برگزاری پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج با نام عباس کیارستمی در پردیس سینمایی ملت

پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم و عکس پنج با نام عباس کیارستمی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس پنج ، این رویداد روز ۲۱‌ مهر ساعت ۱۷ الی ۲۱ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

در این افتتاحیه ؛ جوایز نفرات برتر و جایزه ویژه عباس کیارستمی در بخش فیلم و عکس به شکل حضوری اهدا خواهد شد.

در این برنامه قرار است رویکردی با عنوان صلح جهانی و محوریت سینما با اجرایی توسط حرکات بوتو از حامد نصر آبادیان و گروه تئاتر سربازان صلح ایران ، ترسیم المانی از سینما به صورت زنده بر روی بوم توسط حمید هادی نژاد و اجرای موزیک کلاسیک زنده نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران توسط موژان میرزایی (ویلونیست) و مانلی دانلیان (کلارینت) صورت بگیرد. این پرفورمنس تلفیق دو دنیای بی کلام بوتو و میم است‌که صلح را به نظاره می نشیند .

 

 

دبیران جشنواره فیلم و عکس پنج عبارتند از : دبیر کل جشنواره و بخش فیلم: مهدی شادیزاده / دبیر بخش عکس : حسن هندی / اعضای اصلی شورای سیاست گذاری: سید جلال بطحایی، محمد شهبازی، سعید شهبازی، فرزاد صدیق زاده، مهدیه شریف، نغمه دانش آشتیانی، علیرضا شادیزاده و مهدی شادیزاده / امور بخش بین الملل: آیدا اورنگ خدیوی / مدیر هنری جشنواره: مانیا کریمیان پور/ مجری برنامه: نرجس پورکرمی / مدیر اجرایی: مریم رئوفی منش / گرافیک: یگانه احمدی / کارگردان هنری: نعیم شاهد نیا / مدیر امور داخلی جشنواره: دنیز باقری / مدیر مارکتینگ : سید جلال بطحایی / مشاوره پروژه : مجید زارع زاده

در پنجمین فستیوال فیلم و عکس پنج ؛ تعداد ۲۰۰ فیلم به فستیوال ارسال شده است که از بین این تعداد ۴۶ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرده اند . این فیلم سازان از کشور فرانسه ،ترکیه ، رومانی ، ایتالیا ، ایران ، برزیل ، اسپانیا و…. می باشد. حامد نصرآبادیان با یک عکس و یک فیلم کوتاه با نام « بعلاوه سه » در پنجمین فستیوال بین المللی فیلم و عکس پنج شرکت کرده است.

همچنین ۶۰۰ عکاس اعلام آمادگی و ارسال عکس‌داشته اند که تنها ۹۰ عکس‌ به بخش مسابقه راه یافته است. این فستیوال در ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت مراسم افتتاحیه خود را با پرفورمنس حامد نصرآبادیان آغاز می کند.

 

دبیر خانه رسمی جشنواره موسسه فرهنگی هنری کاتی است.

شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

 

« الکترا » مشهدی ها در قزاقستان اجرا شد

تئاتر «الکترا» با نویسندگی و کارگردانی مصطفی نصیری و تهیه‌کنندگی مسعود حکم‌آبادی در سومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر «آبیش‌عالمی» قزاقستان روی صحنه رفت.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر ، جشنواره بین‌المللی تئاتر آبیش‌عالمی از ۲۷ تا ۳۰سپتامبر (۶ تا ۹مهرماه) در شهر آکتائو برگزار شد و «الکترا» از شهر مشهد به عنوان تنها نماینده ایران، روز ۸ مهرماه در سالن اصلی تئاتر ژانتورین آکتائو روی صحنه رفت.

در پایان این اجرا که با حضور ایرانیان مقیم قزاقستان، شرکت‌کنندگان جشنواره، تماشاگران آکتائو و نمایندگان سرکنسولگری ایران در آکتائو روی صحنه رفت، هیأت‌ داوران از حضور کشور ایران در این فستیوال و آشنایی با فرهنگ کهن آن، ابراز خرسندی کردند.

در این دوره از جشنواره، آثاری از کشورهای قزاقستان، جمهوری تاتارستان، قرقیزستان، گرجستان و مغولستان در کنار نماینده کشور ایران روی صحنه خواهند رفت.

در نمایش«الکترا»، تارخ اردشیری، جلال شهبازنژاد، ستاره فرسا، دنیا رحیمیان، بهار کلاهی و مسعود حکم‌آبادی ایفای نقش می‌کنند. میثم رضوانی مدیرتولید نمایش، روح‌الله محجوب طراح صدا و افکت‌های صوتی، نازنین سالاری‌فر دستیار کارگردان، کیمیا کوشکی طراح لباس، امین بادیانت طراح نور، بهار کلاهی طراح گریم، الهام اکبری منشی صحنه و سروش حیدری طراح گرافیک نماینده ایران در جشنواره  «آبیش‌عالمی» قزاقستان هستند.

دو نمایشنامه در سوره‌مهر منتشر شد

دو نمایشنامه با عنوان «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» از محمدرضا آریان‌فر و «بهشت خون» به قلم هادی حوری در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر ، محمدرضا آریان‌فر در «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» با اقتباس از آثار مشهور سه نویسنده بزرگ «جنایت و مکافات» از «فئودور داستایوفسکی»، «خانه برنارد آلبا» از «فدریکو گارسیالورکا» و «سوءتفاهم» از «آلبرکامو»، سه نمایشنامه با عناوین «برداشت دوم از قضیه یک قتل در قرن نوزدهم»، «این شال در خواب بیست سالگی‌ام سرخ می‌شود» و «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» به نگارش درآورده است.موضوع نمایش اول درباره قتل یک پیرزن رباخوار با تبر است. دومین نمایش به زندگی چند پسر جوان در مواجهه با پدر دیکتاتورشان می‌پردازد و سومین نمایش درباره انسان‌هایی است که تحت تاثیر توهمات و قضاوت عجولانۀ خود زمینۀ قتل‌هایی را فراهم می‌کنند.

«بهشت خون» از هادی حوری عنوان دومین نمایشنامه‌ای است که این روزها در نشر سوره‌مهر به چاپ رسیده است. این نمایشنامه نتیجه چندین سال پژوهش نویسنده در زمینه خاستگاه تروریسم‌های ایدئولوژیک در جهان است. این اثر ضمن آشنا کردن مخاطب با تاریخ تروریسم از آغاز تا به امروز و بررسی دیدگاه انواع تشکل‌ها و سازمان‌های تروریستی، به بحث و طرح دیدگاهای فلسفی در رد چنین حرکت‌های مذموم و خشن می‌پردازد.

«سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبر کامو» و «بهشت خون» هر کدام با شمارگان ۵۰۰ در بازار کتاب موجود است.