اخبار نمایش و اجرا, موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر

اجرای نقل نغز گردآفرید در سن‌پترزبورگ

رحمت امینی کارگردان و نویسنده تئاتر امروز سه شنبه نمایش «نقل نغز گردآفرید» را در سی و سومین فستیوال بین‌المللی تئاتر بالتیک‌هاوس سن‌پترزبورگ روی صحنه می‌برد.

به گزارش گروه خبر سایت خانه تئاتر به نقل از ایران تئاتر، سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر بالتیک‌هاوس در سن‌پترزبورگ روسیه در حال برگزاری است که رحمت امینی، کارگردان و نویسنده تئاتر، در آن حضور دارد.

امینی درباره حضورش در این جشنواره به ایران تئاتر گفت: «در سی و سومین فستیوال بین‌المللی تئاتر بالتیک‌هاوس با نمایش «نقل نغز گردآفرید» به عنوان کارگردان حضور دارم که امروز (سه‌شنبه ۲۵ مهر) روی صحنه خواهد رفت. همچنین بعد از اجرای این نمایش، کارگاه نقالی ایرانی توسط بنده و خانم فاطمه پرچگانی برگزار خواهد شد.»

او ادمه داد: «نمایش «نقل نغز گردآفرید» توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است و در چند دوره از جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی نیز به اجرا درآمده است.»

این کارگردان توضیح داد: «این اثر یک نقالی زنانه است که ترکیبی از شکل سنتی و شکل صحنه‌ای نقالی است که سحر حق‌شناس به‌عنوان تک بازیگر در آن به ایفای نقش خواهد پرداخت.»

فوزیه قره‌گوزلویی، نویسنده و فاطمه پرچکانی، مشاور بین‌الملل این نمایش هستند. جواد کاوندی در آواز و علی سینا رضانیا در موسیقی همراه این پروژه هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *