهروز رضوی دعا کنید

فرهنگ جولایی، پیشکسوت رادیو و از نزدیکان بهروز رضوی صداپیشه و بازیگر درباره وضعیت جسمانی این هنرمند گفت: حال آقای رضوی اصلا خوب نیست و از مردم می‌خواهم برای سلامتی ایشان دعا کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر از ایرنا، جولایی با اشاره به مشکل ریوی و عارضه‌ مغزی بهروز رضوی گفت: در حال حاضر در بیمارستانی در کرج در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی (سی سی یو) بستری است.وی با اعلام این خبر که هوشیاری بهروز رضوی پایین است تاکید کرد: من دو روز پیش با این هنرمند ملاقات کردم که حالش اصلا خوب نبود. در این چند روز مدام با پسر ایشان در ارتباط بودم.
جولایی با اعلام این خبر که بهروز رضوی از حدود یک هفته پیش در بیمارستان بستری شده گفت: ایشان در سه چهار ماه پیش خانه‌نشین بوده و توانایی کار کردن نداشته‌اند. یک بار پس از بستری شدن در بیمارستان با تشخیص تیم پزشکی شدند و به منزل بازگشتند و دوباره از هفته پیش راهی بیمارستان شدند.
بهروز رضوی همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده آغاز کرد. او روایت مجموعه مستند ایران را بر عهده داشته است.
بهروز رضوی سال ۱۳۲۶ در یزد به دنیا آمد و سال ۴۷ پس از چند سالی قلم زدن برای مطبوعات، پشت میکروفن رادیو قرار گرفت و مسیری را آغاز کرد که تا امروز ادامه دارد. راهی که او را به یکی از گویندگان چهره رادیو بدل کرد و خرداد ۹۹ برایش نشان درجه یک هنری را به ارمغان آورد. این گوینده پیشکسوت هر چند رادیو را خانه خود و دلخواه‌ترین رسانه می‌داند اما پا به دیگر وادی‌های هنر مثل اجرای تلویزیونی، صداپیشگی در فیلم‌ها و سریال‌ها، بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون و همچنین ترانه‌سرایی هم گذاشته است.

تقدیر از اساتید برتر انجمن مدرسان تئاتر، در اولویت قرار گرفت

چهارمین جلسه انجمن مدرسان خانه تئاتر، روز یکشنبه ۱۰ خرداد ماه، با حضور اعضای هیات مدیره و میهمانان مجید قناد و مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، در این جلسه، ابتدا اعضای هیات مدیره، پیرامون چگونگی و نحوه برگزاری همایش و جشن انجمن؛ به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر شد پیگیری و‌ هماهنگی های لازم در دستور کار قرار گیرد.
همچنین در ادامه؛ محمد صالح علا، ناصر بابا شاهی، سعید فیروز آبادی و سعید ساحلی عضو افتخاری انجمن شدند و با تغییر عضویت توران شبخ بگلو از وابسته به پیوسته و نیز عضویت وابسته آرزو‌گلشاهی؛ پس از بررسی مجدد پرونده های آنان، موافقت شد.
برگزاری سمینار انجمن مدرسان با حضور مدیران گروه دانشگاه های هنری کشور؛ همچنین انجام پیگیری های لازم در خصوص امور رفاهی و معیشتی اعضاءِ توسط دبیر کمیته رفاهی؛ از دیگر مصوبات این جلسه بود.
شایان ذکر است جلسه بعدی انجمن مدرسان خانه تئاتر، در نیمه دوم خرداد ماه سالجاری، برگزار خواهد شد.
در این نشست تخصصی؛ حمید ابراهیمی رئیس هیات مدیره، عرفان پهلوانی، حامد شفیع خواه، بهروز مهرعلیان و زکیه سیف، از سوی انجمن مدرسان خانه تئاتر، حضور داشتند.

تقدیر رئیس اورژانس کشور از خانه سینما، موسیقی و تئاتر

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با تقدیر از مدیران عامل خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی از توجه جامعه هنری به خدمات امدادگران در طول جنگ اخیر تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با حضور در خانه سینما و با اهداء لوح به همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر از برگزاری مراسم ویژه به مدت ۳ شب برای امدادگران کشور  (اورژانس، آتش نشانان، هلال احمر) تشکر کرد.

میعادفر با اشاره به اینکه همکاران اورژانس در کشور افراد تحصیل کرده و منظمی هستند، گفت: وظیفه ما مراقبت از سلامت و جان مردم است و البته در این راه همیشه تعدادی از امدادگران نیز خودشان آسیب دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان می‌توانند در آثارشان بخشی از فعالیت‌ها و خدمات امدادگران  اورژانس کشور را به مردم نشان بدهند، افزود: در جنگ اخیر روزانه بیش از ۱۱ هزار تماس داشتیم که تقاضای حضور اورژانس را داشتند ، ۱۰ آمبولانس کاملا از بین رفت و ۶۲ آمبولانس نیز آسیب دید و این اتفاقات باید در فیلم‌ها به تصویر کشیده شود.

میعادفر با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار ما اعتماد مردم به آنها است، بیان داشت: مردم آنقدر به ما اعتماد دارند که ما اجازه داریم در خصوصی‌ترین محل‌های زندگی آنها نیز حضور پیدا کنیم و این اعتماد بسیار ارزشمند است زیرا آنچه باعث انسجام اجتماعی می‌شود، همین اعتماد است.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه کار ما سیاسی نیست بلکه خدمات اجتماعی است، گفت: ما پیش از جنگ و در زمان شیوع بیماری کرونا نیز حضور فعالی داشتیم و متاسفانه ۱۸ نفر از  همکاران امدادگر خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادیم.

میعادفر توجه به وضعیت معیشتی امدادگران را بسیار مهم دانست و افزود: متاسفانه میزان درآمد و حقوق آنها با وضعیت اشتغال و فعالیت‌هایشان هماهنگی ندارد و درآمد آنها بسیار پایین است.

همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما نیز گفت: از زمان آغاز جنگ جامعه هنری تلاش داشت تا در کنار بخش‌های مختلف به کمک‌رسانی مردم بپردازد و ما در اولین گام، ستاد همیاری خانه سینما را تشکیل دادیم و برنامه‌هایی را برای خانواده‌های آسیب دیده از جنگ اجرا کردیم.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌هایی که در جنگ اخیر خالصانه و بی هیچ چشم داشتی از همه توان خود برای کمک رسانی استفاده کرد؛ امدادگران اورژانس ، هلال احمر و آتش نشانان بودند و ما وظیفه خود می‌دانستیم که هرچند کوچک بتوانیم از زحمات آنها تقدیر کنیم. بر همین اساس با همکاری و همفکری دوستانمان در خانه موسیقی و خانه تئاتر به مدت 3 شب در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برنامه‌ای شاد را اجرا کردیم تا ضمن تقدیر از نمایندگان امدادگران کشور ساعات خوشی را برای خانواده‌های آنها فراهم کنیم.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز بیان داشت: خوشحالیم که در اجرای این برنامه مشارکت داشتیم و امیدوارم این برنامه‌ها تداوم پیدا کند. همچنین از محسن شریفیان سپاسگذارم که دعوت ما را برای حضور در این برنامه پذیرفت.

علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر نیز گفت: اتفاقات اخیر نشان داد که جامعه هنری و امدادگران باید ارتباط خود را گسترده‌تر و نزدیک‌تر کنند و بیشتر در جریان فعالیت‌های یکدیگر قرار بگیرند.

محسن شریفیان  نوازنده و آهنگساز نیز اظهار داشت: حضور من و گروهم در این سه شب یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌ها بود و خوشحالم از اینکه توانستم در اجرای این برنامه مشارکت کنم.

وی ادامه داد: در سراسر دنیا جامعه امدادگران افراد مورد اعتماد ، احترام و مقبولی هستند و در ایران نیز مردم قدردان زحمات آنها همیشه بوده اند. در دوران کرونا و جنگ اخیر شاهد بودیم که فعالیت‌های اورژانس، هلال احمر و آتش نشانان چقدر برای کشور اهمیت دارد.

مجتبی لشگری مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس نیز گفت: اجرای برنامه مشترک توسط جامعه هنری تاثیر مثبتی در روحیه امدادگران و خانواده‌های آنها داشت و همکاران ما نیاز به این تقویت روحیه داشتند. امیدوارم در آینده با همکاری‌های بیشتر بین هنرمندان سینما، تئاتر و موسیقی با جامعه امدادگران ، شاهد اجرای برنامه‌های بیشتری از این دست باشیم.

عاطفه رضوی بازیگر سینما نیز امدادگران را افراد فداکاری در جامعه دانست و افزود: زمانی که امدادگران برای حمایت از خانواده‌های آسیب دیده به ماموریت می‌روند، از خانواده خود دور می‌شوند و به همین دلیل همسران و فرزندان آنها دائم نگران سلامت آنها هستند. از این رو خانواده امدادگران نیز جزء افراد فداکار جامعه هستند، نباید آنها را فراموش کرد و باید مورد حمایت قرار داد.

در این دیدار میثم فراهانی مدیرکل حوزه ریاست سازمان اورژانس، علیرضا حسینی دبیر هیات رئیسه خانه سینما، علی مردانه دستیار کارگردان و برنامه ریز سینما و سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی خانه سینما نیز حضور داشتند.